Gå til innhold

? iPhone 5 avdukes 12. september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nye ting Apple skryter av (det med skjerm og NFC er antagelser, resten fra Apples hjemmeside) som de har kopiert fra Android:

- Større skjerm med HD-oppløsning

- NFC (Near Field Communication)

- Tab Sync

- Offline-lesing

- Fullskjerm i nettleseren

- Turn-by-turn navigasjon

- Svar på anrop med forhåndsdefinerte SMS

- Deling av posisjoner med venner

- Unike kontosignaturer

- VIP-kontakter

- Systemomfattende integrasjon med Facebook og Twitter

- Muligheten til å bruke en sang som alarm

 

Og den morsomste (ved siden av at de skryter sin nye kartfunksjonalitet opp i skyene [bokstavelig talt], selv om den er underlegen Google Maps):

- Man kan nå laste opp bilder og video via Safari. Fantastisk. Tenke seg. En nettleser som kan laste opp ting!!! (om enn bare bilder og video).

 

For all del, blir en gjennomført mobil. Men hadde man fjernet eple-logoen og kalt den Android, og ellers vært helt lik som den blir, så hadde den ikke greid å konkurrere mot toppmodellene i Android-segmentet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nye ting Apple skryter av (det med skjerm og NFC er antagelser, resten fra Apples hjemmeside) som de har kopiert fra Android:

- Større skjerm med HD-oppløsning

- NFC (Near Field Communication)

- Tab Sync

- Offline-lesing

- Fullskjerm i nettleseren

- Turn-by-turn navigasjon

- Svar på anrop med forhåndsdefinerte SMS

- Deling av posisjoner med venner

- Unike kontosignaturer

- VIP-kontakter

- Systemomfattende integrasjon med Facebook og Twitter

- Muligheten til å bruke en sang som alarm

Nå er det på tide å jekke seg ned et par hakk her.

Mesteparten av det du lister her har vært tilganglig på telefoner før Android kom. Flere av tingene har også vært tilgjenglig på iPhone før i form av 3. parts apps.

 

Og den morsomste (ved siden av at de skryter sin nye kartfunksjonalitet opp i skyene [bokstavelig talt], selv om den er underlegen Google Maps):

Det gjenstår å se. For øyeblikket er iOS 6 enda i beta, så er ikke reterfdig å sammenligne. Det har vært en ganske stor utvikling på kartene fra beta1 til beta3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det på tide å jekke seg ned et par hakk her.

Mesteparten av det du lister her har vært tilganglig på telefoner før Android kom. Flere av tingene har også vært tilgjenglig på iPhone før i form av 3. parts apps.

 

Sorte rammer med avrundede kanter og LCD-skjerm plassert innabords fantes også før iPad kom (så kanskje det er noen andre enn meg du bør be jekke seg ned et par hakk). :glare:

 

Ellers ble meldingen min med vilje formet som en typisk fanboy-post. Selvsagt vet jeg at alt ikke er førtegangsnyvinninger fra Google. Men mange eplekjekke folk har bablet i årevis om hvordan Google bare har kopiert iPhone, så jeg kunne ikke unngå å sitte og smile og skrive det innlegget når det nå åpenbart er apple som står for mye av "kopieringen".

 

Ikke noe galt i å kopiere andre selvsagt. Det er til det beste for forbrukeren, at produsentene kopierer hverandres gode ideer. Synd Apple prøver å forhindre konkurranse basert på filleting samtidig som de prøver å drive PR på at de er den eneste innovatøren (satt på spissen), som alle er ute etter å kopiere.

Lenke til kommentar

Nå er det på tide å jekke seg ned et par hakk her.

Mesteparten av det du lister her har vært tilganglig på telefoner før Android kom. Flere av tingene har også vært tilgjenglig på iPhone før i form av 3. parts apps.

 

Sorte rammer med avrundede kanter og LCD-skjerm plassert innabords fantes også før iPad kom (så kanskje det er noen andre enn meg du bør be jekke seg ned et par hakk). :glare:

 

Ellers ble meldingen min med vilje formet som en typisk fanboy-post. Selvsagt vet jeg at alt ikke er førtegangsnyvinninger fra Google. Men mange eplekjekke folk har bablet i årevis om hvordan Google bare har kopiert iPhone, så jeg kunne ikke unngå å sitte og smile og skrive det innlegget når det nå åpenbart er apple som står for mye av "kopieringen".

 

Ikke noe galt i å kopiere andre selvsagt. Det er til det beste for forbrukeren, at produsentene kopierer hverandres gode ideer. Synd Apple prøver å forhindre konkurranse basert på filleting samtidig som de prøver å drive PR på at de er den eneste innovatøren (satt på spissen), som alle er ute etter å kopiere.

