Gå til innhold

Snart kan du teste Heart of the Swarm (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blizzard må ta seg litt sammen angående lanseringstider, det er over 2 år siden WoL kom.AtW
Skal strekke det lengst mulig tror jeg.

 

Det er en litt spesiel sak med starcraft, de kan ikke gi ut spill veldig ofte, å det er en god grunn til det.

Det er profosjonelle spillere som LEVER av starcraft. Om spillet kommer ut og det ikke er nærmest perfekt balansert, vil flere av proffene faktisk miste inntektene sine.

 

Dustin Browder sa i et intervju at de ikke kom til å lansere starcraft HoTS før spille var blitt "godkjent" av de som lever av å spille det. Starcraft WoL hadde en av de lengste offentlige betaene jeg vet om. og tror ikke det blir annerledes med HoTS.

 

Lenke til kommentar
Blizzard må ta seg litt sammen angående lanseringstider, det er over 2 år siden WoL kom.AtW
Skal strekke det lengst mulig tror jeg.

 

Det er en litt spesiel sak med starcraft, de kan ikke gi ut spill veldig ofte, å det er en god grunn til det.

Det er profosjonelle spillere som LEVER av starcraft. Om spillet kommer ut og det ikke er nærmest perfekt balansert, vil flere av proffene faktisk miste inntektene sine.

 

Dustin Browder sa i et intervju at de ikke kom til å lansere starcraft HoTS før spille var blitt "godkjent" av de som lever av å spille det. Starcraft WoL hadde en av de lengste offentlige betaene jeg vet om. og tror ikke det blir annerledes med HoTS.

 

Dette er pisspreik. Blizzard kunne fint ha gitt ut HotS som en enspillerpakke.

Lenke til kommentar
Blizzard må ta seg litt sammen angående lanseringstider, det er over 2 år siden WoL kom.AtW
Skal strekke det lengst mulig tror jeg.

 

Det er en litt spesiel sak med starcraft, de kan ikke gi ut spill veldig ofte, å det er en god grunn til det.

Det er profosjonelle spillere som LEVER av starcraft. Om spillet kommer ut og det ikke er nærmest perfekt balansert, vil flere av proffene faktisk miste inntektene sine.

 

Dustin Browder sa i et intervju at de ikke kom til å lansere starcraft HoTS før spille var blitt "godkjent" av de som lever av å spille det. Starcraft WoL hadde en av de lengste offentlige betaene jeg vet om. og tror ikke det blir annerledes med HoTS.

 

Dette er pisspreik. Blizzard kunne fint ha gitt ut HotS som en enspillerpakke.

 

Hva er poenget med å gi ut et halvferdig spill? Multiplayer delen har alltid vært hjertet av Starcraft, det faktum at det kommer med en så gjennomført og kul singleplayer campaign er jo bare en bonus.

 

Litt av poenget med singleplayer er også og få sjangsen til å bli kjent med spillet før man evt kaster seg ut

i multiplayer verdenen.

 

Jeg ville aldri godtatt, og jeg trur svært mange vil være enig med meg, hvis Blizz hadde lagd

en sinnsyk enspiller del der man får prøve evt nye units/spells/etc for så og måtte vente måneds/åresvis på å få brukt det til multiplayer..

Lenke til kommentar
Blizzard må ta seg litt sammen angående lanseringstider, det er over 2 år siden WoL kom.AtW
Skal strekke det lengst mulig tror jeg.

 

Det er en litt spesiel sak med starcraft, de kan ikke gi ut spill veldig ofte, å det er en god grunn til det.

Det er profosjonelle spillere som LEVER av starcraft. Om spillet kommer ut og det ikke er nærmest perfekt balansert, vil flere av proffene faktisk miste inntektene sine.

 

Dustin Browder sa i et intervju at de ikke kom til å lansere starcraft HoTS før spille var blitt "godkjent" av de som lever av å spille det. Starcraft WoL hadde en av de lengste offentlige betaene jeg vet om. og tror ikke det blir annerledes med HoTS.

 

Dette er pisspreik. Blizzard kunne fint ha gitt ut HotS som en enspillerpakke.

 

Hva er poenget med å gi ut et halvferdig spill? Multiplayer delen har alltid vært hjertet av Starcraft, det faktum at det kommer med en så gjennomført og kul singleplayer campaign er jo bare en bonus.

 

Litt av poenget med singleplayer er også og få sjangsen til å bli kjent med spillet før man evt kaster seg ut

i multiplayer verdenen.

 

Jeg ville aldri godtatt, og jeg trur svært mange vil være enig med meg, hvis Blizz hadde lagd

en sinnsyk enspiller del der man får prøve evt nye units/spells/etc for så og måtte vente måneds/åresvis på å få brukt det til multiplayer..

 

Poenget med å dele SC2 i tre deler var å lage tre distinkte kampanjer, ikke å lage tre distinkte online spill. Blizzard har også demonstrert med bl.a. Diablo 3 at det er enspillerne som finansierer utviklingen selv om de vil det annerledes.

