Gå til innhold

Store endringer hos OnLive


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er rimelig imponert over teknologien. Men utvilsomt det største problemet med cloud gaming er at man faktisk aldri kan være 100% sikker på om spillene dine er der i morgen.

 

Man kan tenke seg et worst-case scenario hvor man baserer seg kun på én distribusjonsplattform og har kjøpt haugevis av spill til 500 kroner stykket. Plutselig en dag er selskapet bak konkurs med milliardgjeld, nettsiden stenges og du sitter der uten noe tilbake.

 

Eneste jeg ville tatt sjans på her er månedsabonnement uten binding á la Spotify.

 

 

Lenke til kommentar

Det kan du. Sjekk ut noe som heter StreamMyGame som er en softwareløsning hvor du setter opp egen server og klient. Har ikke prøvd det selv, så vet ikke hvor bra det funker i praksis med tanke på latency etc.

Takker og bukker. Jeg skal finlese den. Kanskje jeg kan kjøpe en stasjonær istedet for den bærbare likevel...

Lenke til kommentar

Jeg er ikke spesielt overrasket. Dette burde være et varsko til alle som ukritisk fronter sky-tjenester. Den usikkerheten brukere har ved å ikke vite hva som skjer med innholdet rundt neste sving kombinert med den generelle usikkerheten vi har på internett demonstrerer de åpenbare utfordringene dersom skyen skulle ende opp med å dominere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...