Gå til innhold

Hacker slettet alt via iCloud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste akkurat artikkelen på Wired og det hele fikk ganske store konsekvenser ved at han mistet alle bilder fra datterens første år. Dog ville selv dette vært unngått med backup. Nå får vi håpe de får noe leselig ut av disken på techsupport.

 

Sikkerhetsrutinene hos Amazon og Apple kunne dog fortjent en omskrivning ganske kjapt!

Lenke til kommentar

Og der ser man hvor "farlig" eller farlig det er å faktisk må knytte alt opp mot samme greie og bruker f.eks samme brukernavn og pw på alt, men dette er jo så fancy å ny motens så folk driter vel regelrett i det siden det fortsatt har wow effekt og "imponerer" folk, pluss at det er "å så bra".

 

Jeg er ikke glad i å måtte knytte tlf opp mot gmail/youtube/google nettverk heller, men prøver å holde det til ett minimum.

Back up errelativt lett og hvis jeg mister en app og ikke husker hva det var så er det ikke så farlig.

Lenke til kommentar

Nå får vi håpe de får noe leselig ut av disken på techsupport.

 

Er det ikke snakk om "cloud computing" her da? - Da blir det vel fort vanskeligere å gjenopprette noe slettet, siden det kan ligge på hvilken som helst av diskene?

Er snakk om harddisken på Macen. Tydeligvis ble maskinen slått av før overskriving av harddisken fant sted. Likevel kan det bli en del styr hvis filene er krypterte (noe jeg fort ser for meg en teknologijournalist har gjort på en bærbar maskin).

Lenke til kommentar

..å gud for en elendig sensasjonsoverskrift som ikke har rot i virkeligheten.

Eh. .. kanskje ikke alle. Bare iPhone, iPad, iPod touch, samt alle Mac maskiner som er knyttet mot iCloud.

Jeg har en iPod nano som er trygg, så jeg ser jo poenget ditt.

 

For en gangs skyld har sensasjonsoverskriften rot i virkeligheten. ..bare les innholdet der det står hvordan hackeren tok kontroll over alle journalistens Apple produkter sånn at han måte låne kona sin iPhone for å kontakte Apple support.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...