Gå til innhold

Fan forbedret Dark Souls ved lansering (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125
Låst til 1024x720? Kva tenkte dei på?
Du mener vel ikke seriøst nå at det kun er 1024x720 oppløsning? Kan man ikke ha 1980x1080?

 

Det var altså snakk om en 'intern oppløsning' om jeg forstår det rett. Mao. hjelper det ikke så mye hvor mye du justerer på oppløsningen, det ser ut som en graut allikevel.

Lenke til kommentar

Du mener vel ikke seriøst nå at det kun er 1024x720 oppløsning? Kan man ikke ha 1980x1080?

 

Står i artikkelen:

 

Et av de litt labrere punktene er at oppløsningen er låst til 1024 x 720, noe som ikke på langt nær er godt nok i denne høyoppløselige tiden.

 

Høyrest heilt absurd ut for meg, men det forklarer jo kvifor ein slik mod er ettertrakta.

Lenke til kommentar

Låst til 1024x720? Kva tenkte dei på?

Du mener vel ikke seriøst nå at det kun er 1024x720 oppløsning? Kan man ikke ha 1980x1080?

Joda, bildet blir bare strukket ut til 1920x1080 på samme måte som et bilde blir strukket i Word når du skalerer det opp.

Låst til 1024x720? Kva tenkte dei på?

Sannsynligvis total mangel på PC-kunnskap og et veldig stramt tidsskjema.

 

Det er dog bra at det ikke skal så mye til for å øke oppløsningen på framebufferen. Med litt LOD-justeringer, AA og AF blir nok dette greit.

 

Langt mer bekymringsfullt er en frameratecap på 30 fps, om spillet kjører Triple Buffer Vsync vil det ta opp til 133.2 ms fra du trykker en knapp til noe skjer på skjermen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er snakk om rendering resolution, ikke screen resolution.. rendering resolution kommer fra det grafiske API'et spillmotoren bruker (i dette tilfellet, DirectX), og er låst fordi det er enklere å optimalisere store deler av spillmotoren som tekst, effekter, fysikk o.l. Screen resolution skalerer opp/ned rendering resolution til hva du har satt det til (1920x1080, 800x600 osv.).

 

Det er lett å lage en fiks til det, du må bare finne hvor den kaller funksjonen i det grafiske API'et som låser rendering resolution, og sette den til noe annet... problemet er at spillet ikke er optimalisert for det, så det kan gå helt fint.. eller du kan få alt ifra små problemer som at UI ikke ser helt rett ut, til at fysikkmotoren freaker ut når den må kalkulere noe utenfor rendering resolution.

 

Mest kjente problemet du har med å låse resolution, er at om din screen resolution er større enn rendering resolution, så vil ting se blurry ut pga. oppskaleringen.. Det er derfor bildene med høyere rendering resolution ser bedre ut.. siden det er samme resolution som screen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
for min del er same for meg, spillet er gull for min delmen tar vell ikkje lang tid før noen klarer og fjerne fps sperren som var på Skyrim osv når den kom. er vell bare og vente litt
:confused:Skyrim hadde ingen framerate-cap.30 fps er ikke engang nok for å anse det som en jevn bevegelse uten massiv motion blur.

 

ah min feil, det var core cap dei hadde ;) raskt i svingende

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

30 fps er ikke engang nok for å anse det som en jevn bevegelse uten massiv motion blur.

 

Det spørs vel strengt tatt på hastigheten i bevegelsene. 5msfps kan oppfattes som jevn bevegelse så lenge det man ser på beveger seg treigt nok.

 

Edit: Her var det jaggu en gammel skrivefeil

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

30 fps er ikke engang nok for å anse det som en jevn bevegelse uten massiv motion blur.

 

Det spørs vel strengt tatt på hastigheten i bevegelsene. 5ms kan oppfattes som jevn bevegelse så lenge det man ser på beveger seg treigt nok.

5ms er 200 fps, så jeg kan absolutt akseptere at det er godt nok, men for et actionspill som Darksouls er ikke 30 fps godt nok egentlig.

 

All hail consoles :thumbup:

Med tanke på at konsoller er årsaken til at vi har en spillindustri i dag, ja absolutt.

Lenke til kommentar

All hail consoles :thumbup:

Med tanke på at konsoller er årsaken til at vi har en spillindustri i dag, ja absolutt.

 

Too bad dagens consoles senker utviklingen og fordummer alle spillsjangre(med unntak).

 

 

 

All hail consoles :thumbup:

 

Why?* Fordi de ødelegger for bedre grafikk, fysisk og diverse? You fail!

 

Som jeg skrev over. You fail console fanboy!

Endret av eleNef
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...