Gå til innhold

- 13-tommers Retina-skjerm er på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende utvikling. Nå bør de som lager websider, GUIs og annet begynne å tenke relative måleenheter og DPI istedenfor antall piksler, fordi da kan nemlig ting skaleres lett så de får samme størrelse på ulike skjermer med ulik oppløsning. Retina display er nok kommet for å bli.

Endret av A-Jay
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er helt ufattelig at PC-produsentene ser dette skje uten å komme ut med noen høyoppløste alternativer selv.

 

Jeg _hater_ Apple pga patentpolitikken men kjøpte likevel nylig en iPad 3 utelukkende pga skjermen som ingen andre selger maken til. Og Samsung, som produserer skjermen til iPad 3, makter akkurat nå å lansere en "ny og fantastisk" Galaxy Note 10.1 med 1280x800-oppløsning som hører steinalderen til! Det er tragisk!

 

Andre produsenter må innse at de kommer til å tape enda mer marked til Apple hvis de ikke holder tritt med skjermoppløsning, både på PCer og tablets og til dels mobiler.

Har man brukt en høyoppløst skjerm vil man absolutt ikke tilbake til dritten som holder en oppløsning fra ti år tilbake i tid. Og det vil si ALT som finnes som ikke er fra Apple. Et stort tap for oss Apple-motstandere at vi faktisk må kjøpe Apple fordi de er den eneste som leverer oppløsning.

 

Er superfornøyd med iPaden, men sitter med en sur følelse i magen fordi jeg har støttet selskapet som saksøker alle pga patenter på intuitive ting som ble vist av andre lenge før de søkte patentene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå er det vel snart på tide at noen andre en Apple gir ut en retina-skjerm. Har helt siden iPhone kom ut vært Apple motstander.

Har helt til nylig nektet å i det hele tatt prøve en mac, så første gang når jeg prøvde det ble jeg faktisk litt glad i det. Mountian Lion var ganske så, vel.. awesome, men er forsatt veldig så glad i Windows.

Hadde egentlig planlagt å aldri kjøpe en Mac så lenge prisende er så sinsvake høye, men hvis ingen andre gir ut en retina skjerm snart så tror jeg at jeg faktisk kommer til å kjøpe en lusen mac.

Lenke til kommentar

Det er helt ufattelig at PC-produsentene ser dette skje uten å komme ut med noen høyoppløste alternativer selv.

 

Jeg _hater_ Apple pga patentpolitikken men kjøpte likevel nylig en iPad 3 utelukkende pga skjermen som ingen andre selger maken til. Og Samsung, som produserer skjermen til iPad 3, makter akkurat nå å lansere en "ny og fantastisk" Galaxy Note 10.1 med 1280x800-oppløsning som hører steinalderen til! Det er tragisk!

 

Andre produsenter må innse at de kommer til å tape enda mer marked til Apple hvis de ikke holder tritt med skjermoppløsning, både på PCer og tablets og til dels mobiler.

Har man brukt en høyoppløst skjerm vil man absolutt ikke tilbake til dritten som holder en oppløsning fra ti år tilbake i tid. Og det vil si ALT som finnes som ikke er fra Apple. Et stort tap for oss Apple-motstandere at vi faktisk må kjøpe Apple fordi de er den eneste som leverer oppløsning.

 

Er superfornøyd med iPaden, men sitter med en sur følelse i magen fordi jeg har støttet selskapet som saksøker alle pga patenter på intuitive ting som ble vist av andre lenge før de søkte patentene.

 

Om jeg skulle tenkt på hvor etisk riktig noe er av alt jeg konsumerer, så hadde jeg ikke hatt kapasitet til å kunne tenke på noe annet. Eggene du for eksempel spiser kommer jo fra høns som bor i bur på størrelse med en skoeske. Skal du slutte å spise egg av den grunn?

Lenke til kommentar

Spennende utvikling. Nå bør de som lager websider, GUIs og annet begynne å tenke relative måleenheter og DPI istedenfor antall piksler, fordi da kan nemlig ting skaleres lett så de får samme størrelse på ulike skjermer med ulik oppløsning. Retina display er nok kommet for å bli.

 

Veldig mange gode WordPress-temaer som tar hensyn til dette allerede på markedet, men trust me - det blir MANGE flere utover høsten! Spennende og utfordrende... :D

Lenke til kommentar

Har helt til nylig nektet å i det hele tatt prøve en mac, så første gang når jeg prøvde det ble jeg faktisk litt glad i det. Mountian Lion var ganske så, vel.. awesome, men er forsatt veldig så glad i Windows.

 

Det der får meg til å tenke fjortis kommentar og så le, ingen kan mene noe om noe før de kan uttale seg. Samme som å si "Fy faen den nye sofa-typen på IKEA er stein hard å sitte i, ikke faen om jeg kjøper det" så har du aldri prøvd å sitte i den.... Makan....

Lenke til kommentar
Det er helt ufattelig at PC-produsentene ser dette skje uten å komme ut med noen høyoppløste alternativer selv. Jeg _hater_ Apple pga patentpolitikken men kjøpte likevel nylig en iPad 3 utelukkende pga skjermen som ingen andre selger maken til. Og Samsung, som produserer skjermen til iPad 3, makter akkurat nå å lansere en "ny og fantastisk" Galaxy Note 10.1 med 1280x800-oppløsning som hører steinalderen til! Det er tragisk! Andre produsenter må innse at de kommer til å tape enda mer marked til Apple hvis de ikke holder tritt med skjermoppløsning, både på PCer og tablets og til dels mobiler. Har man brukt en høyoppløst skjerm vil man absolutt ikke tilbake til dritten som holder en oppløsning fra ti år tilbake i tid. Og det vil si ALT som finnes som ikke er fra Apple. Et stort tap for oss Apple-motstandere at vi faktisk må kjøpe Apple fordi de er den eneste som leverer oppløsning. Er superfornøyd med iPaden, men sitter med en sur følelse i magen fordi jeg har støttet selskapet som saksøker alle pga patenter på intuitive ting som ble vist av andre lenge før de søkte patentene.

 

Det har jo vært høyoppløste alternativer før også, kanskje spesielt på Tablet-fronten, men det er for få, det er jeg enig i.

 

AtW

Lenke til kommentar

[...]

Om jeg skulle tenkt på hvor etisk riktig noe er av alt jeg konsumerer, så hadde jeg ikke hatt kapasitet til å kunne tenke på noe annet. Eggene du for eksempel spiser kommer jo fra høns som bor i bur på størrelse med en skoeske. Skal du slutte å spise egg av den grunn?

Ja, er ikke det åpenbart?

Lenke til kommentar

Det er helt ufattelig at PC-produsentene ser dette skje uten å komme ut med noen høyoppløste alternativer selv.Jeg _hater_ Apple pga patentpolitikken men kjøpte likevel nylig en iPad 3 utelukkende pga skjermen som ingen andre selger maken til.

Om ikke maken - Asus Transformer Infinity (TF700T) har i hvert fall 1920x1200, og Android 4.0...

 

Men jeg er enig på PC-fronten - ønsker meg en Thinkpad med 13" og 2560x1600...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...