 

Vi får jo prøve å løfte tråden litt etter din innledning, så med basis i Amobils forside, here we go:

 

- "Galaxy SIII går som varmt hvetebrød" - Burde strengt tatt vært "Selger som hakka møkk" for at telefon og budskap skulle matche, møkk altså...

- "Denne appen luker ut Android-søpla" - Det store spørsmålet blir vel da om telefonen i det hele tatt kan starte, ja du vet, om de luker ut all Android-søpla så er det ingenting igjen, kun plast...

- "Bruker NFC til å hacke Android - Kjent Hacker fant sikkerhetshull" - "Godt gjort" ettersom hele Android er et sikkerhetshull...

- "Kraftig økning i skadelig Android-programvare" - Finnes det overhodet noe som ikke er skadelig Android-programvare? Seriøst???

 

Det var da dagens Android forståelse med basis i Amobils forside, og denne greia anbefaler du andre å kjøpe? Seriøst??? Er du betalt av Google eller noe lignende? Bare lurer?

 

BTW, dette er en Apple tråd, så hva gjør du her dersom du er så innmari fornøyd med Android mobilen din???????

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Det gjenstår å se. For øyeblikket er iOS 6 enda i beta, så er ikke reterfdig å sammenligne. Det har vært en ganske stor utvikling på kartene fra beta1 til beta3.

 

Får da håpe det. Denne sammenligningen er fra midten av juni (Google til venstre). Kartsystemet Apple brukte på det tidspunktet tålte iallfall ikke sammenligningen med Google Maps særlig godt. Det var simpelthen mye mer informasjon i kartsystemet til Google. Tror du virkelig at dette er noe som kommer til å endre seg drastisk til lanseringen? Jeg har kjapt kikket på changelogen til beta 3 og fikk det inntrykket at forbedringene først og fremst ligger i det app-tekniske, og ikke så mye kartinformasjonen som er tilgjengelig. Flere sider skriver f. eks. at Apples løsning ikke kommer til å ha informasjon om offentlig transport.

 

Jeg lurer også på om de kommer til å ha offline-maps, slik nyeste google maps har.

 

Er vel egentlig ingen tvil om hva dette dreier seg om. Apples løsning kommer ikke til å være like bra som Google sin. Eneste grunnen til at Apple gjør dette er fordi de vil ha reklameinntektene egen app vil medbringe.

original.jpg

 

BTW, dette er en Apple tråd, så hva gjør du her dersom du er så innmari fornøyd med Android mobilen din???????

 

Det samme som eplefansen gjør i omtrent alle android-tråder :) Og er det noe galt i å diskutere apple sett opp mot hovedkonkurrenten deres? Apple eksisterer ikke i en boble og vil naturligvis alltid bli sammenlignet med sine konkurrenter. Å påpeke at apple etterligner i hytt og pine blir også ekstra aktuelt når apple for tiden saksøker android-produsenter for filleting...

 

Du må også regne med at i takt med at android får større og større markedsandel (vil passere 60% i 2012 etter analysene å dømme), så vil det bli mer og mer eplekritikk, både saklig og usaklig, i debattforum som dette. Apples oppførsel i rettssalene hjelper naturlig nok ikke. Like greit å bli vant til det...

Endret av aabxx
Lenke til kommentar

Jeg har hatt tre iPhones; 3G, 4 og nå 4S. Jeg begynner å gå lei av det gamle trauste designet, og iPhone 5 ser ut til å bare bli en evolusjon av iPhone 4/4S. iOS kommer ikke til å endre utseende heller...

 

Klart, det skal bli interessant å se hvordan iOS 6 og iPhone 5 blir, men jeg er faktisk per nå mer interessert i hvordan Googles neste Android-telefon blir. :)

Lenke til kommentar
Er det mulig å slutte å kalle telefonen for iPhone5???Hva i himmelens navn er det som tilsier at iPhone5 er navne?
Hvorfor? Iphone5 er lett forståelig og alle skjønner hva det handler om.AtW

 

Ja ha! Så vis noen sier at det kommer en "ny" iPhone, så er det ingen som forstår hva som menes? Takk for informasjonen, var bare ikke klar over at folk var så dumme.

 

Men da hadde det vært bedre å si iPhone6. Noe som er et mer sannsynlig navn.

Personlig tror jeg dem kommer til å droppe hele tall-rekken, akkurat som dem gjorde med den nye iPaden

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar

Nå er det på tide å jekke seg ned et par hakk her.

