Gå til innhold

? Her er beviset for at Samsung ville kopiere oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest gjennom det dokumentet, og det første som slår meg, etter å ha hatt Samsung Galaxy S2 en stund, er at de virkelig fortjener dette.

Ikke bare fordi de prøver å etterlikne Apple, men også fordi TouchWiz er omtrent det dårligste stykke software som noen sinne er designet.

De har laget et eget system som er så utrolig mye dårligere enn stock Android, og prøver å rette det opp ved å kopiere Apple.

De fleste feilene og problemene de prøver å løse her er feil som de selv har laget.

 

Samsung gjør en del ting rett, men når det gjelder TouchWiz har de ikke bare bommet på blinken, de har snudd seg 180 grader rundt før de skøyt.

Hadde de bare gått for Stock Android hadde vel ingen av disse problemene kommet? (Eller, med Apple er det ikke godt å si..)

 

Men sånn går det vel, når man tror at man vet bedre enn Google. :p

Endret av Unlimited LTD
Lenke til kommentar

Samsung har i mange år vist at de ikke kan software, se på Smart TV programvaren deres som til tross for god maskinvare fungerer veldig dårlig i praksis, det samme kan sies om TouchWiz som jeg aldri har vært videre begeistret for og hvorfor de må pushe på med dette som bare fører til tregere oppdatering av telefonene må gudene vite.

 

Samsung er dog veldig god på maskinvare, det skal de ha og før Android kom så var jo Samsung stadig på farten med flere modeller som hadde det beste som var å oppdrive når det kom til maskinvare, men få kjøpte Samsung fordi programvaren var alt for dårlig og gjorde den gode maskinvaren ubrukelig i praksis. Det er Android som har fått Samsung til å blomstre da de ikke lenger trenger å tenke på programvarebiten og kan fokusere på det de faktisk er gode på, nemlig maskinvare og jo før de slutter med TouchWiz jo bedre er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lest gjennom det dokumentet, og det første som slår meg, etter å ha hatt Samsung Galaxy S2 en stund, er at de virkelig fortjener dette.

 

Jeg har også lest igjennom en del av dokumentet, og som med deg slår det meg at her er det utrolig mye dårlig UI. Apples iOS har hatt sine mangler, men dette dokumentet viser at selv om iOS nå begynner å bli dølt og kjedelig, har selve designet vært mange mange ganger bedre enn TouchWiz.

 

Interessant lesing.

Lenke til kommentar

Samsung har i mange år vist at de ikke kan software, se på Smart TV programvaren deres som til tross for god maskinvare fungerer veldig dårlig i praksis, det samme kan sies om TouchWiz som jeg aldri har vært videre begeistret for og hvorfor de må pushe på med dette som bare fører til tregere oppdatering av telefonene må gudene vite.

 

Samsung er dog veldig god på maskinvare, det skal de ha og før Android kom så var jo Samsung stadig på farten med flere modeller som hadde det beste som var å oppdrive når det kom til maskinvare, men få kjøpte Samsung fordi programvaren var alt for dårlig og gjorde den gode maskinvaren ubrukelig i praksis. Det er Android som har fått Samsung til å blomstre da de ikke lenger trenger å tenke på programvarebiten og kan fokusere på det de faktisk er gode på, nemlig maskinvare og jo før de slutter med TouchWiz jo bedre er det.

 

Ja touchwiz er ikke noe særlig. Det er ikke dumt å la andre ta hånd om softwaren for samsungs sin del.

 

ANgående rettsaken, har jeg gått i surr, eller handlet ikke denne saken om utseende på selve telefonen?

 

AtW

Lenke til kommentar

ANgående rettsaken, har jeg gått i surr, eller handlet ikke denne saken om utseende på selve telefonen?

 

AtW

 

En veldig vanlig misforståelse. Rettssaken handler om det også. Totalt sett handler det om såkalt "trade dress", som inkluderer formfaktor, fysisk utseende, softwaremessig layout og funksjonalitet, samt emballasje, tilbehør og endatil markedsføringsmateriell.

 

Å gå til søksmål for en firkantform alene ville jo være hinsides idiotisk.

 

Her er en visuell guide: http://peanutbuttereggdirt.com/e/2011/05/03/apple-vs-samsung-a-visual-guide-to-apples-ip-claims-hardware-icons-packaging/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ANgående rettsaken, har jeg gått i surr, eller handlet ikke denne saken om utseende på selve telefonen?

 

AtW

 

En veldig vanlig misforståelse. Rettssaken handler om det også. Totalt sett handler det om såkalt "trade dress", som inkluderer formfaktor, fysisk utseende, softwaremessig layout og funksjonalitet, samt emballasje, tilbehør og endatil markedsføringsmateriell.

 

Å gå til søksmål for en firkantform alene ville jo være hinsides idiotisk.

 

Her er en visuell guide: http://peanutbuttere...cons-packaging/

 

Ok, da er jo dette "Trade Dress"-konseptet enda mer meningløst enn jeg trodde....

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ok, da er jo dette "Trade Dress"-konseptet enda mer meningløst enn jeg trodde....

 

AtW

 

Tja… Det gir jo i hvert fall mer mening enn hvert enkelt punkt sett isolert sett. At telefoner kan minne om hverandre er uunngåelig, men at telefonen, tilbehøret, emballasjen, UI elementer osv. er såpass likt i ett og samme produkt gir grunn til å heve et øyenbryn eller to.

 

På et høyere nivå er jeg så klart enig i at hele problemstillingen er tullete, fordi regelverket er på bærtur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...