Gå til innhold

Test: Google Chrome


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan også bla mellom fanene ved å dra fingeren til høyre og venstre under surfing når du ikke har zoomet inn – for da er det jo nødvendig å bla til høyre og venstre inne på nettsiden.

Du kan fint dra for å skifte faner når man er zoomet inn og. Hvis man starter å dra helt fra kanten, så skifter den fane, uavhengig av zoom-nivå.

 

Av en eller annen grunn fungerer imidlertid dette bare når du holder mobilen vertikalt. Hvis du surfer i horisontal modus må du bruke fanevelgeren.

På min Galaxy Nexus funker dette fint både i horisontal og vertikal modus.

 

Opera Mobile med turbo og Opera Mini kan vi se bort ifra, siden de bruker helt egne teknikker for å vise nettsider via Operas servere. Da ser vi at Chrome ikke bruker mye mer data enn Opera Mini og Firefox.

Det siste stedet dere skriver «Opera Mini» i den teksten skulle det vel stått «Opera Mobile».

Lenke til kommentar

Chrome legger seg ganske lavt når det gjelder databruk.

 

Det er en tolkning av datagrunnlaget jeg synes skurrer. Den bruker tydelig mer enn Opera Mobile og Firefox, og også mer enn Dolphin. Kun den innebygde, som er kjent for å være lite egnet, og noen obskure bloat-browsere klarer å bruke mer.

 

Nå er jeg hovedsaklig Opera Mobile-bruker på mine mobile enheter, men ut fra disse testdata får jeg nesten mer lyst til å teste Firefox på nytt enn Chrome. Ut fra testdata, altså, ut fra den subjektive beskrivelsen virker jo Chrome som et underverk. Desverre får jeg ikke installert Chrome på mine enheter. Til sammenligning hadde jeg seks nettlesere inkludert Chromium installert på min forrige mobil, en Nokia N900. Da synes jeg det er litt dårlig at Chrome ikke uten videre virker på Android-brettene mine.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...