Gå til innhold

Så mye kan du kreve for iPhonen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iphone verdt 3000? pøh... ikke verdt ei krone spør du meg! ANDROID is da best.

 

Folk betaler gjerne 3000 kr for en brukt iPhone. Kan selge defekte iPhone for 1000 kr. Prøv det med et annet merke. Greit av iPhone koster mer enn de fleste telefoner ny. Men så er bruktverdien også langt høyere.

 

Lenke til kommentar
iphone verdt 3000? pøh... ikke verdt ei krone spør du meg! ANDROID is da best.
Folk betaler gjerne 3000 kr for en brukt iPhone. Kan selge defekte iPhone for 1000 kr. Prøv det med et annet merke. Greit av iPhone koster mer enn de fleste telefoner ny. Men så er bruktverdien også langt høyere.

 

Riktig, samme hjelper PC'er fra apple også. Bruktverdien på en Apple laptop kontra andre PCer er veldig høy

Lenke til kommentar

iphone verdt 3000? pøh... ikke verdt ei krone spør du meg! ANDROID is da best.

 

Folk betaler gjerne 3000 kr for en brukt iPhone. Kan selge defekte iPhone for 1000 kr. Prøv det med et annet merke. Greit av iPhone koster mer enn de fleste telefoner ny. Men så er bruktverdien også langt høyere.

Tja... ein SGS 2 koster fort opp i 2500-3000kr.

Generelt sett så har du rett at Iphone koster meir brukt. Men det er vel heller med den enorme utvalget på android å gjere.

Det finst kun "1" iphone. Det finst hundrevis av androider. Og då går folk flest for å kjøpe ein ny, billigare modell frå i år, enn brukt top-modell frå ifjor.

 

Men andre ord, det finst billigare alternativer til android. Det gjer ikkje for Iphone. Derfor er det enklare å drive opp pris på brukt iphone.

Lenke til kommentar

Det er som alltid; markedet som bestemmer.

Iphone salget har gått tregere enn forventet, muligens pga. apple-fans venter på iphone 5?

 

Uansett hva det er, vil et tregere marked føre til en stagnering i bruktpriser (mindre etterspørsel). Men så er det evl slik at en iphone 4s koster vel ca 6-7000? så da bør jo 3500 være mulig, i teorien... (men riper kan jo skremme vekk kjøpere)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er som alltid; markedet som bestemmer.Iphone salget har gått tregere enn forventet, muligens pga. apple-fans venter på iphone 5?Uansett hva det er, vil et tregere marked føre til en stagnering i bruktpriser (mindre etterspørsel). Men så er det evl slik at en iphone 4s koster vel ca 6-7000? så da bør jo 3500 være mulig, i teorien... (men riper kan jo skremme vekk kjøpere)

 

Nå koster vel iphone 4s 4890,-. Ulåst. (http://store.apple.com/no/browse/home/shop_iphone/family/iphone/iphone4s)

 

Men for å være mer generell, elektroniske bruktmarkeder anser jeg som psykiatriske avdelinger, brukt iphone med riper i glasset verdt 3000 spenn? I helvete heller, i mine øyne halveres verdien med det samme dingsen er pakket ut av bobleplasten.

 

Men jo, jeg venter på iphone 5, viss noen har lyst å kjøpe min gamle til 60% av verdien, for all del. Men jeg kommer ikke til å nevne alle gangene den har gått i asfalten, eller ligget i lomma når jeg har tryna på mountainbike, eller de gangene den har ligget i vanndampen på badet mens jeg har ventet på melding.....

 

Men jo, enig med du, det er vel markedet som bestemmer. At markedet noen ganger er splitter pine gal er en annen sak :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...