Gå til innhold

Apple stopper passordbytte for iCloud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra at Amazon og Apple tar dette på alvor. Bare synd det måtte skje med en journalist som hadde plattformen til å fortelle alle om det, før noe skjedde. At man kunne få tilgang til en Amazon-konto ved å oppgi navn, epost-adresse og bostedsadressen er rett og slett latterlig. Skal ikke mer til enn et Googlesøk for å finne det for hvem man vil. Hos Apple måtte man hvertfall oppgi deler av kredittkortnummeret, noe man forhåpentligvis ikke finner på Google.

Endret av jenskristian
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hos Apple måtte man hvertfall oppgi deler av kredittkortnummeret, noe man forhåpentligvis ikke finner på Google.

 

Man måtte oppgi de 4 siste siffrene og de står på alt av kvitteringer man får, osv. Så det er ikke veldig sikkert det heller. Men nå har tydeligvis Apple og Amazon tatt dette her alvorlig og gjør noe med det. Håper dette får nok oppmerksomhet slik at andre firmaer også går over sine rutiner. Er garantert ikke bare Apple og Amazon som har huller i systemene.

Lenke til kommentar

Det kan du være helt sikker på. Var bare de som var "uheldige" og ble avslørt denne gangen. Etter hva jeg har lest/sett så har nok blant annet Dropbox også en del skjeletter i skapet. Jeg har byttet til Google Drive blant annet på grunn av dette. Der har jeg hvertfall samme sikkerhet som resten av Googletjenestene hvor jeg har aktivert to-stegs autorisasjon.

 

En hver forbruker bør egentlig sette seg ned å se gjennom alle kontoer man har og hva slags informasjon som ligger hos dem. Det er som Hardware.no skriver en stor fare når man ved å få tilgang til en kan få tilgang til flere. Selv unngår jeg "Logg inn med Facebook/Twitter osv" så langt det er mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...