Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Jeg har 6 HTCer og en iPhone 64 GB. Isolert sett er min HTC One X den beste telefonen, men den samlede brukeropplevelsen er bedre på iPhone. Årsaken: litt lengre batteritid, større minne og en fantastisk musikkbutikk integrert i telefonen.

 

Hvis HTC gir oss større minne (go for it: gi oss 128 GB) og et større batteri så har de en vinner.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Har hatt Desire, Desire HD, og har nå Sensation. Likte HTC telefonene, men om de skal beholde meg som kunde, så er det 3 ting de må fikse på:

 

1. Større batteri. Evt 2 utgaver av telefonene. En tykk med godt batteri, og en tynn for de som bryr seg om design.

 

2. Mulighet for minnekort.

 

3. Mulighet for å bytte batteri.

 

Lenke til kommentar

Det som HTC må gjøre er og få mer minne inn i telefonene, bedre batteri og minnekort, eller for og si det på en annen måte, grunnen til at galaxy sgIII selger som "hakka møkk" mens htc one X sliter, får de en One X+ som er mer lik galaxy sIII så har de en vinner igjen... Jeg trur ikke HTC har et dårligere merkenavn enn samsung, bare at de har tatt feil valg.

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at HTC ligger etter Samsung, hvertfall her i Norge er rett og slett markedsføring, markedsføring og atter markedsføring. De ligger milevis etter f.eks Samsung på den fronten. Selv bruker jeg S3 som min "daily driver" men storkoser meg med One X fra tid til annen. Bare føler at S3 ga meg det lille ekstra til hverdagslig bruk.

Lenke til kommentar

Som flere allerede har nevnt tror jeg roten til problemet ligger i at HTC begynte å peise ut altfor mange modeller. Yrket mitt til tross (jeg selger blant annet telefoner) er jeg ingen ekspert, men jeg klarer ikke å se hvordan dette kan være lønnsomt. Samtlige produsenter har gjort dette, og det ender med at samtlige drukner i mengden. Det er rett og slett vanskelig å henge med. Det er altfor mange telefoner på samme nivå, og man kan prakltisk talt si at produsentene sammen minker nåløyet. Jeg er ingen Appletilhenger (heller ingen motstander), men mener at Apple gjør det riktige ved å utgi få, men stabile mobiltelefoner, som får de nøvdendige oppdateringene kjapt/kjapt nok. Viktigst av alt, sett fra produsentens ståsted: iPhone har en "personlighet". Det er ikke bare enda en Galaxy eller Xperia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

For et par uker siden så jeg en liste over de ti mest solgte telefonene hos en butikk/operatør elns. HTC hadde faktisk to telefoner på den lista: One X (den dyreste) og Explorer (den billigste).

 

Dette illustrerer på sett og vis HTCs problem: de har så mange telefoner som sloss om oppmerksomhet fra kundene at de enten blir forvirret og går til Samsung/Apple, kjøper den største for å være sikker, eller kjøper en billig telefon fordi de bare vil ha en HTC.

 

Hvis du legger One X,One S, Sensation XL, Sensation XE, Sensation og Desire S ved siden av hverandre skal du ha analytiske evner over gjennomsnittet for å velge den som passer deg best. Det vil si, er det slik folk går frem når de skal ha en ny telefon?

 

Hvis jeg skal kjøpe hus eller bil vil jeg gjøre en anlyse av hva jeg trenger og hva jeg har råd til, men er det slike mekanismer som gjør seg gjeldende når man skal ha ny mobil?

 

Jeg tror ikke det. Vi snakker om et forbrukerprodukt til 5000 spenn og da er det ofte andre ting som styrer oss. For eksempel er prisforskjellen mellom One X og One S så liten at det er like greitt å kjøpe One X. Da har du toppmodellen i lomma og slipper å gå rundt med en One S og angre på at du ikke la noen få ekstra kroner på disken for å få toppmodellen først som sist.

 

Det HTC trenger er ikke nødvendigvis bedre telefoner, men kanskje et utvalg som er spisset mot forskjellige brukere:

 

Vanntett og skuddsikker for den aktive

Stor skjerm for gamere

En mellomklasse for dem som bare skal ha en HTC

En liten søt en for jenter og ex-Apple brukere

 

I stedet for seks modeller som i realiteten er den samme pølsa, men i forskjellige lengder.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...