Gå til innhold

Jobber Valve med Source Engine 2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg minnes at Valve's Erik Johnson sa noe slikt som at Source engine kommer ikke til å bli "gjort ny", men at de hele tiden forbedrere den nåværenede source engine uten å tenke på en Source 2 atm.

 

Riktig. :) Det intervjuet jeg lenket til med Chet Faliszek nevner også dette, men så fortsetter han med å si at Source 2 kan komme etter hvert. Intervjuet er fra i fjor høst:

 

"That?s just the way we work with that engine, we?ve just update it not just replace it, and some point we may say there?s Source 2 or whatever, but really for us there?s been a pretty easy way to keep it and understanding the tools. When you replace an engine you?re replacing the tools and the way that people work, there?s an expense in man hours and people learning and people getting up on it right."

Lenke til kommentar

Ble også funnet en referanse til Alyx Vance:

 

Line 49:
_CONTENT = None
def content():
'''
returns a Path instance representing the %VCONTENT% path - path construction this way is super easy:
somePropPath = content() / 'ep3/models/characters/alyx/maya/alyx_model.ma'
'''
...

Lenke til kommentar

"vil rette seg mer mot Linux og OpenGL-bruk enn Windows 8 og DirectX". Skriv gjerne Direct3D, det gir mer mening.

 

Hvis de bruker hele DX-pakka er det da lite fornuftig å nevne bare D3D, en spillmotor er jo mer enn bare det du ser på skjermen.

 

Sant, men da setter man ikke opp OpenGL mot DirectX. OpenGL er kun det du ser på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...