Gå til innhold

Slik kan du beskytte deg mot iCloud-hacking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv aldri fått bruk for "Find my iPhone" men flere venner har blitt reddet av dette opptil flere ganger, så jeg har det alltid aktivert. Og om man virkelig "setter pris på" dataene sine har man selvsagt en sikkerhetskopi av alt som eliminerer denne faren.

 

Enig meg deg, det er en svært nyttig funksjon om uhellet skal være ute, og fjernsletting er ikke verre å beskytte seg mot enn å ha tatt en sikkerhetskopi. Om ikke dette også er en Mac tilknyttet med "Findmymac" og fjernsletting aktivert mot samme konto ^^

Lenke til kommentar

Man skal være ganske paranoid for å bli skremt av Honan-saken syntes jeg. Før jeg gjør nevnte tiltak for å redusere risikoen for at noe så usannsynlig og, sett i perspektiv, trivielt som at min digitale verden skal bli hacket, så bør jeg nok heller slutte å kjøre ti km/t over fartsgrensen. Eller legge om kostholdet. Eller begynne å bli flinkere til å bruke vest i båten. Eller ta på meg refleks om kvelden. Eller tusen andre ting som kan forhindre langt mer tragiske og sannsynlige utfall enn at datafilene mine blir slettet av en tenåring i hettegenser.

 

Å bekymre seg for hacking av skytjenester syntes jeg blir omtrent på samme nivå som å bekymre seg for helseeffekten av WiFien i huset, samtidig som man spiser junkfood flere ganger i uken.

Endret av LordErik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv aldri fått bruk for "Find my iPhone" men flere venner har blitt reddet av dette opptil flere ganger, så jeg har det alltid aktivert. Og om man virkelig "setter pris på" dataene sine har man selvsagt en sikkerhetskopi av alt som eliminerer denne faren.

 

Er ikke litt av poenget med skytjenester at det er sikker lagring?

 

AtW

Lenke til kommentar

Er ikke litt av poenget med skytjenester at det er sikker lagring?

 

Kan du definere hva du mener med "sikker lagring"?

Kan skytjenester som baserer seg på innlogging med brukernavn og passord, uten å stille spesielt strenge krav til denne autentiseringen, i det hele tatt sikre alle brukere 100% mot innbrudd fra uvedkommende?

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Er ikke litt av poenget med skytjenester at det er sikker lagring?

 

Kan du definere hva du mener med "sikker lagring"?

Kan skytjenester som baserer seg på innlogging med brukernavn og passord, uten å stille spesielt strenge krav til denne autentiseringen, i det hele tatt sikre alle brukere 100% mot innbrudd fra uvedkommende?

 

Ingenting er 100%. Sikker lagring, som i at de fleste regner med (og bør kunne forvente), at filene ikke forsvinner om de ikke har ett idiotisk passord, eller gir det til noen andre.

 

AtW

Lenke til kommentar
Har selv aldri fått bruk for "Find my iPhone" men flere venner har blitt reddet av dette opptil flere ganger, så jeg har det alltid aktivert. Og om man virkelig "setter pris på" dataene sine har man selvsagt en sikkerhetskopi av alt som eliminerer denne faren.
Enig meg deg, det er en svært nyttig funksjon om uhellet skal være ute, og fjernsletting er ikke verre å beskytte seg mot enn å ha tatt en sikkerhetskopi. Om ikke dette også er en Mac tilknyttet med "Findmymac" og fjernsletting aktivert mot samme konto ^^

Er vel også en idee og ha et helt annet passord for fjernsletting en for daglige tjenester som mail. Det er ikke akurat en tjeneste man bruker ofte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...