Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Note 10.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble svært gira når jeg hørte om denne første gang og enda mer gira når jeg så en kunne dele skjermen og kjøre to applikasjoner på samme tid. Skuffelsen ble derfor stor da jeg oppdaget at dette kun gjaldt spesifikke applikasjoner fra Samsung.

 

Bruker Galaxy Note 5,3", men bruker pennen så sjelden at jeg tror derfor jeg hopper over denne, enn om den har mange gode funksjoner. Amobil, har således vært raus med karakteren. Andre publikasjoner har gitt den langt lavere poengsum.

 

Skal uansett prøves. Samsung fortsetter å levere spennende produkter.

 

Takk for god og informativ test.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner jeg er glad jeg kjøpte asus tf700 infinity pad i statene i sommer!

liker ikke skjermoppløsningen eller designet. Noe av de touchwiz tingene høres spennende ut, som delt skjerm. Hadde det bare fungert på mer enn et fåtall av samsungs egne apper! De fleste bugsa er også borte etter den forrige oppdateringa på asus'en! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Noe av det viktigste for min del er "input lag" ved bruk av pennen. Hvordan opplevde dere det under testen? Kom teksten nesten umiddelbart, eller var det forsinkelser?

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for at jeg akkurat har kjøpt Galaxy tab 7.7, hadde jeg kjøpt denne i morra.

Den har uten tvil et stort potensiale.

På markedet i dag er det ingen andre tablets som kan det denne kan.

Skal innrømme at det irriterer ganske mye at Samsung sparer på skjerm og kamera.

Prisen er det heller ikke noe å si på, 4500 med 3G/telefon.

Det blir nok denne etter vært tenker jeg

Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt denne i et døgn, og er foreløpig fornøyd med det meste. Jeg synes imidlertid det er synd at skjermoppløsningen ikke er bedre, men det visste jeg jo om på forhånd, så det var ingen overraskelse. Det som derimot overrasket meg var at pennen hadde fått garasjeplass i brettet. Jeg åpnet esken og begynte å lete etter pennen, før jeg skjønte at dette var en forandring fra de viste den fram for første gang i februar. Savner ellers tilbehør til denne - det burde ha vært tilgjengelig samtidig som den ble lansert! Bortsett fra tilbehør som også går til andre Galaxy nettbrett, er det svært lite å få tak i foreløpig til denne. Skulle f.eks. gjerne hatt både originalt eksternt tastatur, bokcover m.m.

Lenke til kommentar

Noe av det viktigste for min del er "input lag" ved bruk av pennen. Hvordan opplevde dere det under testen? Kom teksten nesten umiddelbart, eller var det forsinkelser?

 

Det virker som penlag er veldig avhengig av software. S-note lagger bittelitt for eksempel, mens for eksempel Quill er så latterlig rask at det er helt realtime. Sketchbook Pro er min hovedapp though. Den har bittelitt mer lag enn Quill. Men det er så lite at det nesten virker realtime det og. Og selvfølgelig, enorme brush sizes vil gi mere pen lag. Dette er absolutt noe av det mest brukbare av tablets med pen input jeg vet om.

Lenke til kommentar

TheVerge:

 

 

But a pretty good pen system built on top of a disappointing Android tablet still makes for a disappointing Android tablet. There’s just no reason to suffer through it: the Nexus 7 costs less than half as much as the Note and is without question the best Android tablet available. The iPad costs the same $499 and offers an unrivaled selection of apps, an industry-leading display, and so many stylus accessories and note-taking tools that you won’t even remember that the S Pen makes them all look a bit primitive. And a regular notebook and pen do not make blooping sounds at the slightest provocation.

 

In a way this all makes sense: the smartphone Galaxy Note achieved success because it was built atop of the internationally-bestselling Galaxy S II. By contrast, the Note 10.1 is based on the mediocre Galaxy Tab 2 10.1. Perhaps Samsung needs to perfect its basic recipe before it starts mixing in additions.

 

Score: 5.4 of 10

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...