Gå til innhold

Test: Sony Xperia Acro S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Ser flere steder at folk er litt plaget med at knappene ligger litt vell nærme skjermen og derfor er fort og komme borti utilsiktet, var dette noe problem under testen?

- Testet dere ut NFC'n mot smart tags? Har sett noen som opplever problemer med å lese disse om man har NFC på hele tiden, de må skru den av og på igjenn for å få den til å lese.

 

Nesten 5000kr? Prisjakt.no har flere alternativer til litt over 4000kr...?

 

Hvor ser du det står nesten 5000 kr i testen???

Nærmeste jeg finner noe om det er:

"Telefonen er riktignok litt dyr, og noen vil sikkert synes det er litt drøyt å måtte betale rundt 500 kroner ekstra for å få det om i praksis er en vanntett Xperia S"

Endret av nisak80
Lenke til kommentar

"Denne systembrikken er ikke like kraftig som Snapdragon S4-brikken med Krait-prosessorer, som finnes i enkelte andre toppmodeller – blant annet Samsung Galaxy S III." - Galaxy S III bruker vel Exynos Quad-Core i norden, ikke Krait?

 

Ja, Samsung Galaxy S3 bruker Exynos brikken her. Min gjør det iallefall.

Lenke til kommentar

Nesten 5000kr? Prisjakt.no har flere alternativer til litt over 4000kr...?

 

Hvor ser du det står nesten 5000 kr i testen???

Nærmeste jeg finner noe om det er:

"Telefonen er riktignok litt dyr, og noen vil sikkert synes det er litt drøyt å måtte betale rundt 500 kroner ekstra for å få det om i praksis er en vanntett Xperia S"

 

Sorry, jeg må ha misforstått/lest feil..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Flott at dere har testet denne! Jeg ønsker meg en test av mobilkameraet på denne Både på bilder og videoopptak. Da gjerne som en sammenligning ed de som er best fra før på dette, som Nokia N8, iPhone 4S og denne nye Nokia 41 megapixel saken.

Jeg venter nemlig med å kjøpe ny mobil til jeg finner et kamera som er bedre på både video og foto enn 4Sen min.

 

Lenke til kommentar

Dytt!

 

Beklager, du har selvfølgelig rett. Har fikset opp.

- Ser flere steder at folk er litt plaget med at knappene ligger litt vell nærme skjermen og derfor er fort og komme borti utilsiktet, var dette noe problem under testen?

- Testet dere ut NFC'n mot smart tags? Har sett noen som opplever problemer med å lese disse om man har NFC på hele tiden, de må skru den av og på igjenn for å få den til å lese.

Lenke til kommentar

Dytt!

Beklager, du har selvfølgelig rett. Har fikset opp.
- Ser flere steder at folk er litt plaget med at knappene ligger litt vell nærme skjermen og derfor er fort og komme borti utilsiktet, var dette noe problem under testen?- Testet dere ut NFC'n mot smart tags? Har sett noen som opplever problemer med å lese disse om man har NFC på hele tiden, de må skru den av og på igjenn for å få den til å lese.

 

Knappene er som du sier nærme skjermen, men vi opplevde ikke det som et problem at vi kom borti ting på skjermen. Det kan muligens være litt lett å komme borti for eksempel telefonrør-tasten i stedet for Alternativer-tasten hvis du er litt upresis. Men som sagt, vi opplevde ikke at dette var noe problem. Men vi skulle gjerne ønsket at det berøringsfølsomme feltet også hadde inkludert den lysende prikken under menyknappene - det ville gjort det litt lettere å treffe de forholdsvis små knappene.

 

Vi har testet NFC Smart Tags, og det fungerte fint. Men noen ganger må du holde Smart Tagen inntil telefonen en liten stund før telefonen reagerer og begynner å justere innstillingene. Typisk noen sekunder.

Lenke til kommentar

Hvor løst sitter dekslene? Er de så løs at de kan åpne seg når man putter telefonen i lomma?

 

Nei, jeg har tatt telefonen mye ut og inn av bukselommer og trange lommer på en ryggsekk i løpet av den uken telefonen har vært til test, uten at noen deksler noen gang har falt av utilsiktet. Men hvis de ikke dyttes skikkelig på plass etter å ha vært åpnet, kan de fort åpne seg når du f.eks drar telefonen opp av lommen. Trykk dem skikkelig på plass, så er det neppe et stort problem at dekslene er ganske løse å pirke av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

IP-gradering burde hatt tre siffer da det siste sifferet ikke alltid beskriver hvor god beskyttelsen er mot vann. Det er sjelden at utstyr klarer IPx6 (høyttrykkspyling), IPx7 og IPx8 er ofte lettere å klare. Dermed er beskyttelsen mot vanndråper bedre jo høyere tall fra 1-6, og mot nedsenking i vann fra 7-8.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...