Gå til innhold

EK slipper kjøleløsning for EVGAs monsterkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av det jeg har lest om SR-X og 2011 xeon prosessorer, så er det jo ikke mulig å overklokke, så da er jo hele poenget døtt med hvorfor du skal vannkjøle dette. Pluss at flere som har gitt SR-X tommelen ned for dårlig bios og noe "orginal" posisjonering av minnebrikker osv.

Lenke til kommentar

Av det jeg har lest om SR-X og 2011 xeon prosessorer, så er det jo ikke mulig å overklokke, så da er jo hele poenget døtt med hvorfor du skal vannkjøle dette. Pluss at flere som har gitt SR-X tommelen ned for dårlig bios og noe "orginal" posisjonering av minnebrikker osv.

Er det ikke mulig å bruke en Base clock strap som på i7-3820?

Må innrømme at 4+8 minnespor virker klumsete.

Lenke til kommentar

Av det jeg har lest om SR-X og 2011 xeon prosessorer, så er det jo ikke mulig å overklokke, så da er jo hele poenget døtt med hvorfor du skal vannkjøle dette. Pluss at flere som har gitt SR-X tommelen ned for dårlig bios og noe "orginal" posisjonering av minnebrikker osv.

Er det ikke mulig å bruke en Base clock strap som på i7-3820?

Må innrømme at 4+8 minnespor virker klumsete.

Alle Xeonene til 2011 er låst på både MP og Base clock MEN det finnes noen tidlige E5-2687W C0 ES som er ulåst på MP. Så dersom du får tak i ett sånt par så kan jo vanblokka ha sin nytte ellers blir den bare bling.

Lenke til kommentar
Av det jeg har lest om SR-X og 2011 xeon prosessorer, så er det jo ikke mulig å overklokke, så da er jo hele poenget døtt med hvorfor du skal vannkjøle dette. Pluss at flere som har gitt SR-X tommelen ned for dårlig bios og noe "orginal" posisjonering av minnebrikker osv.
Er det ikke mulig å bruke en Base clock strap som på i7-3820?Må innrømme at 4+8 minnespor virker klumsete.

 

Det jeg har hørt (ikke ta dette som en fasit!) er at 6c12t-variantene har strap som funker, mens 8c16t kun funker på 100 bclk (+ det LILLE du greier å overklokke med bclk).

Lenke til kommentar

Det jeg har hørt (ikke ta dette som en fasit!) er at 6c12t-variantene har strap som funker, mens 8c16t kun funker på 100 bclk (+ det LILLE du greier å overklokke med bclk).

Det er jo helt latterlig fra Intel, det hadde ikke kostet Intel et øre å ikke låse base clock straps på en av toppmodellene (som 2687W for eksempel,) og de hadde sannsynligvis solgt noen flere prosessorer (dog ikke særlig mange.)

Lenke til kommentar

Drunkenvally, du var vis før ute en meg.

Hadde tenkt å si at det egentlig ikke er noe vits å ha vannkjøling på sr-x siden den ikke kan overklokkes, men smart tenkt av EK å ikke dekke over batteriet.

Også bra at de lagde et til 7970 lighting for dem som liker EK eller som bare vil ha alt i en stil :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-271921

Enten er jeg helt på jordet eller inne på noe når jeg sier:

1) Du kan fortsatt overklokke GPUen, og vannkjølingen har jo da et poeng

2) Lavere temp på brikkesett og CPUer gir deg antakelig noen tilfeller mindre støy, samt at du ikke trenger et gigantisk svært kabinett.

3) XEON prosessorer brukes jo ofte i arbeidsstasjon oppsett. Oversatt de som jobber med tunge kalkulasjoner, video arbeid, spillutvikling etc. Da er ikke overklokking først på listen, men antall tråder.

 

Ønsker meg et slikt kort, men med ferdig kjøleløsning for NVIDIA. Skal jeg først betale for en ferdig kjøleløsning må jeg kunne bruke et NVIDIA kort.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-271921

Man er vel ikke avhengig av å bruke Xeon prossessorer på dette? Vanlige i7 er jo også tilgjenglig på 2011 sokkelen, sitter med en selv, og de kan man vel overklokke som man vil? Og da kommer vel kjøleløsningen til sin rett?

 

Ja så lenge man kjører bare 1 CPU, men det er jo opplagt at du viste dette, men må nevnes for de som ikke viste dette og som leser dette.

2 CPUer = da må du bruke XEON, men mister overklokkingen

1 CPU = ja da kan du selvsagt kun bruke 1 CPU av typen I7, men du kan overklokke

Lenke til kommentar

Man er vel ikke avhengig av å bruke Xeon prossessorer på dette? Vanlige i7 er jo også tilgjenglig på 2011 sokkelen, sitter med en selv, og de kan man vel overklokke som man vil? Og da kommer vel kjøleløsningen til sin rett?

 

Jo, man må bruke Xeon prosessorer. Vanlige i7'er har rett og slett ikkje evnen til å kjøre sammen.

Lenke til kommentar

Man er vel ikke avhengig av å bruke Xeon prossessorer på dette? Vanlige i7 er jo også tilgjenglig på 2011 sokkelen, sitter med en selv, og de kan man vel overklokke som man vil? Og da kommer vel kjøleløsningen til sin rett?

 

Ja så lenge man kjører bare 1 CPU, men det er jo opplagt at du viste dette, men må nevnes for de som ikke viste dette og som leser dette.

2 CPUer = da må du bruke XEON, men mister overklokkingen

1 CPU = ja da kan du selvsagt kun bruke 1 CPU av typen I7, men du kan overklokke

 

Viste ikke dette. Har ikke satt meg så veldig inn i dobble CPUer. Men da lærte jeg noe nytt i dag også.

 

 

Velkommen til forumet. Ser du bare har 2 innlegg. Ett annet tips, ikke sikker på at det er så veldig lurt med fullt navn, adresse og telefonnummer i signaturen som vises sammen med alle innleggene dine. Det kan fort komme en eller annen tulling og missbruke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...