Mesteparten av det du lister her har vært tilganglig på telefoner før Android kom. Flere av tingene har også vært tilgjenglig på iPhone før i form av 3. parts apps.

 

Sorte rammer med avrundede kanter og LCD-skjerm plassert innabords fantes også før iPad kom (så kanskje det er noen andre enn meg du bør be jekke seg ned et par hakk). :glare:

 

Ellers ble meldingen min med vilje formet som en typisk fanboy-post. Selvsagt vet jeg at alt ikke er førtegangsnyvinninger fra Google. Men mange eplekjekke folk har bablet i årevis om hvordan Google bare har kopiert iPhone, så jeg kunne ikke unngå å sitte og smile og skrive det innlegget når det nå åpenbart er apple som står for mye av "kopieringen".

 

Ikke noe galt i å kopiere andre selvsagt. Det er til det beste for forbrukeren, at produsentene kopierer hverandres gode ideer. Synd Apple prøver å forhindre konkurranse basert på filleting samtidig som de prøver å drive PR på at de er den eneste innovatøren (satt på spissen), som alle er ute etter å kopiere.

 

Vi får jo prøve å løfte tråden litt etter din innledning, så med basis i Amobils forside, here we go:

 

- "Galaxy SIII går som varmt hvetebrød" - Burde strengt tatt vært "Selger som hakka møkk" for at telefon og budskap skulle matche, møkk altså...

- "Denne appen luker ut Android-søpla" - Det store spørsmålet blir vel da om telefonen i det hele tatt kan starte, ja du vet, om de luker ut all Android-søpla så er det ingenting igjen, kun plast...

- "Bruker NFC til å hacke Android - Kjent Hacker fant sikkerhetshull" - "Godt gjort" ettersom hele Android er et sikkerhetshull...

- "Kraftig økning i skadelig Android-programvare" - Finnes det overhodet noe som ikke er skadelig Android-programvare? Seriøst???

 

Det var da dagens Android forståelse med basis i Amobils forside, og denne greia anbefaler du andre å kjøpe? Seriøst??? Er du betalt av Google eller noe lignende? Bare lurer?

 

BTW, dette er en Apple tråd, så hva gjør du her dersom du er så innmari fornøyd med Android mobilen din???????

 

Du hadde jo en god utvikling med noen innlegg som faktisk var adekvat seriøse en periode, men nå er du tilbake med mere tøv igjen? Oppgulp av denne type fremmer ikke debatt, prøv å ikke la innleggene dine ligne på nicket ditt.

 

AtW

 

Er det mulig å slutte å kalle telefonen for iPhone5???Hva i himmelens navn er det som tilsier at iPhone5 er navne?
Hvorfor? Iphone5 er lett forståelig og alle skjønner hva det handler om.AtW

 

Ja ha! Så vis noen sier at det kommer en "ny" iPhone, så er det ingen som forstår hva som menes? Takk for informasjonen, var bare ikke klar over at folk var så dumme.

 

Det har jeg ikke sagt, det er lurt å lese det jeg skriver. Men "ny iphone" er ting som kan skape misforståelse om det leses på ett senere tidspunkt.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er det mulig å slutte å kalle telefonen for iPhone5???Hva i himmelens navn er det som tilsier at iPhone5 er navne?
Hvorfor? Iphone5 er lett forståelig og alle skjønner hva det handler om.AtW

 

Ja ha! Så vis noen sier at det kommer en "ny" iPhone, så er det ingen som forstår hva som menes? Takk for informasjonen, var bare ikke klar over at folk var så dumme.

 

"Ny iphone" er ting som kan skape misforståelse om det leses på ett senere tidspunkt.

 

AtW

Hvorfor det? Er det noe bedre at vi skriver iPhone5 hvert år? 4S ble også annonsert som iPhone5, så hvis man nå søker etter iPhone5, finner man mange gamle artikler.

 

Blir navne nå iPhone4G, skal man igjen neste år skrive iPhone5 for tredje år på rad?

Endret av frecjoha
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det gjenstår å se. For øyeblikket er iOS 6 enda i beta, så er ikke reterfdig å sammenligne. Det har vært en ganske stor utvikling på kartene fra beta1 til beta3.

 

Får da håpe det. Denne sammenligningen er fra midten av juni (Google til venstre). Kartsystemet Apple brukte på det tidspunktet tålte iallfall ikke sammenligningen med Google Maps særlig godt. Det var simpelthen mye mer informasjon i kartsystemet til Google. Tror du virkelig at dette er noe som kommer til å endre seg drastisk til lanseringen? Jeg har kjapt kikket på changelogen til beta 3 og fikk det inntrykket at forbedringene først og fremst ligger i det app-tekniske, og ikke så mye kartinformasjonen som er tilgjengelig. Flere sider skriver f. eks. at Apples løsning ikke kommer til å ha informasjon om offentlig transport.

