Gå til innhold

Test: EK-TIM Indigo Xtreme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rensemiddelet EK er kraftig, og lukter stramt – men det er effektivt. Se bare hvor skitten kluten vår ble, på en prosessor som allerede var vasket med isopropanol, et rensemiddel som normalt er godt nok.

 

Unødvendig poeng å ta med når bildene klart viser at prosessoren ikke var ren før dere påførte EK.

 

Når det er nevnt ser resultatene gode ut, men som andre poengterer hadde det vært flott å se resultatet om også HS fjernes.

Lenke til kommentar

http://skinneelabs.com/2011-mx2-ix-ssg/

 

Testene her viser at det er liten forskjell på en god mount med vanlige TIM's, det som er med IX er at pga måten den virker så er det ikke viktig og få en god mount, du vil få gode temp uansett.

 

Forskjellen med en god mount på feks MX-2 er ikke mer enn 1-2C tops.

 

Jeg kan gjette at HW ikke hadde den beste mounten, og mtp at skinnee har kjørt 5 mounts på de 3 forskjellige TIM'ene og tatt en average så legger jeg desverre litt mer tro på den testen. Average med god mount viser en forskjell på 0,8C og på den beste mounten var forskjellen 1.3C.

Lenke til kommentar

Burde intel og amd heller brukt EK-TIM Indigo Xtreme som standard?

 

Jeg venter å kjøpe dette kan godt koste 100 kr per prosessor så da hjelper noen får grader.

Det jeg syns er litt rart at man må varme denne opp før man setter på kjøleren hadde vært bra om man slapp dette.

 

Kanskje ivybride kan bruke dette?

 

Istedenfor:

 

overclockers2.jpg

Lenke til kommentar

Det

Burde intel og amd heller brukt EK-TIM Indigo Xtreme som standard?

 

Jeg venter å kjøpe dette kan godt koste 100 kr per prosessor så da hjelper noen får grader.

Det jeg syns er litt rart at man må varme denne opp før man setter på kjøleren hadde vært bra om man slapp dette.

 

Kanskje ivybride kan bruke dette?

 

Istedenfor:

 

overclockers2.jpg

 

Hadde hjulpet litt, men det beste hadde vært om de hadde loddet IHS'en rett til die'n slik det har gjort før. Mener og ha lest at det intel bruker på IB har en termisk konduktivitet på 2W/mC - 5W/mC mens det det brukte på Sandy Bridge som var fluxless solder ligger på rundt 80W/mC (til sammenligning så ligger EK-Indigo X på 20W/mC)

 

Burde ikke dette produktet vært med?

Det har sine negative sider med tanke på blant annet Aluminium, men det er helt klart et av de beste produktene der ute i dag.

http://www.coollabor...cts/liquid-pro/

 

Liquid Pro ligger på 82W/mC som er 4x mer enn EK IX og Liquid Ultra ligger på ca 90W/mC.

Endret av EggMan88
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sammenligningen her er rimelig tynn, NT-H1 er ikke den tidligere eneren engang. En god pasta for all del, men neppe den beste. Gelid Extreme kunne vært verdt en test., OCZ Freeze likeså - flere kandidater som kan være bedre enn Noctua sin. Mao kan disse 4 gradene godt være overdrevet, tenker vi snakker mellom en og to grader tops mellom denne og de aller beste pastaene ellers. Er det verdt det? Selvsagt ikke! Selv ikke ekstremklokkere bruker denne pastaen, og det er i en slik setting marginene virkelig teller - ikke omdu skal ha 4600 eller 4620MHz på CPUen din på en luftkjøler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Selv om denne dingsen har eksistert lenge så skal dere ha kreds for artikkelen, dette er sært og akkurat slikt stoff vi ønsker å lese (iallefall jeg). :thumbup:

Dette er antagelig også langt mer effektivt i kampen mot add block enn en panda på grønn bakgrunn...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Vil det dannes kondens rundt CPU da?

Kondens oppstår når lufta (rundt cpu) kjøles hurtig ned. Så om temperaturforskjellen mellom lufta og kjøleutstyret er stor nok (lav nok temperatur på vannet) risikerer du kondens. Jo høyere luftfuktigheten er, jo lavere temperaturforskjell behøves før kondensering oppstår.

 

Spørsmålet, slik det er stilt, har ikke noe klart svar.

 

http://www.paroscientific.com/dewpoint.htm

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734

Det var en god og fin temperatur forskjell fra vanlig pasta, bruker selv den karl-wilhelm nevner og har en idle temp på 0C og load på maks 26C! Dette er jo et godt alternativ istedenfor vanlig pasta. Flott levert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...