Gå til innhold

? Eldre kunder liker iPhone best


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det var da en merkelig vinkling på artikkelen.

 

Ut ifra;

YouGov stiller sine deltakere følgende spørsmål: "Har du hørt noe positivt eller negativt om dette selskapet de siste to ukene?"

(selskapet = Apple)

klarer man altså å generere overskriften;

Eldre kunder liker iPhone best

 

... ?

 

Siden jeg ikke har hørt noe spesielt om Mercedes i det siste er det da rimelig å anta at jeg har Ford Focus som favorittbil ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Dette viser vel at det er de som synes fjernkontrollen til tv'n blir stadig mer komplisert som velger Apple, mens de unge og teknologikyndige velger andre leverandører. "Det er jo så greit når det bare virker" blir vel mer og mer attraktivt til eldre du blir. Dessuten aksepterer man vel lettere at "sånn er det bare" når du egentlig ønsker å endre noe. (For mange vil flere års ekteskap og en sjef som gir ordre gjør noe med deg og måten du stiller krav på.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Det er jo så greit når det bare virker" blir vel mer og mer attraktivt til eldre du blir.

Du mener at vettet kommer med alderen da? En del av oss som er teknologikyndige synes kanskje ikke at det er særlig smart at millioner av mennesker skal kaste bort tid på trivielt tull for å få telefoner til å fungere som de skal, kun fordi noen få utviklere hos Google eller Samsung ikke gadd gjøre jobben sin. Joda, man lærer stadig litt mer om hva som er vesentlig og hva som er for uvesentlig til at det er verdt å bruke tid på, etter hvert som man fjerner seg fra fjortisstadiet.

For min del synes jeg det er et svært så rimelig krav at ting man betaler tusenvis av kroner for bare virker som forventet.

Lenke til kommentar

For min del synes jeg det er et svært så rimelig krav at ting man betaler tusenvis av kroner for bare virker som forventet.

 

Så at man forventer at en mobiltelefon gjør ting på den mest effektive og beste måten så tror man at produsenten vet best for deg på hva som er mest effektivt og best for deg å bruke en telefon på gjennom dagen?

 

Fungerer ikke en telefon MYE bedre om du kan sette opp telefonen etter DITT (og ikke Apples) ønske?

 

Det at dere flytter program ikoner i folders i iOS gjør dere jo fordi dere synes det er det beste for dere fordi dere kan.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Så at man forventer at en mobiltelefon gjør ting på den mest effektive og beste måten så tror man at produsenten vet best for deg på hva som er mest effektivt og best for deg å bruke en telefon på gjennom dagen?

 

Fungerer ikke en telefon MYE bedre om du kan sette opp telefonen etter DITT (og ikke Apples) ønske?

For det første, kan det ikke tenkes at idealoppsett for mange er nettopp oppsettet på iOS? Er det så utenkelig? Apple har vært og er utrolig flinke på å lage løsninger som tillater en rask arbeidsflyt.

 

For det andre er det ikke en enkel sak å skreddersy til det en liker. Teknisk sett er det ingen stor sak å endre oppførselen til en Android-telefon, det er jeg enig i, men det er ikke dermed sagt at det er lett å sette opp en god arbeidsflyt for en selv. Det å sette opp en god arbeidsflyt på en liten telefon er vanskelig. Ja, man kan sette opp masse Widgets og få launcheren til å lage en kulyd hver gang man trykker på et ikon, men bruk av mobiltelefon er mer enn dette.

 

Det hele handler om å sette opp en god flyt i programmet. Hvordan skal jeg få opp menyer? Hvordan skal jeg bytte mellom programmer raskt? Hva med tilbakeknappen på Android-telefoner, hvordan skal den fungere?

 

Jeg tror det er med god grunn at det er folk som tar lange utdannelse i hvordan man skal sette opp programmer for best mulig arbeidsflyt -- det er nemlig ikke gjort på en dag. Det er mye som må tenkes igjennom selv om det bare skal passe for ett individ. Jeg har selv brukt tid på å fintilpasse brukeropplevelsen på Linuxinstallasjoner, men det kom til et punkt hvor jeg tenkte "Dette finnes det andre folk som vet bedre enn meg, og som synes er morsommere enn meg, la dem gjøre det!" og gikk til en ganske vanilla GNOME-installasjon.

 

Og så var det hvor komplett alle modifikasjonene egentlig er. Vil custom_launcher_01 være fintilpasset? Har den støtte for alt, eller var det bare en proof of concept-demo en utvikler slang ut for å leke seg? Å teste masse oppsett tar tid, kanskje mye mer tid enn de få sekundene en sparer på å ha ikonet tre millimeter til høyre for der det vanligvis var...

 

Forøvrig, jeg bruker en Samsung Galaxy S3 (og en iPad) og har ikke engang orket å endre bakgrunnsbildet. Jeg vil ha en telefon som er klar til bruk med en gang jeg får den fra produsenten, ikke en "gjør-det-selv-pakke". Jeg kunne ikke brydd meg mindre om modifiseringsegenskapene til android, jeg kommer sannsynligvis aldri til å bruke dem*. Valget falt på en S3 av helt andre grunner. Jeg vil virkelig ikke måtte tenke over hvordan telefonen min skal gjøre ditt eller datt, jeg vil at telefonen min skal kunne komme med gode predefinerte oppførsler.

 

* Men jeg setter pris på at man kan endre default-browser og synes ærlig at det er noe iOS skulle ha støtte for (av rent prinsipielle grunnner -- jeg vil ikke havne i IE-sørpemyren som herjet 90-tallet)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...