Gå til innhold

Her er Razers Transformers-mus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg nylig en R.A.T 7 og er veldig fornøyd.

 

 

Har personlig en dårlig smak i munnen av Razer da ingen av deres mus har fungert i over ett år for meg.

 

Selv Mambaen sliter av og til med tracking, som er hovedgrunnen til at jeg byttet merke.

 

Har hatt Diamondback (dårlig kabel) Copperhead (dårlig kabel) Mamba #1 (plutselig sluttet den å funke) Mamba #2 (tracking problemer).

 

Edit: Ingen mulighet for å endre vekten? Det er jo bare tåpelig.

Endret av cfg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lekt en god del med R.A.T 9 som jeg ikke klarte få til å passe i hand ai de hele tatt :p

 

Tviler på at denne kommer til å bli testa ettersom den har en del mangler å jeg tviler på at den kommer til å passe min hand xD

 

Men skal bli interesant å se Razer lage denne typen mus, Cyborg sine er solide klumper av skikkelig igjennomførte mus som virkelig tåler.

 

Razer har stort sett kun plastikk, funker greit det, men på ei så justerbar mus? =)

Lenke til kommentar
som Razer lover vil holde ut i 12 timer med aktiv spilling før batteriene må lades

 

12 timer??? Sofamusa jeg har hjemme er ett år nå, og jeg har igjen 80-90 prosent av batteriet. Er i bruk minst 6 timer hver dag. Nå er riktignok sofamusa mi ekstremt strømgjerrig, men er det virkelig så mye ekstra dill i spillmusene at det er flere år forskjell på batterilevetiden?

Endret av Lucifer24
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor er sensoren plassert på denne musa?

 

Alt over 2000 dpi er praktisk ubrukelig, om du bruker mindre enn 10cm på en 360° har man ikke optimal kontroll over hva man gjør i spill.

 

Men skal bli interesant å se Razer lage denne typen mus, Cyborg sine er solide klumper av skikkelig igjennomførte mus som virkelig tåler.

Et fall på 10cm fikk en kompis sin RAT 7 til å falle fra hverandre, ikke særlig imponert av det. Særlig med tanke på at du ikke kan få riktig tyngdepunkt på musa om man skal kjøre palmgrip med litt over normalt store hender på en RAT 7.

 

Philips Twin-eye er også en av de mest ubrukelige sensorene som finnes om man bruker å løfte på musa når man nærmer seg kanten på matta.

Edit: Ingen mulighet for å endre vekten? Det er jo bare tåpelig.

Grøss og gru, "om musa ikke veier mer enn 150 gram kan jeg ikke bruke den." Personlig foretrekker jeg lettest mulig mus faktisk, og et utskiftbart vektsystem er på ingen måte en slankekur for mus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje noe av det gyseligste jeg noen sinne har sett.

 

Skjønner meg ikke helt på utviklingen av spill relatert hardware, da spesielt mus. Program for hundre sens-instillinger, glorete led-lys, utagbare vekter, og at den har så-så mange tusen DPI. Hva er poenget.

 

Mus er forbruk - om man er i målgruppen som denne tilsynelatende er rettet mot, og har man et behov for å budsjettere med 1000 spenn på mus så vet man mest sannsynlig hva man har behov for også (les; ikke ting som dette) . Mus går i stykker og blir slitte, samme hvor mye penger du legger i én enkelt enhet (om de brukes til mer enn diskutabel bordpryd).

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Men skal bli interesant å se Razer lage denne typen mus, Cyborg sine er solide klumper av skikkelig igjennomførte mus som virkelig tåler.
Et fall på 10cm fikk en kompis sin RAT 7 til å falle fra hverandre, ikke særlig imponert av det. Særlig med tanke på at du ikke kan få riktig tyngdepunkt på musa om man skal kjøre palmgrip med litt over normalt store hender på en RAT 7.

 

Da må din kamerat hatt en mus med produksjonsfeil, jeg har såpass heftig temperament når jeg spiller at jeg gnurer til musa (R.A.T 7) og hamrer den ned i bordplata når jeg spiller, slår til og med knytttneven ned i musa så det holder og den er fremdeles like god som da jeg kjøpte den for 1 år siden, den mest solide musa jeg har vært borti.

 

Når det gjelder store hender, hvor langt er det fra begynnelsen av hånd og helt ut til tuppe på lange fingeren? R.A.T er så vidt jeg vet den musa som blir blant de korteste og lengste, den er vel også den som blir ganske smal eller bred om du vil.

 

Frank

  • Liker 1
Lenke til kommentar

R.A.T.7 har laser som er laget ut av billig kinesisk juggel. Ikke det at Razer har vært kjent for å være stort bedre... Løp og kjøp hvis du liker cursor som vandrer av seg selv. :p

 

Uhm snakker du av erfaring nå eller det du har lest? R.A.T7 hadde problemer i begynnelsen ja. Så langt så har jeg ikke hatt problemer med min, funker som støtt. Det eneste jeg skal klage på som jeg syntes er crap er rett og slett håpløs programvare, den er ikke innutiv, dårlig måte å sette opp macroer på, elendig tilpassningsmuligheter. Hadde en Steel Series Sensei som jeg testet for en stund siden, helt overveldende innstillngsmuligheter.

 

Frank

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som mener at jo færre innstillinger og justeringsmuligheter jo bedre?

 

Hver gang du nå dør, spesielt i FPS spill vil du automatisk tenkte "det må være noe feil med innstillingene til musa" også er vi i gang. Og tro meg, det der stopper aldri!

 

Nei, det skulle vært en mus på markedet som alle måtte venne seg til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange som hopper på the famous bandwagon her?

 

Jeg har hatt et titalls spillmuser som bl.a. mx518, g400, R.A.T 7/9, razer naga(og epic). Sitter nå med Razer Mamba 2012, etter jeg bytta ut R.A.T 9.

 

Jeg har hatt 0 problemer med tracking eller batteri, og jeg er helt uenig i at den føles billig. Per dags dato har jeg ikke hatt ei bedre spillmus, derfor har jeg den enda :)

 

Jeg prøvde R.A.T 9 i ca. to uker, ettersom jeg trodde smerten ville gi seg. For min del var den musen en komplett fail når det gjaldt ergonomi. Fikk den ikke til å passe hånden min i det hele tatt :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

R.A.T.7 har laser som er laget ut av billig kinesisk juggel. Ikke det at Razer har vært kjent for å være stort bedre... Løp og kjøp hvis du liker cursor som vandrer av seg selv. :p

 

Uhm snakker du av erfaring nå eller det du har lest? R.A.T7 hadde problemer i begynnelsen ja. Så langt så har jeg ikke hatt problemer med min, funker som støtt. Det eneste jeg skal klage på som jeg syntes er crap er rett og slett håpløs programvare, den er ikke innutiv, dårlig måte å sette opp macroer på, elendig tilpassningsmuligheter. Hadde en Steel Series Sensei som jeg testet for en stund siden, helt overveldende innstillngsmuligheter.

 

Frank

 

Har hatt 3 stk R.A.T. 7, alle med sensorproblemer. Bare å google litt, det er et velkjent problem. De bruker billiglaser. Samme laser på den nye MMO musa de ga ut også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...