Gå til innhold

DayZ har nå over én million spillere (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SWTOR ~ 900 000 spillere = Kostnad 200 000 000 $ og X antall utviklere.

 

DayZ ~ 1 000 000 spillere = Kostnad 0 $ og 1 mann som utvikler.

 

Skal spillbransjen nå ENDELIG begynne å lage spill der vi skaper innholdet selv? Der vi ikke blir behandlet som idioter når vi starter spillet? Der vi kan gjør det vi vil?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vår egen skribent Gøran har stupt ned mot Chernarus for å bli med på overlevelsesstrabasene, og rablet ned en inntrykkstekst om sin opplevelse av spillet i forrige uke.Mangler en "h" først i linken der! :)

 

Takk skal du ha! Snek seg unna kopieringen, tenker jeg. ;) Har fikset det nå.

Lenke til kommentar

Har spilt ArmA 2 sin singleplayer-kampanje igjen, og det eneste det spillet virkelig trenger, er mer polish og bug-fiksint - noe man får med mer tid og penger. Nå med omtrent én million ekstra kopier solgt (og minst 80% av disse var før ArmA 2 ble billig i sommersalget) på grunn av DayZ, kan Bohemia virkelig trå til med ArmA 3. Jeg gleder meg som bare faen. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Veldig fin utvikling for pc spill dette.

Så lenge en god utvikler lager en super motorer og gjøre dem tilgjenelig for allmennheten, trenger ikke spillet som ble laget til motoren være en stor suksess, de kan dra i land mye penger på modding. Håper flere utviklere kan åpne øyene og se dette.

Selv om spillet gjør det bra er det mye å hente på modding, ikke bare penger, men gode ideer som modding communities kommer på og bug fixing.

Lenke til kommentar

SWTOR ~ 900 000 spillere = Kostnad 200 000 000 $ og X antall utviklere.DayZ ~ 1 000 000 spillere = Kostnad 0 $ og 1 mann som utvikler.Skal spillbransjen nå ENDELIG begynne å lage spill der vi skaper innholdet selv? Der vi ikke blir behandlet som idioter når vi starter spillet? Der vi kan gjør det vi vil?

 

Amen. Har iallefall ikke kommet mye godt fra de store, det meste som har vært bra denne generasjonen har kommet fra enkelt menn eller nyoppstartet/uavhengige selskaper som ikke har hendene bundet av de store.

Endret av Mwotm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det skal ta med ein klype salt

 

det vil seie, hackere som spoofer ID, folk som bare prøvde det og ikkje spiller mer men karakteren er fårsat lagret, privat servere som koblet seg opp til hive i starten osv blir også regnet med

 

men det er bare rundt 200-400 hundre tusen active spillere hele tiden, men selv det er veldig bra for ein mod ;)

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Så om du vet at den offisielle statistikken er feil... hvordan klarer du da å regne deg til 200-400 tusen legitime, unike spillere så enkelt?

 

raskt i svingende,var meninga og skrive "aktive spillere som spiller"

det er ein på hovud sida som seier active players last 24h, aldri sett den over 400 men kjeldent under 200 .

 

synest det er viktigere tal ein antall uniqe spillere , siden den går aldri nedover (den har fårsat brukere fra starten av som sluttet bare etter par timer)

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Så om du vet at den offisielle statistikken er feil... hvordan klarer du da å regne deg til 200-400 tusen legitime, unike spillere så enkelt?

 

raskt i svingende,var meninga og skrive "aktive spillere som spiller"

det er ein på hovud sida som seier active players last 24h, aldri sett den over 400 men kjeldent under 200 .

 

synest det er viktigere tal ein antall uniqe spillere , siden den går aldri nedover (den har fårsat brukere fra starten av som sluttet bare etter par timer)

 

Det tallet blir jo fort like feil andre veien. I skrivende stund står det at spillere siste 24 timer likke under 180 000. Men jeg vil jo si at de som spiller en eller to ganger i uka er aktive spillere? Disse er ikke med i statistikken. Jeg spiller ikke på daglig basis, men vil si jeg er aktiv i flere spill selv om jeg kanskje bare spiller de noen ganger i måneden.

 

Mine første opplevelser i DayZ var så preget av bugs at jeg bestemte meg for å vente litt med prøve det. Det hjalp jo selvsagt ikke at spillet ser ut til å kreve usedvanlig mye av maskinen det kjøres på.

Lenke til kommentar

Ytelsen din er det lett å fikse litt på, XmasB.

 

Gå i launch options til spillet, og sleng inn:

/high -nosplash -skipintro -cpuCount=4 -maxMem=6146

 

Om du har mer/mindre RAM, flere CPU-kjerner og lignende, bør du endre på disse tallene. Jeg har en 4-kjerners prosessor og 8GB RAM, så disse instillingene fungerer bra for meg.

 

Gå så inn i video options:

 

-Pass på at de to resolution-instillingene er satt til det du ønsker, og at de to er like!

-Sett Video Memory til Default.

-Disable post-process effects helt.

-Disable Anti Aliasing.

-Disable ATOC og PPAA.

 

Forhåpentligvis vil dette gjøre noe med ytelsen din. Spillet vil ikke se like peng ut lenger, men det vil være spillelig i det minste. Om du vil kan du prøve å sette opp anti aliasing igjen, og sjekke om det fortsatt fungerer bra. Post-process er det som krever mest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ytelsen din er det lett å fikse litt på, XmasB.

 

Gå i launch options til spillet, og sleng inn:

/high -nosplash -skipintro -cpuCount=4 -maxMem=6146

 

Om du har mer/mindre RAM, flere CPU-kjerner og lignende, bør du endre på disse tallene. Jeg har en 4-kjerners prosessor og 8GB RAM, så disse instillingene fungerer bra for meg.

 

Gå så inn i video options:

 

-Pass på at de to resolution-instillingene er satt til det du ønsker, og at de to er like!

-Sett Video Memory til Default.

-Disable post-process effects helt.

-Disable Anti Aliasing.

-Disable ATOC og PPAA.

 

Forhåpentligvis vil dette gjøre noe med ytelsen din. Spillet vil ikke se like peng ut lenger, men det vil være spillelig i det minste. Om du vil kan du prøve å sette opp anti aliasing igjen, og sjekke om det fortsatt fungerer bra. Post-process er det som krever mest.

T

Takk. Jeg skal gi det et nytt forsøk snart. Samtidig sikler jeg veldig på ny pc... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...