 

Jeg lurer også på om de kommer til å ha offline-maps, slik nyeste google maps har.

 

Er vel egentlig ingen tvil om hva dette dreier seg om. Apples løsning kommer ikke til å være like bra som Google sin. Eneste grunnen til at Apple gjør dette er fordi de vil ha reklameinntektene egen app vil medbringe.

Ok... Setter inn en direkte sammenligning fra beta1 til beta3.

Som du ser så er det allerede en del endringer, iOS 6 er enda ikke klart. Changelog finner du nok ingen ting i. Grunnen til det er at iOS 6 er en developer preview, og det spiller ingen rolle for en utvikler hva som endrer seg av kilder på Apple sine sider, derfor som du selv påpeker så fokuseres det på API-endringer. Offentlig transport kommer nok også hos Apple etterhvert, det er heller ikke støttet over alt hos Google.

 

Det beste er selvsagt at hvis du ikke er fornøyd med Apple sin Maps app så kan du bare laste ned Google Maps i AppStore. Google var kjapt ute med å annonsere at Google Maps kommer i AppStore, med samme features som på Android, slik det allerede er med Google Earth.

http://9to5mac.com/2012/06/06/googles-new-3d-maps-coming-to-ios/

 

Evolusjonen av Maps fra iOS6 beta1 -&--#62; beta3

post-4368-0-90668100-1343759718_thumb.jpg

Endret av HKS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel en viss sjanse for at neste iPhone kommer til å bli omtalt kun som "nye iPhone" ("new iPhone") fra Apples side, og at det offisielle navnet rett og slett blir "iPhone".

 

Den nyeste iPaden heter jo ikke "iPad 3", på tross av at forgjengeren het "iPad 2", så er jo ikke utenkelig at Apple gjør noe liknende med iPhone-navngivningen sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det beste er selvsagt at hvis du ikke er fornøyd med Apple sin Maps app så kan du bare laste ned Google Maps i AppStore. Google var kjapt ute med å annonsere at Google Maps kommer i AppStore, med samme features som på Android, slik det allerede er med Google Earth.

 

Synes det blir en uting å si at "det er bare å laste ned en app hvis du vil ha det og det" når man sammenligner et operativsystem mot et annet. Det er nemlig ikke del av operativsystemet. Uansett så mangler Google Maps på iPhone funksjonalitet som android-utgaven har. F. eks. har jeg lest at Google ikke kommer til å legge til offline-funksjonalitet på iOS-utgaven (android-utgaven har allerede fått dette).

 

Har uansett ikke sagt at man ikke kan bli fornøyd med det nye kartsystemet til Apple. Bare påpekt at brukeren som standard kommer til å få et dårligere kartsystem, dvs. en nedgradering.

Lenke til kommentar

Synes det blir en uting å si at "det er bare å laste ned en app hvis du vil ha det og det" når man sammenligner et operativsystem mot et annet. Det er nemlig ikke del av operativsystemet. Uansett så mangler Google Maps på iPhone funksjonalitet som android-utgaven har. F. eks. har jeg lest at Google ikke kommer til å legge til offline-funksjonalitet på iOS-utgaven (android-utgaven har allerede fått dette).

Les linken jeg postet til deg:

Google Maps’ Vice President Brian McClendon also noted during the Q&A that the company is working hard to bring the offline Maps features announced today to iOS and Android. Any questions on Apple’s plans to drop Google Maps were met with comments about bringing the full Maps experience to all platforms.

http://9to5mac.com/2...-coming-to-ios/

 

Google var også klare under Google I/O at Google Maps appen for Android og iOS. Skulle ha samme funksjoner, og være så identiske som mulig.

 

Har uansett ikke sagt at man ikke kan bli fornøyd med det nye kartsystemet til Apple. Bare påpekt at brukeren som standard kommer til å få et dårligere kartsystem, dvs. en nedgradering.

Det gjenstår jo enda å se. Vi får trekke konklusjonen når iOS 6 med tilhørende backend for kart er ferdig utviklet. :)

 

Det står i artikkelen at den vil komme senere i Norge enn USA osv. Noen som vet (på grunnlag av tidligere utgivelser) når den vil komme til Norge?

Ingen vet, men iPhone 4S ble lansert to uker senere i Norge enn i USA

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...