Gå til innhold

Splatting på Steam (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ok ut det her. Bare synd det garantert kommer til å kreve GFWL som alle andre spill porta over til PC fra XBLA.

 

Temmelig sikker på at mesteparten ikke gjør det. stacking, costume quest, limbo, braid, super meat boy er noen av de jeg kan huske akkurat nå som ikke har GFWL. Eneste jeg kommer på som bruker det av portede xbla titler som jeg eier på PC er insanely twisted shadow planet.

Og jeg har heller aldri hatt et eneste problem med gfwl unntatt å trenge en ekstra konto og må huske et ekstra passord for en tjeneste som jeg kun bruker en gang i året sånn ca. Litt irriterende, men ikke nok til at jeg orker å bruke masse tid og energi på å irritere meg over det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er sant som du sier. Jeg har de spillene du nevner, og ingen GFWL der.

Har bare fått inntrykk av at GFWL blir stadig vanligere. Det er så mange spill jeg har hatt lyst på i det siste som jeg har måttet droppe pga. det.

I det siste har det vært bl.a Iron Brigade, Dark Souls, Insanely Twisted Shadow Planet og en drøss andre jeg ikke kommer på i forbifarta.

 

Er lett å glemme at de aller fleste spill kommer uten, men du har rett.

Lenke til kommentar

Når XBLA-spill som blir portet til PC bruker GFWL så er det gjerne fordi utviklerne har mottatt mye støtte fra Microsoft og at MS derfor kan kreve visse ting fra dem. Double Fine har for eksempel sagt at Microsoft var de eneste som tilbydde nok penger til å realisere konseptet til Trenched/Iron Brigade.

 

Det er forståelig nok at folk klager over GFWL, men dere må huske på at flere av disse spillene ikke hadde eksistert i samme form om det ikke hadde vært for MS. Når det gjelder tredjepartspill som Dark Souls så har jeg ingen anelse om hvorfor de bruker GFWL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...