Gå til innhold

Sms-svindel: Betal eller dø


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kreves ein heilt ny form for dummskap for å gå på denne svindelen.

 

Sjølv om ein skulle ta trusselen seriøst og tru at nokon har hyra inn ein leigemorder for å ta deg så er det vell svært dummt å betale. Då vil vell den som har betalt for mordet berre leige inn ein ny leigemorder som du må betale?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det bør jo vanke ganske massiv straff for drapstrusler i så stort omfang. Det bør være ganske enkelt å spore opp mottakeren av pengene.

Ikke nødvendigvis nei. Penger blir "borte" når folk blir f. eks infisert av trojanere o.l. Om ikke banken klarer å stoppe transaksjonen mister de kontroll på hvor det har blitt av, og hvis det er i land som ikke bryr seg om hva andre måtte mene (Øst-Europa) så skal du se langt etter de pengene.

Lenke til kommentar

Det kreves ein heilt ny form for dummskap for å gå på denne svindelen.

 

Det var det jeg også tenkte først, men forestill deg at du er i en konflikt med en annen person, hvis sinnstilstand du ikke helt stoler på, i det du får en slik melding. For eksempel en tilspisset skilsmisse med store økonomiske og/eller barnerelaterte uenigheter. Da vil man nok mye lettere tro på det som står der - spesielt om man ikke har hørt om slik svindel før. Og, som med alle svindel av denne typen, så er det nok at én av et par tusen som blir kontaktet går på og betaler.

 

Egentlig ganske kreativt spør du meg. Folk tror tydeligvis på prinsesser i Afrika med millioner i arv som hun trenger akkurat DIN hjelp med å få i land, så jeg tviler ikke et sekund på at dette funker bra.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...