Gå til innhold

– Volden er et nøkkeltema i Far Cry 3 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Det blir uansett en gimmick som aldri kan rettferdiggjøres, når den såkalte "kjernemekanikken" fokuserer så massivt på hovedelementet i underholdningen, nemlig kreative avlivingsmetoder.

 

Lignende har vi sett halvhjertede forsøk på i f.eks GTA4, hvor man får "valget" mellom å skyte eller benåde bosser/storskurker på slutten av en sideplottlinje, som om moral var en del av kaka, etter at man nettopp har slaktet ned flere 10-talls politifolk og andre i forkant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kan si så mye de vil, men når produktet står for det stikk motsatte finner jeg det enda mer motbydelig.

Kunne gått, hadde spillet vært bygget opp at drap i seg selv er et valg du må ta, men når det er bygget rundt at du må drepe? Neh..

 

Og hvor mye skal det variere om en dreper/ikke dreper, blir det en liten tekst i slutten som sier "åh, så ond", noe som Fallout 3-ish, eller skal de ha gitt flere store historier/hendelser i spillet basert på handlingne?

Logiske/ulogiske? Dreper du noen uten at noen ser det, vet folk at det er deg?

 

Sorry Ubisoft, litt for sent ute til å skryte på dere "revolusjonerende" moral i Far Cry 3.

Lenke til kommentar

Leste dere artikkelen heller? det jo jo nettopp det dere prater om de vil forandre på.

 

Men de har jo rett også. Du har vel sett traileren? Du bedriver grunnløs vold og skyter ned en hel haug med fiender. Og mest sannsynlig så ser du ett bare cutscenes der noen blir torturert eller noe slikt for at vi skal reagere med avsky. Da blir sikkert hovedpersonen i spillet sinna og skal bedrive litt mer hjerneløs vold :) Selv om de sier at de vil fikse på det, så vil dem ikke klare det helt ut. Ja de har nok noen scener der det gir litt mer mening.

 

Men, time vil show.

 

Pluss at det er Ubisoft :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Leste dere artikkelen heller? det jo jo nettopp det dere prater om de vil forandre på.
Men de har jo rett også. Du har vel sett traileren? Du bedriver grunnløs vold og skyter ned en hel haug med fiender. Og mest sannsynlig så ser du ett bare cutscenes der noen blir torturert eller noe slikt for at vi skal reagere med avsky. Da blir sikkert hovedpersonen i spillet sinna og skal bedrive litt mer hjerneløs vold :) Selv om de sier at de vil fikse på det, så vil dem ikke klare det helt ut. Ja de har nok noen scener der det gir litt mer mening.Men, time vil show.Pluss at det er Ubisoft :)

 

Ja jeg skjønner hva du mener jeg irriterer meg også på det å når for eksemel i Red Dead Redemption hvor du dreper en haug av uskyldige mennsesker men så i en cutscene er du gandhi selv. men slik jeg så artikkelen prater de om å inkorpirere(er det et ord?) det at du faktisk dreper hundrevis av finder med i cutscenene, noe slik som på slutten av uncharten 2.

Endret av Kakesmule
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...