Gå til innhold

Sony legger ned Wipeout-skaperen (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stor fan av WipeOut serien som jeg synes har tatt seg veldig opp igjen etter ps3 samt psvita versjonen, veldig trist, håper ikke det har noe å si for kvalitetten for spillene som kommer.

 

WipeOut står for meg som selve grunnen til å ha Playstation, intent mindre ...

 

Ja husker første gangen Playstation kom ut så var Wipeout en av de store titlene sammen med Tekken. Gode minner fra Wipeout og Wipeout 2097 og ikke minst musikken fra Cold Storage, Fluke og flere.

Psygnosis stod vel også bak Destruction Derby husker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony driver ikke med veldedighet, så det er ikke noe rart at et studio som ikke lager innbringende spill blir lagt ned.

 

Hva snakker du om? WipEout-serien har vært ekstremt populær.

Tenk deg om. Tror du at Sony hadde lagt ned et studio som produserte innbringende spill? Wipeout-serien var populær en gang i tiden, men det begynner å bli lenge siden nå.

Lenke til kommentar
Sony driver ikke med veldedighet, så det er ikke noe rart at et studio som ikke lager innbringende spill blir lagt ned.
Hva snakker du om? WipEout-serien har vært ekstremt populær.
Tenk deg om. Tror du at Sony hadde lagt ned et studio som produserte innbringende spill? Wipeout-serien var populær en gang i tiden, men det begynner å bli lenge siden nå.

 

Veldig rett. Sony ville ALDRI ha lagt ned et studio som ikke lager nok penger slik at studioet kan fortsette med å lage spill og andre produkter. De la WipeOut studioet ned mest sannsynlig fordi WipeOut ikke er så hot lengre og serien selger dårlig.

Lenke til kommentar

Noen som tør å påstå at dem ikke lagde gode spill? Wipeout serien har en god del gode spill, og ikke glem Destruction Derby 1 og 2! Om du spør en spiller i fra 90-tallet om han husker DD2, så skal du se hvor mange som kommer til å si at det var et av favoritt spillene deres.

 

Hadde no' være helt fantastisk artig om dem hadde lagd en reinkarnasjon av Destruction Derby serien, som holdt seg i sporene til DD1 og DD2, Raw + de andre er bare piss.

Lenke til kommentar
Liverpool Studio har vært en viktig del av Sony Computer Entertainment Worldwide Studios siden PlayStation ble født, og har bidratt stort til PlayStation i årenes løp.

Sony: Psygnosis... fuck those guys...

 

 

Hadde i disse tider planlagt å gå til innkjøp av en PS3 kun for å spille wipeout HD i sin all sin 1080p-prakt. Det er et spill som ser helt nydelig ut og spilles like bra som de gode gamle wipeout-spillene...

 

Men fuck Sony for dette... snakk om å sage av greinen man sitter på...

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar

snakk om å sage av greinen man sitter på...

 

Jeg tror du har misforstått det uttrykket litt, for det du sier her er at Liverpool-studio er bærebjelken som holder SONY oppe, og at å legge dem ned betyr slutten for SONY.

 

Jeg tror ikke det er mulig å ta mer feil.

Liverpool-studio var et hull i SONYs lommebok. Et hull de nå har tettet.

Lenke til kommentar
Liverpool Studio har vært en viktig del av Sony Computer Entertainment Worldwide Studios siden PlayStation ble født, og har bidratt stort til PlayStation i årenes løp.

Sony: Psygnosis... fuck those guys...

 

 

Hadde i disse tider planlagt å gå til innkjøp av en PS3 kun for å spille wipeout HD i sin all sin 1080p-prakt. Det er et spill som ser helt nydelig ut og spilles like bra som de gode gamle wipeout-spillene...

 

Men fuck Sony for dette... snakk om å sage av greinen man sitter på...

Tja, WipeOut HD forsvinner jo ikke bare fordi Studio Liverpool er lagt ned. Det er fortsatt på PS Store og fortsatt 1080p.

Lenke til kommentar

Trist. Jeg har ikke brydd meg mye om dem siden de ble oppkjøpt av Sony, men som Psygnosis på Amiga var de uslåelige. Var faktisk så blodfan at da jeg møtte en skolekamerat 10 år etter jeg var ferdig med skolen , så spurte han meg om det ikke var jeg som var så stor fan av Psygnosis.

 

Min avatar sier vel det meste om det :)

 

Baal, Barbarian 1 & 2, Blood Money, Menace, Obliterator, The Killing Game Show, Nitro, Shadow Of The Beast. Alle vilt herlige spill, som ga meg mye mer glede enn de fleste spill som kommer ut i dag.

 

RIP Psygnosis :(

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

snakk om å sage av greinen man sitter på...

 

Jeg tror du har misforstått det uttrykket litt, for det du sier her er at Liverpool-studio er bærebjelken som holder SONY oppe, og at å legge dem ned betyr slutten for SONY.

Har absolutt ikke misforstått uttrykket. Men jeg tar kanskje feil i at Psygnosis fortsatt er viktig for Playstation. I mine øyne er det nemlig slik. WipeOut er hele grunnen til at jeg er interessert i å kjøpe PS3, og WipeOut-serien har vært det som kjennetegnet Playstation for meg. Men, merkevaren er ikke like sterk som den var tidligere, og massene bryr seg antakelig om helt andre spill.

 

Men det er nå engang slik at WipeOut i sin tid var med på å skape Playstation. Sony har ihvertfall mistet min respekt med dette trekket. Blir litt som å ta livet av et litt eldre familiemedlem. Jeg tror de hadde tjent på å la WipeOut-serien følge videre PS-iterasjoner, ihvertfall ift oss veteraner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...