Gå til innhold

Så bra er Windows Phone-appene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Facebook

Facebook er en tjeneste som nesten "alle" har, og da er det også kjekt å ha tilgang til tjenesten via mobilen. Windows Phone-versjonen av Facebook er laget av Microsoft, og er derfor ganske annerledes fra Android- og iPhone-versjonene, men den gjør samme nytte.

 

Her vil jeg si meg uenig. Jeg finner f.eks. ingen mulighet til å bla gjennom bilder av andre enn de jeg har som venner hvis jeg ikke husker feil. Vet også at jeg har irritert meg over andre småting i appen, uten at jeg kommer på nøyaktig hva / hvor det var.

 

Versjonene for iOS og Android er rimelig like og ca. like bra.

 

-KJ

 

Edit: Fant heller ingen mulighet for å søke opp andre enn mine egne venner. Det må sies å være en liten bommert.

Endret av jevel
Lenke til kommentar

"Flere tror at Microsofts Windows Phone kan ta opp kampen med Apple iOS og Google Android (...)"

 

Windows Phone hadde under 2% av smarttelefonmarkedet i første kvartal 2012. Til og med Bada (Samsungs smarttelefonoperativsystem) som knapt noen har hørt om, greide å selge et par millioner flere enheter enn Windows Phone dette kvartalet.

 

Finner det underholdende hvordan pressen skal bygge opp Windows Phone som en kurant aktør, når det er åpenbart at ingen utenom noen få overivrige journalister og noen trofaste nerder bryr seg.

 

Vel, jeg husker fortsatt hvordan Windows Phone 7 i følge disse entusiastene skulle være Microsofts store gjennombrudd på mobilmarkedet, med sitt friske grensesnitt og hva har du.

 

På tide å erkjenne at å ha et like bra operativsystem, eller like gode apps (noe de ikke engang har), ikke er nok i operativsystemverdenen. Den leksa burde man vel ha lært fra skrivebordsmarkedet for lenge siden. Det er for sent for Microsoft på mobilmarkedet men siden de har så mye penger å kaste bort, så gir de seg rett og slett ikke. Og tar med seg Nokia i dragsuget... :-/

 

I mellomtiden har vi denne artikkelen om hvordan "flere" (les: noen få entusiaster og sikkert tre-fire Gartner-"analyser") tror at Windows Phone skal bli stort any time now.

 

Skeptisk... -_-

Lenke til kommentar

Det er for sent for Microsoft på mobilmarkedet men siden de har så mye penger å kaste bort, så gir de seg rett og slett ikke. Og tar med seg Nokia i dragsuget... :-/

 

I mellomtiden har vi denne artikkelen om hvordan "flere" (les: noen få entusiaster og sikkert tre-fire Gartner-"analyser") tror at Windows Phone skal bli stort any time now.

 

Skeptisk... -_-

 

Tja ... Tiden vil vise hvordan dette blir. Jeg er uenig i det du skriver og mener at et såpass bra OS som wp 7.5 definitivt har livets rett. Jeg tror også at de 2% du nevner allerede har blitt endel mer og snart kommer wp 8 som kanskje gir mer boost, hvem vet.

 

Noen er grunnleggende negativ og mener at ms har utspilt sin rolle i mobilmarkedet, men jeg ser det ikke slik. Det bør også etterhvert bli relativt klart at nokia har visst lenge hvor ms bevegde seg, noe som kan forklare at de ikke brukte ressurser på lumia serien, men heller baserte seg på eksisterende design og hw.

 

Både Nokia og Samsung kommer med fete wp telefoner snart og det er vel kanskje det, blandet med et sterkt forbedret wp som kan gi ms mer fart.

 

Uansett ... Time will show, som de sier på nynorsk, men jeg er i alle fall langt mer positiv på ms sine vegne enn deg. :)

Lenke til kommentar

Jeg er en Linux-entusiast og vet hvordan leksa er. I perioder har Linux vært fullt på høyde med Windows men ikke hatt sjangs. Samme gjelder OS X. Det går på at etter det tidspunktet hvor et produkt er "godt nok" og "universelt utbredt", så skal det jævlig mye til før folkemassene kjøper noe annet. Android og iPhone har nådd "godt nok" og såpass stor utbredelse, at å etablere seg som en stor aktør i mobilmarkedet på dette tidspunktet krever et mindre mirakel.

Argumenter som at WP7/WP8 er et bra mobiloperativsystem, bærer omtrent like mye vekt som at Ubuntu er et bra operativsystem. Flott for dem. Men utenom noen nerder er det ingen som bryr seg om hvor bra disse systemene faktisk er.

 

Mobilbransjen hadde sin revolusjon med iPhone. Etter det ble det et stort tomrom som Apple ikke dekket. I det avgjørende tidsrommet hvor man kunne bli til noe stort i det nye smartmobilmarkedet, var ikke Microsoft der. Google var der. I en periode på under et og et halvt år, vokste de fra å ha 2-3% av markedsandelen (tatt fra hodet) til rundt 25%. I år vil de passere 60%. Windows Phone? Det nærmer seg 2 år og har i grunn ikke gjort stort annet enn å ligge og dvele på omtrent samme sted. Her er en graf for USA-salget. Det har jo ikke engang greid å overta markedsandelene Windows Mobile har tapt i samme periode!

 

WMWP7USMarketShare.png

 

 

Men men. La oss være uenige. Så får vi se til neste år, om WP8 faktisk får til noe eller ikke. :)

Lenke til kommentar

Uten at jeg skal være med og hijacke tråden helt her så må jeg si at det lukter mildt sagt noe uggent av hele MS / Nokia-samarbeidet.

 

Elop har gjort en mildt sagt storblemme som kostet Nokia forferdelig mye omsetning når han gikk ut og "avlivet" Symbian uten å ha WP-porteføljen i butikkene.

 

Så følger MS opp og dreper WP 7.5-telefonene som ble sluppet i vinter / vår.

 

Hva skal egentlig Nokia leve av å selge?

 

-KJ

Lenke til kommentar

Windows Phone har hatt en salgsøkning på 277,3% siden Q2 2011.

Og for de som liker å mobbe WP med at de er mindre en BADA. må jeg nå skuffe. WP har blåst forbi BADA og holder på å ta igjen Symbian.

Annonseringen av WP8 har ikke hatt noen negativ innvirkning på salget av WP7.5 telefoner, slik mangen "fårståsegpåere" insisterte det ville ha.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...