Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passat bodykit nybegynner spm


Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe en Passat B5.5 (3BG).

Vil ha Rieger sitt body kit http://www.streetdes...o/?n3=3317&pd=1

Problemet her er at jeg har null peiling på hverken sylindere, felger eller ratt.

Så hvordan fungerer dette? Jeg bestiller store plastikk deler som havner i posten så jeg må lakkere og montere selv da eller? Si jeg ikke vil gjøre noe selv, hva koster det meg å da lakkere plastikk greiene og montere dem hos fagfolk?

42_2027038934.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosess:

 

-Få nye deler

-demonter eksisterende deler

-tilpass nye deler (de passer nesten aldri som de skal) Noe er dårlig, annet er bedre.

-fiks eventuelle transportskader eller annet

-lakk

-montering av nytt

 

 

 

hvor mye dette vil koste hos fagfolk avhenger mye av delene. Som fks ved den hekkspoileren ser det ut til at eksosen også må modifiseres, det er ikkje bare å klemme det rett på.

 

Men for å se det sånn.. 5-6.000 bare i lakkering hvis delene er strøkene.

 

Husker sjeldent på prisene i papira på bilene eg jobber med, men å skifte EN fanger kommer aldri under 4.000 bare i arbeid og produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prosess:

 

-Få nye deler

-demonter eksisterende deler

-tilpass nye deler (de passer nesten aldri som de skal) Noe er dårlig, annet er bedre.

-fiks eventuelle transportskader eller annet

-lakk

-montering av nytt

 

 

 

hvor mye dette vil koste hos fagfolk avhenger mye av delene. Som fks ved den hekkspoileren ser det ut til at eksosen også må modifiseres, det er ikkje bare å klemme det rett på.

 

Men for å se det sånn.. 5-6.000 bare i lakkering hvis delene er strøkene.

 

Husker sjeldent på prisene i papira på bilene eg jobber med, men å skifte EN fanger kommer aldri under 4.000 bare i arbeid og produkter.

 

Takk for godt svar. Dette blir jo dritt dyrt. En kompis av meg påstår han kan montere for meg. Er det anbefalt? Han er 19 år og erfaring med kun 4 biler. Velger jeg han gratis eller fagfolk da?

Lenke til kommentar

Det er umulig å si.. Men han har i det minste erfaring. Men man finner profosjonelle med mange års erfaring som slurver og har verken stolthet i arbeidet eller øye for kvalitet.

 

Om han kan gjøre det gratis har du ikkje annet å tape enn noen monteringsriper i værste fall;)

Og du bør forresten legge en klar folie-teip mellom fanger og skjermer, framme og bak, når du først er i gang for å forhindre gnissing;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...