Gå til innhold

Asus bekrefter pris på Nexus 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv tror jeg 7 tommer kunne passet meg greit fordi jeg kun kommer til å bruke en eventuell tablet på farten (også kjent som bussen) og mens jeg ligger i sengen eller slapper av i sofaen. Dette er steder hvor vekt er viktig, og en Nexus 7 veier vel halvparten så mye som mange av 10-tommer modellene til både Apple og Asus selv. Når de sier rundt 2000 tenker jeg nok at den billigste modellen følger 10 x amerikansk pris-prinsippet og faller forholdsvis nøytaktig på 2000 kroner. Jeg håper at den dyreste modellen ikke blir så alt for mye dyrere (aka 2500 vs 2000) enn den billigste modellen når eneste forskjell er mengde lagringsplass.

Lenke til kommentar

Håper bare de varme problmene med tegra 3 chippen og at touchen ikke fungerer før du slår den av og på er fikset før den kommer hit

 

Vil ikke ha halvræva produkt selv om den er billig

 

http://www.youtube.com/watch?v=KFYbfBsp75Y

 

Tegra 3 chippen ligger under der touchapden ikke fungerer. Dunno. håper bare de får fiksa det

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

1200 i USA og 2000 her, det er for dårlig. Da er Samsungs Tab 2(som også har IR port) til 1900 også veldig interessant.

 

Hvordan er det for dårlig? Det er jo en kjent sak at prisnivået i USA er langt lavere enn i Norge. Den gjennomsnittelige borgeren tjener også langt mindre der. En tommelfingerregel er å gange prisene med 10. Selvagt vil dette avvike noe.

 

Hvis du bestiller paden til 1200 i USA så vil den ende opp med å koste ca det samme som å kjøpe den her til lands pga toll, frakt osv.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er mye med 70 prosent økning i prisen og det er ikke så mye elektronikk jeg har sett på som er så mye billigere i USA.

 

Er det noen som vet om denne paden kan brukes som fjernkontroll til Samsung TV? Har sett at appen man trenger bare er tilgjengelig på visse produkter med TW, og ikke på f.eks mine Nexus telefoner.

Lenke til kommentar

I USA har de ikke VAT, de har Sales Tax. Sales Tax varierer fra delstat til delstat og kan også legges på nettsalg. Men prisen på 1 200 kr (dvs USD 200) stemmer nok jevnt over.

 

Når man oppgir priser på produkter regnet for forbrukermarkedet har jeg aldri hørt om at pris eks mva bli oppgitt. Eks mva oppgis bare i B2B markedet. Poenget mitt er at den sammelignbare prisen i Norge er 1 600 kr, dvs pris uten mva. Det er den prisen som produsent og butikker får sin inntjening av.

 

Og 400/1200 er 33,33 %. Så har jeg ikke noe problem i å innrømme at det også er en betydelig prisforskjell. Men det er mange faktorer som gjør at prisen selv uansett mva normalt vil bli høyere i Norge. Selv om forjenesten i kr i alle ledd var lik den i USA ville Nexus 7 koste minst 1 500 kr med mva i Norge. Når da Norge også har et høyere kostnadsnivå, samt andre avgifter på elektronikk (pant), så var en pris på 1 500 faktisk urealistisk.

 

Men at prisen kan komme ned mot 1 800 - 1 900 i utsalg - ja det vil ikke forundre meg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...