Gå til innhold

Flash for Android er død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Det er en liten skrivefeil i artikkelen vel?

Men det har likevel vært mulig å laste ned Flash fra Google Drive (tidligere Android Market).

Google Drive skal vel være Google Play.

 

Uansett, jeg synes dette er en bra ting. Det gjør at nettsider får et ekstra insentiv til å fjerne flashavhengigheten (det at iOS ikke hadde støtte var tydeligvis ikke nok).

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ikke for å gå off-topic, men hva tenker de som droppet å kjøpe iPhone grunnet mangel på flash? :)

 

Jeg droppet ikke iPhone pga. flash-støtte, faktisk synes jeg det var en uting at det ble inkludert, men kan nok komme med en liten kommentar om hva jeg regner med vil bli besvart.

 

Dette gjør det overhode ikke umulig å kjøre flash på android-mobiler (dessverre). Flash-pluginet finnes fortsatt der ute blant folk, og jeg ser for meg at folk kommer til å redistribuere de eksisterende binærfiler gjennom steder som xda osv.

 

Dessuten tror jeg FOSS-prosjekter som GNU Gnash vil få økt oppmerksomhet blant de ivrigste på XDA og sannsynligvis bli portet over til android.

 

De som absolutt vil kjøre flash på android kan fortsatt kjøre flash på android, heldigvis er det ikke lett tilgjengelig lenger.

Lenke til kommentar

Det er en liten skrivefeil i artikkelen vel?

Men det har likevel vært mulig å laste ned Flash fra Google Drive (tidligere Android Market).
Google Drive skal vel være Google Play.Uansett, jeg synes dette er en bra ting. Det gjør at nettsider får et ekstra insentiv til å fjerne flashavhengigheten (det at iOS ikke hadde støtte var tydeligvis ikke nok).

 

Selvfølgelig. Har fikset. :-)

Lenke til kommentar

Greit nok at flash er en uting, og at html5 kan brukes. Men når det nå en gang finnes en hel masse nettsider der ute som insisterer på å bruke flash synes jeg det er praktisk å kunne bruke disse nettsidene fra mobilen også.

 

Er det ikke bedre å vise disse nettsidene at flash er en utdatert og gammel teknologi som snarest mulig bør erstattes av HTML5 og lignende?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Greit nok at flash er en uting, og at html5 kan brukes. Men når det nå en gang finnes en hel masse nettsider der ute som insisterer på å bruke flash synes jeg det er praktisk å kunne bruke disse nettsidene fra mobilen også.

 

Er det ikke bedre å vise disse nettsidene at flash er en utdatert og gammel teknologi som snarest mulig bør erstattes av HTML5 og lignende?

Hvis Adobe ønsker å bli kvitt flash kan de kutte supporten på flash til PC, da forsvinner det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har brukt flash i alle år på pc og aldri hatt noen problemer så synes jo det er rart at folk har SÅ mye problemer med det som folk tilsynelatende har. Om man skal kjøre løpet fullt ut så burde jo også java, vizky, shockwave, air, silverlight og alle andre tilsvarende addons vært fjernet i samme slengen. Synes ikke flash er hverken bedre eller verre enn de andre.

 

Flash brukes jo i masse sammenhenger, fra chatteprogrammer (f.eks til nettforumprogrammer som SMF), via facebookspill og youtube til spillsider som spill123 osv. For nostalgiens skyld er det artig å slå ihjel tid med å spille doom eller heretic i flash. Det er også tjenester som viser informasjon som flash, f.eks rutetabeller.

 

Selv om det teknisk sett er mulig å gjøre det med html5 så tviler jeg på om det vil bli gjort av alle. Spesielt på modulsiden til SMF og lignende er jeg usikker på om flashbaserte moduler uten videre kan erstattes med html5.

 

Tror derfor at sannsynligheten er like stor for at android som apple brukerne stenges ute fra tjenestene, isteden for at tjenestene oppdateres.

 

Manglende flash støtte på apple har ihvertfall for meg vært en av grunnene til å holde meg langt unna appleprodukter. Etterhvert kjøper vel apple android...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...