Gå til innhold

Test: OS X Mountain Lion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, du må ikke. Jeg har en mac mini med xbmc til koblet TVen som mediacenter

 

Og med mountain lion kan jeg streame musikk fra itunes til xbmc på mac mini. Det kunne jeg vel i lion og, husker ikke helt. Dog hvis du har tubetotv extension i browser, så kan videor fra en mac sendes til xbmc, og med airfoil kan man streame fks fra spotify på en mac til xbmc. Menne ble veldig offtopic her.

 

Gleder meg bare til XBMC oppdaterer slik at jeg kan speile macbook sin desktop på TVen, og det kommer.

 

Apple TV er en fin sak, men for Norge ihvertfall, syntes jeg den ikke er verdt det.

Lenke til kommentar

Føler at noen spørsmål forblir ubesvart i denne testen :

Hvordan yter dette operativsystemet i forhold til andre versjoner?

Krever det litt mer maskinvarekraft?

Får man bedre ytelse i programmer og spill?

 

Mountain Lion er kjappere på samme hardware enn tidligere versjoner av OS X. Det krever mindre maskinvarekraft, men kjører kun på maskiner med EFI64.

 

Man får bedre ytelse i programmer og spill, men hvor mye varierer.

 

Det er iallfall min opplevelse, har kjørt ferdig versjon i noen uker nå.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om de 200 s.k. nyhetene og forbedringene, så lenge Apple ikke klarer å lage en Finder som fungerer. Har nettopp installert Windows 8 og den nye Windows Explorer er en sann fryd. Nylig skulle jeg kopiere en betydelig mengde data fra harddisken til Bitcasa. Finder gav opp etter 3 timer med en feilmelding om at Ds.store allerede eksisterte (so what??? erstatt den, eller spør brukeren hva som skal gjøres!!!). Samme menge data ble feilfritt kopiert i løpet av 25 minutter vha. Windows Explorer. Har i dag installert ML i håp om at Apple har gjeninnført muligheten for å søke i eksterne og/eller nettverksdisker (noe som av en elller annen grunn ble borte etter SL) - det har de dessverre ikke. Man må ty til 3. parts programmer for å finne et dokument blant tusenvis andre på nettverksdisken. Tåpelig!

Jeg skulle virkelig ønske at brukere og datajournalister ikke ble til den grad blendet av "ting som skinner" (hvor mange av dere har virkelig brukt Launchpad på en imac 27???), og i stedet prøvde å utforske hva som mangler av grunnfunksjonalitet i MacOS (søk i eksterne disker, manglende copy/cut/paste i Finder osv.).

Lenke til kommentar

Kven er det som tek feil her?

Du kan sende det via epost eller iMessage, dele det til en annen Mac via Airdrop, eller laste det opp på Twitter eller Flickr. Facebook er fortsatt ikke støttet, noe som er litt overraskende. De to selskapene er som kjent på god fot igjen, og i iOS 6 vil Facebook-integreringen være til stede.

 

På apple sin nettstad:

 

apple.png

Lenke til kommentar

Kven er det som tek feil her?

Du kan sende det via epost eller iMessage, dele det til en annen Mac via Airdrop, eller laste det opp på Twitter eller Flickr. Facebook er fortsatt ikke støttet, noe som er litt overraskende. De to selskapene er som kjent på god fot igjen, og i iOS 6 vil Facebook-integreringen være til stede.

 

På apple sin nettstad:

 

apple.png

 

Ingen. Facebook kommer som en oppdatering i løpet av høsten.

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om de 200 s.k. nyhetene og forbedringene, så lenge Apple ikke klarer å lage en Finder som fungerer.

Det finnes flere alternativer til Finder der ute for folk som har spesielle behov:

http://mac.appstorm.net/roundups/utilities-roundups/5-alternatives-to-the-os-x-finder/

 

Jeg skulle virkelig ønske at brukere og datajournalister ikke ble til den grad blendet av "ting som skinner"

Er vel bedre at datajournalister i slike tester dekker funksjonalitet som majoriteten av brukeren trenger, istedet for å bruke masse tid på noen sære behov som enkelte personer har...?

 

Gadd ikke å quote resten av gnålingen din men virker som meg på at et par enkle Google-søk kunne løst problemene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...