Gå til innhold

Nikon + Android = Sant?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DA mangler det jo bare en integrert mobiltelefonfunksjon(smarttelefon). Spent på hvem som blir først , kanskje en CaNokia eller NikonPhone eller SonyNexSmart eller en OlyNokia eller...... ? :dremel:

Vil mye heller ha et kamera med smarttelefonfunksjon enn en smarttelefon med kamerafunksjon slik vi allerede har! :hmm:

Lenke til kommentar

DA mangler det jo bare en integrert mobiltelefonfunksjon(smarttelefon). Spent på hvem som blir først , kanskje en CaNokia eller NikonPhone eller SonyNexSmart eller en OlyNokia eller...... ? :dremel:Vil mye heller ha et kamera med smarttelefonfunksjon enn en smarttelefon med kamerafunksjon slik vi allerede har! :hmm:

 

Det blir spennende å se. Aner ikke om kameraet f. eks får mulighet for mikrosim. Vi har ikke fått bekreftet noe ennå, så vi får vente og se hva som er fakta og hva som er oppspinn når kameraet blir bekreftet av Nikon ;)

Lenke til kommentar

Dette har jeg ventet på! Syntes selv at instagram kan tilføye mye bra ved riktig bruk, og at man nå kan bruke det med et bra kamera er ikke dumt. Dette åpner for mange muligheter man ellers ikke vil finne, og kan tenke meg at "vanlige" kompaktkameraer om noen år blir kjedelige i forhold. Nå må bare Nikon få til en bra foto-app, uten for mye mangler. Skal ikke se bort ifra at noen kloke hoder på XDA får appen til å fungere på vanlige telefoner.

 

Det blir stadig et mindre skille mellom telefoner og kompaktkameraer, dette liker jeg :)

 

Så spørs det på prisen da, er jo en del flere/nye komponenter og programvare.

Lenke til kommentar

DA mangler det jo bare en integrert mobiltelefonfunksjon(smarttelefon). Spent på hvem som blir først , kanskje en CaNokia eller NikonPhone eller SonyNexSmart eller en OlyNokia eller...... ? :dremel:

Vil mye heller ha et kamera med smarttelefonfunksjon enn en smarttelefon med kamerafunksjon slik vi allerede har! :hmm:

 

Det finnes vel allerede.

http://www.polaroid.com/en/sc1630

 

Litt mer om Polaroid SC1630

http://www.photographybay.com/2012/01/11/polaroid-sc1630-hands-on/

Lenke til kommentar

DA mangler det jo bare en integrert mobiltelefonfunksjon(smarttelefon). Spent på hvem som blir først , kanskje en CaNokia eller NikonPhone eller SonyNexSmart eller en OlyNokia eller...... ? :dremel:

Vil mye heller ha et kamera med smarttelefonfunksjon enn en smarttelefon med kamerafunksjon slik vi allerede har! :hmm:

 

Tja, jeg ønsker det heller motsatt, vil heller ha en smarttelefon med kamerafunksjon. Eks. Nokia 808 er en mobil som man har alle muligheter mht mobilfunksjoner og allikevell har ett bra kamera :)

De flester bruker jo mobilen oftere enn kameraet, da er det også riktig att fokuset er på selve mobilen og att den kan utføre alle arbeidsoppgaver.

Mobilen har man jo altid med seg og derfor er det genialt å ha kamera på den :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

DA mangler det jo bare en integrert mobiltelefonfunksjon(smarttelefon). Spent på hvem som blir først , kanskje en CaNokia eller NikonPhone eller SonyNexSmart eller en OlyNokia eller...... ? :dremel:

Vil mye heller ha et kamera med smarttelefonfunksjon enn en smarttelefon med kamerafunksjon slik vi allerede har! :hmm:

 

Det finnes vel allerede.

http://www.polaroid.com/en/sc1630

 

Litt mer om Polaroid SC1630

http://www.photograp...c1630-hands-on/

Den har jeg ikke fått med meg gitt! Interessant! Da begynner det iallefall å nærme seg noe som jeg godt kunne tenkt meg..... :wow:

Lenke til kommentar

morsomt konsept. Mobilen må man likevel ha med seg, så jeg ønsker heller et kamera på mobilen! :)

 

Selv har jeg nettop kjøpt et lite og lett systemkamera som jeg alltid har med meg, og tenker at et Eye-Fi SD kort som overfører bilder til mobilen hadde vært mer nyttig. Da står man fritt til å velge kamera, og mobilen er jo som sagt med likevel! ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Selv har jeg nettop kjøpt et lite og lett systemkamera som jeg alltid har med meg, og tenker at et Eye-Fi SD kort som overfører bilder til mobilen hadde vært mer nyttig. Da står man fritt til å velge kamera, og mobilen er jo som sagt med likevel! ;)

 

Funker nesten som fjell, bare noen småproblemer med direkte tilkoblingen på D800 og Eye-Fi :)

 

Driver å tester ut D800 + Eye-Fi + Android + Instagram denne uka :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...