Gå til innhold

Eksplosjon i mobiltyverier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bør også nevne oppslag på nrk.no om økning av gjenglemte smarttelefoner og nettbrett. Herav stor andel Apple. 70 % blir ikke hentet/søkt hentet. Forsikringsselskapene har et inntrykk at mange i stedet for å sjekke hittegods melder telefonen stjålet for å få ut fra reiseforsikringen.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager er det som skjer på bildet? O.O

 

Hmm. Kan se ut som en person sniker f.eks. en mobiltaske inn under jakka til en mann mens han snakker i telefonen. I denne konteksten tipper jeg at det er en clever strategi for å snappe telefonen.

 

1) Fest en mobiltaske på buksa til et offer mens han snakker i mobilen.

2) Men ikke fest den godt.

3) Vent til personen er ferdig å snakke i telefonen.

4) Vent til personen oppdager at han har en mobiltaske.

5) Dersom 4 ikke inntreffer naturlig, støt tilfeldig borti offeret og si, "oisann, fin den mobiltaska di!" Vent så til 4 inntreffer.

6) Observer at personen legger mobilen i sin nye, fine mobiltaske.

7) Snapp den dårlig festede mobiltaska MED MOBIL INNI mens han ser bort.

8) qxl.

9) $$$

Endret av tommyb
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rimelig idiot av en tyv som skal stjele en mobiltelefon, mens personen han skal stjele fra, snakker i telefonen....

Jaja, butt butt, its not only only...

 

Meld mobilen stjålet.

Ikke lever anmeldelse.

Gi den stjålne telefonen til nærmeste slektning.

Kjøp den nyere modellen.

Lenke til kommentar

Jeg ble frastjålet en CD-koffert en gang. Antar det er sammenlignbart. Det var ingen sjans i havet å få noen erstatning med mindre vi leverte anmeldelse.

 

Vi fikk forøvrig ikke erstatning fra forsikringsselskapet uansett. Det var for uklart hvem som hadde nøkler til det låste lagret på utestedet. Sure greier.

 

Men da bestemte utestedet å erstatte den, dvs. de ga meg penger tilsvarende mesteparten av innkjøpspris. Surt likevel. Endel av den musikken går ikke å finne igjen.

Lenke til kommentar

Meld mobilen stjålet.

Ikke lever anmeldelse.

Gi den stjålne telefonen til nærmeste slektning.

Kjøp den nyere modellen.

 

så vidt jeg vet må du levere med kopi av anmeldelse for å få erstattet noe som er stjålet. Holder ikke med å melde det til forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...