 

Til slutt vil jeg si at de jeg kjenner som er interessert i online SC2 ikke har spilt enspillerdelen. De gir blanke i den og hopper rett på online delen.

Lenke til kommentar

.."Poenget med å dele SC2 i tre deler var å lage tre distinkte kampanjer, ikke å lage tre distinkte online splill"...

 

Der tar du skammelig feil, det gjelder begge deler, det er nettop derfor de bruker så lang tid på å gi ut Hots. Hele poenget med å dele det inn i 3 kampanjer, er fortelle en en historie hvor spillet i seg selv også "evolver" og det skal selvfølgelig også ha en effekt på multiplayer. Hvis du ikke skjønner noe av det jeg skriver, skjønner du ikke Starcraft.

 

Om noen spiller kun multiplayer, om noen kun spiller singleplayer, skal ikke ha noen effekt på en solid utgiver pakke som skal, som forventet av millioner av fans, inneholde begge deler av pakka. Historien dikterer multiplayer, og Blizzard dikterer balanseringen av units både til multi og til singleplayer.

Lenke til kommentar

.."Poenget med å dele SC2 i tre deler var å lage tre distinkte kampanjer, ikke å lage tre distinkte online splill"...

 

Der tar du skammelig feil, det gjelder begge deler, det er nettop derfor de bruker så lang tid på å gi ut Hots. Hele poenget med å dele det inn i 3 kampanjer, er fortelle en en historie hvor spillet i seg selv også "evolver" og det skal selvfølgelig også ha en effekt på multiplayer. Hvis du ikke skjønner noe av det jeg skriver, skjønner du ikke Starcraft.

 

Om noen spiller kun multiplayer, om noen kun spiller singleplayer, skal ikke ha noen effekt på en solid utgiver pakke som skal, som forventet av millioner av fans, inneholde begge deler av pakka. Historien dikterer multiplayer, og Blizzard dikterer balanseringen av units både til multi og til singleplayer.

 

Hele poenget er at slik de har gjort det er en dårlig ide, det hemmer singleplayeropplevelsen vesentlig. Og det hadde ikke vært noe problem å vente med MP-oppdateringer alene om man ville det (allerede i dag bugner det av units i singleplayer som ikke er med i multiplayer)

 

AtW

Lenke til kommentar

.."Poenget med å dele SC2 i tre deler var å lage tre distinkte kampanjer, ikke å lage tre distinkte online splill"...

 

Der tar du skammelig feil, det gjelder begge deler, det er nettop derfor de bruker så lang tid på å gi ut Hots. Hele poenget med å dele det inn i 3 kampanjer, er fortelle en en historie hvor spillet i seg selv også "evolver" og det skal selvfølgelig også ha en effekt på multiplayer. Hvis du ikke skjønner noe av det jeg skriver, skjønner du ikke Starcraft.

 

Om noen spiller kun multiplayer, om noen kun spiller singleplayer, skal ikke ha noen effekt på en solid utgiver pakke som skal, som forventet av millioner av fans, inneholde begge deler av pakka. Historien dikterer multiplayer, og Blizzard dikterer balanseringen av units både til multi og til singleplayer.

 

Hele poenget er at slik de har gjort det er en dårlig ide, det hemmer singleplayeropplevelsen vesentlig. Og det hadde ikke vært noe problem å vente med MP-oppdateringer alene om man ville det (allerede i dag bugner det av units i singleplayer som ikke er med i multiplayer)

 

AtW

 

Jeg både skjønner og ikke skjønner du og de som deler dette synspunktet. Selvfølgelig kan de gi ut enspillerdelen, og gi MP sin del av updatekaka når de føler det er balansert. Men det er som jeg skrev tidligere, multiplayerdelen av Starcraft, er hjertet av Starcraft, ikke bare med tanke på de utallige proffesjonelle SC2 utøverene, men også den vanlige bronze spilleren i gata.

 

Singleplayer campaign, har veldig liten spillbarhet, med mindre man vil prøve andre upgrades/researches, eller øke på vanskelighetsgraden. Dette holder kanskje til at den vanlige mann i gata prøver seg 2-3 ganger ekstra på Campaign, men det er fortsatt MP, mods, tower defense etc som er det store med SC2 og SC2 enginen.

 

Jeg skjønner at dere kanskje syns at det drøyes, men jeg har stor forståelse for, samt respekt for Blizz som vet at de bruker sin tid på det som må brukes tid på, men å bare skulle gå i butikken for å kjøpe en SC2 expansion som kun gir en ny singleplayer campaign, bringer kun 2 ord i hodet på meg "flopp" og "uakseptabelt".

 

Den dagen HotS kommer ut, gleder jeg meg til BÅDE og kunne få spille en helt konge campaign og multiplayer, men jeg koser meg stort og lærer enda utrolig mye av den nåværende utgivelsen, og det er nettop det som gjør SC2 så vanskelig å kunne modifisere på "on-the-fly".

 

In short: Spillbarheten til MP/mods/etc er så og si uendelig allerede i det nåværende, mens campaign tvilsomt er det som drar opp salgstallene, og det samme kommer til å gjelde for fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...