Gå til innhold

Asus slår til med ekstra rask spillskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De burde hatt høyere oppløsning på en såpass stor skjerm, men da blir vel prisen også deretter.

Du får ikke 120Hz og 2560x1440 om du kjører 680GTX SLI eller GTX 690 noe som ville ført til at mange brukere ville følt at de ble lurt.

Yamakasi Catleap Q270 har både 2560x1440, 120Hz og et IPS panel men du får maksimalt 102Hz om du kjører nevnte nVIDIA oppsett, AMD/ATI har også en slik begrens som er på 85Hz.

Så det er ikke ASUS det står på i dette tilfellet, les mer om det her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1433948&view=findpost&p=19256510

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1447332&st=0

Lenke til kommentar

Mistenker at denne blir en god del dyrere enn VG278H, som faktisk er et røverkjøp! De kommer nok til å ta ekstra mye betalt for de ekstra 24Hz-ene, og du må kjøpe 3D Vision utenom. Greit nok at de selger en versjon uten, men synes de kunne hatt en bundle også. Uansett hvordan vi vrir og vender på det så burde de tilbudt een skjerm med høyere oppløsning. De som kjøper slikt utstyr burde være klar over begrensninger i skjermkortene!

 

henrikrox: Er enig her, flere burde flytte kontakter og elektronikk ned i foten slik blant annet Samsung har gjort i utvalgte modeller. Produsentene gjør samme feil om og om igjen. :p Hvor mange ganger skal de gjøre en feil før de lærer av det? ;) Selve spesifikasjonene er perfekt til 3-veis-oppsett, men den tykke rammen ødelegger hele gleden!

 

Forøvrig virker den som en interessant skjerm, håper prisen blir fornuftig.

 

Ellers håper jeg denne skjermen selger, ellers kan vi se langt etter PC-skjermer med høy oppdateringsfrekvens! Hvis slike skjermer blir en suksess så følger resten med, og vi får kanskje også en fin utvikling av skjermer.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Når skal PC skjermer komme uten noe tor ramme?Jeg mener, se på TVer, det er jo mye mer elektronikk i en TV enn hva det er i en PC skjerm. du får jo pc skjermer nå der all elektronikken ligger i foten på skjermen. Men ikke faen om de gidder fjerne ramma på den?Fatter ikke.

 

Bredere ramme gir en mykere overgang til ovgivelsene i rommet. Bred ramme er en fordel med mindre man skal ha flere skjermer side om side.

Lenke til kommentar

Når skal PC skjermer komme uten noe tor ramme?Jeg mener, se på TVer, det er jo mye mer elektronikk i en TV enn hva det er i en PC skjerm. du får jo pc skjermer nå der all elektronikken ligger i foten på skjermen. Men ikke faen om de gidder fjerne ramma på den?Fatter ikke.

 

Bredere ramme gir en mykere overgang til ovgivelsene i rommet. Bred ramme er en fordel med mindre man skal ha flere skjermer side om side.

 

Hvorfor kommer da TVer med liten ramme?

 

Men da burde det lages skjermer for folk med flerskjermoppsett. Er jo mange som bruker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når skal PC skjermer komme uten noe tor ramme?Jeg mener, se på TVer, det er jo mye mer elektronikk i en TV enn hva det er i en PC skjerm. du får jo pc skjermer nå der all elektronikken ligger i foten på skjermen. Men ikke faen om de gidder fjerne ramma på den?Fatter ikke.

 

Bredere ramme gir en mykere overgang til ovgivelsene i rommet. Bred ramme er en fordel med mindre man skal ha flere skjermer side om side.

 

Hvorfor kommer da TVer med liten ramme?

 

Men da burde det lages skjermer for folk med flerskjermoppsett. Er jo mange som bruker det.

 

Mange er vel en overdrivelse :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Når skal PC skjermer komme uten noe tor ramme?Jeg mener, se på TVer, det er jo mye mer elektronikk i en TV enn hva det er i en PC skjerm. du får jo pc skjermer nå der all elektronikken ligger i foten på skjermen. Men ikke faen om de gidder fjerne ramma på den?Fatter ikke.
Bredere ramme gir en mykere overgang til ovgivelsene i rommet. Bred ramme er en fordel med mindre man skal ha flere skjermer side om side.

 

Mindre ramme får også skjermen til å virke mye større, det ser penere ut og er mere praktisk når man har flere skjermer. Er fint lite som er mere sexy enn samsung sine 42" tv'er med 3-4 mm ramme.

Lenke til kommentar

-særdeles dårlig oppløsning, venter på 200+DPI-ikkje displayportså får vente lengre

 

200 DPI på 27 tommer = 4800 x 2700 (ca)

 

No som tilsvarer 129 600 00 Pixler, 6.25 ganger så mange pixler som 1920x1080.

 

GTX680 klarer knapt 98 Frames på BF3 ultra (http://www.anandtech.com/show/5699/nvidia-geforce-gtx-680-review/13)

 

Jeg lurer på hvor mange år du er villig til å vente på skjermkort som støtter slike oppløsninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ellers håper jeg denne skjermen selger, ellers kan vi se langt etter PC-skjermer med høy oppdateringsfrekvens! Hvis slike skjermer blir en suksess så følger resten med, og vi får kanskje også en fin utvikling av skjermer.

Uten displayport er det ingen med vett i skallen som gidder å kjøpe denne.

 

200 DPI på 27 tommer = 4800 x 2700 (ca)

 

No som tilsvarer 129 600 00 Pixler, 6.25 ganger så mange pixler som 1920x1080.

 

GTX680 klarer knapt 98 Frames på BF3 ultra (http://www.anandtech...x-680-review/13)

 

Jeg lurer på hvor mange år du er villig til å vente på skjermkort som støtter slike oppløsninger.

Nå trenger man ikke kjøre så voldsomt mye AA eller kraftige innstillinger på en skjerm med slik pikseltetthet da. Aliasing vil være nærmest ikke-eksisterende.

 

Ifølge linken din klarer et GTX 680 65 fps i BF3 på Ultra (Ultra involverer faktisk 4xMSAA ja.)

 

7970 CrossfireX eller 670 4GB SLI ville fint klart å kjøre BF3 uten MSAA og et par andre senkede innstillinger med oppløsning 4800x2700 og 60 fps.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...