Gå til innhold

Ny tobånds-ruter fra Asus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

USB3 på router - 100% unødvendig, du får ikke maxa USB2 engang på SoC routere.

Turbo NAT - 100% vås, NAT er ikke noe hjemmeroutere bruker mye krefter på. At dette skal gi 900Mbps på internettlinken er rett og slett bare pølsevev.

Doble prosessorer - Fint det, men er fortsatt "bare" 500MHz MIPS pr antenne. Mange single core routere som er kjappere. For de som primært bruker ett bånd er dette mer en begrensning enn fordel.

 

Forsåvidt greie specs på routeren, men føler at den blir markedsført som hakket hvassere enn den er...

 

@SLi

 

N600/WNDR3800 har 680MHz MIPS og 128MB RAM, så hardwaremessig er den raskere enn RT-65u (om du bruker ett bånd i gangen). Den har Atheros chipset som går for å være det beste til routere. I tillegg kan du kjøre OpenWRT på den som gir tonnevis ekstra funksjonalitet.

Endret av arokh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det største problemet her er vel at et fåtal av personer kjører ADSL modemet sitt i Bridge config. og har da dobbel NAT eller bare NAT fra ADSL modemet. da hjelper det lite hvor rask Asusen er.. men i bridge modus kan denne få Torrent trafikken din til å gå litt raskere så fremt at DSLamen i din sentral og alt annet utstyr klarer å ta unna så mange pakker per sek som denne kan.

 

men vil tippe at den klarer mer enn 200 pakker som min Vood modem konker ut på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Eller bare skrot routeren til fordel for et gammelt system du har hvor du legger inn pfSense og du har en mye mer kapabel router som vil vare i flere år ...

pfSense blir en helt annen liga så det er urettferdig for "hjemmeruter"-produktene en slik løsning sammenlignes mot. Bortsett fra det så er jeg seff. enig i at ethvert hjem burde kjenne sin pfSense, mange LAN/WLAN/VLAN er mye bedre enn ett.

Lenke til kommentar

Det viktigste spørsmålet blir om den foten kan tas av? Da kunne man enkelt festet den med patentbånd.

 

Og hvis den kan tas av, så blir neste spørsmål om den har skruehodehull for å festes på veggen ????

 

Designet driter jeg nesten i. Da slike bokser gjerne plasseres et egnet sted utav syne.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det viktigste spørsmålet blir om den foten kan tas av? Da kunne man enkelt festet den med patentbånd.

 

Og hvis den kan tas av, så blir neste spørsmål om den har skruehodehull for å festes på veggen ????

De tidligere modellene (som ser bortimot like ut) lå med foten for seg selv. Dvs. du må montere foten dersom greia skal stå. Hvorvidt det var ferdige hull for veggmontasje husker jeg ikke (men jeg mener manualen hadde et avsnitt som beskrev hvordan man fester på veggen).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Jeg er med på den,men det er da kjekt å ha det sentralen kan levere..

Hardwaren kunne alltids vert råere men jeg ville ikke ha et monster som står og suger strøm.

Routeren er vel en balansegang mellom ytelse,strøm og størrelse..

Så til hvorfor velge dd-wrt istedenfor pfSense,de modder wifi driverne sine slik at at du får bedre ytelse på trådløs pfSense bruker standar drivere,pluss menyene er veldig bra,det er ikke uten grunn at Buffalo velger å kjøpe software hos dd-wrt,Asus har også godkjent dd-wrt som alternativ software til ruterene sine slik at du ikke vil få problemer med garantien.

Og til dere som synes det er idioti og bygge x86-router les litt på link under den burde være grunn nok.

http://strongvpn.com/forum/viewtopic.php?id=1531

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...