Gå til innhold

Plateorganisasjon stjal musikk til anti-piratreklame


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg syns platebransjen bør straffast etter eigne rettiningslinjer. 150,000$ per kopi. Om me reknar (konservativt?) med omlag ein million solgte eksemplar av kvar film, vert det 71,000,000 kopiar. Gongar me det med 150,000 er 10,670 milliardar dollar eller i overkant av 60 tusen milliardar...

 

Kjelde:

http://torrentfreak....aa-case-090731/

Tenenbaum, a graduate student from Boston admitted to downloading and sharing 30 songs in 2004, faced a fine up to $4.5 million ? $150,000 per infringement.

 

Ja, det hadde vært det mest vittige, fint om de fikk disse fantasisummene tilbake i trynet.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eg syns platebransjen bør straffast etter eigne rettiningslinjer. 150,000$ per kopi. Om me reknar (konservativt?) med omlag ein million solgte eksemplar av kvar film, vert det 71,000,000 kopiar. Gongar me det med 150,000 er 10,670 milliardar dollar eller i overkant av 60 tusen milliardar...Kjelde:http://torrentfreak.com/student-hit-with-fine-in-riaa-case-090731/Tenenbaum, a graduate student from Boston admitted to downloading and sharing 30 songs in 2004, faced a fine up to $4.5 million ? $150,000 per infringement.

 

Dette var ikke RIAA, da...

Lenke til kommentar

Eg syns platebransjen bør straffast etter eigne rettiningslinjer. 150,000$ per kopi. Om me reknar (konservativt?) med omlag ein million solgte eksemplar av kvar film, vert det 71,000,000 kopiar. Gongar me det med 150,000 er 10,670 milliardar dollar eller i overkant av 60 tusen milliardar...Kjelde:http://torrentfreak.com/student-hit-with-fine-in-riaa-case-090731/Tenenbaum, a graduate student from Boston admitted to downloading and sharing 30 songs in 2004, faced a fine up to $4.5 million ? $150,000 per infringement.

 

Dette var ikke RIAA, da...

 

burde fortsatt brukes mot dem som en advarsel for resten av dem. platebransjen er råtten som få. digger at nye studier viser at piratkopiering ikke har noen som helst innvirkning på salg. alt selges digitalt og det er derfor platebutikkene sliter, ikke piratkopiering :p fortsatt delicious irony

Lenke til kommentar

Kjøpte Johnny Cash - The Man In Black, The definitive collection idag.

 

Kjøper som regel det jeg liker av musikk, så tok en sjangs på denne.

 

Oppdaget at de har sensurert sangen "A Boy Named Sue(Live)" hvor han skal si "Son Of A Bitch". Der har de ikke triksa det bort, neida, bare klippet bort et helt sekund av hele spekteret og erstattet det med en høy og utrolig irriterende PIIIIIIIIIIIIIIIP.

 

Nice Sony. :nei:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Eg syns platebransjen bør straffast etter eigne rettiningslinjer. 150,000$ per kopi. Om me reknar (konservativt?) med omlag ein million solgte eksemplar av kvar film, vert det 71,000,000 kopiar. Gongar me det med 150,000 er 10,670 milliardar dollar eller i overkant av 60 tusen milliardar...Kjelde:http://torrentfreak.com/student-hit-with-fine-in-riaa-case-090731/Tenenbaum, a graduate student from Boston admitted to downloading and sharing 30 songs in 2004, faced a fine up to $4.5 million ? $150,000 per infringement.

 

Dette var ikke RIAA, da...

IFPI har argumentert på nøyaktig samme måten - og har gått til rettsaker med samme mål. De har bare ikke klart å få erstatningsbeløpene så høyt, i mange tilfeller siden retten sier at "blabla, størrelsen i forhold til inntekt betyr at vedkommende vil betale gjeld til ca. år 2560 - fornøyd nå eller..?".

 

Til forskjell for rettsakene IFPI har gått til har også denne komponisten et reelt erstatningskrav i forhold til spesifikt salær som helt tydelig skulle vært betalt til denne personen, for en helt spesifikk jobb.

 

Med andre ord:

1. Han skulle kunne i utgangspunktet ha krevd mange hundre ganger beløpet, med å argumentere at det er så mange enkeltpersoner som har hørt denne melodien - på Kino, på millioner av enkeltvisninger i hjemmene, osv - uten at han har tjent på det hver eneste gang.

2. At (straffe) beløpet skal dimensjoneres etter firmaets inntekt og betalingsdyktighet, slik at firmaet med nåværende inntekt skulle stå i gjeld frem til år 2560. Siden den preventive effekten mot stjelende kråker ikke ville vært stor nok ellers.

 

Hadde du snudd på flisa, hadde det tatt en IFPI-advokat ett sekund å komme frem til det utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Han skulle da kjørt på som platebransjen - €116.000 er vel ingenting?

 

Da ville det blitt litt feil når vi allered klager på de enorme beløpene som plateselskapene prøver å få selv. Man må sette eksempler som er rimelige, slik at det blir skapt en presidens for framtidige søksmål.

 

Lenke til kommentar

Eg syns platebransjen bør straffast etter eigne rettiningslinjer. 150,000$ per kopi. Om me reknar (konservativt?) med omlag ein million solgte eksemplar av kvar film, vert det 71,000,000 kopiar. Gongar me det med 150,000 er 10,670 milliardar dollar eller i overkant av 60 tusen milliardar...Kjelde:http://torrentfreak.com/student-hit-with-fine-in-riaa-case-090731/Tenenbaum, a graduate student from Boston admitted to downloading and sharing 30 songs in 2004, faced a fine up to $4.5 million ? $150,000 per infringement.

Var akkurat det jeg tenkte og. Han burde jo fått et par-tre oljefond i erstatning. De har jo STJELT låta hans jo!!! (og for de som ikke skulle skjønne det, siste setning var ironi :p)

Lenke til kommentar

Kjøpte Johnny Cash - The Man In Black, The definitive collection idag.Kjøper som regel det jeg liker av musikk, så tok en sjangs på denne.Oppdaget at de har sensurert sangen "A Boy Named Sue(Live)" hvor han skal si "Son Of A Bitch". Der har de ikke triksa det bort, neida, bare klippet bort et helt sekund av hele spekteret og erstattet det med en høy og utrolig irriterende PIIIIIIIIIIIIIIIP.Nice Sony. :nei:

Jeg hadde ærlig talt prøvd å heve det kjøpet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Andre enn meg som stusser på at organisasjonen betalte litt etter litt noen småbeløp for å prøve å unngå å betale alt?

 

Egentlig er vel det grunn nok til at de burde betalt en god sum ekstra, tatt i betraktning at han har tapt avkastning av beløpet. I essens har han gitt et lån til organisasjonen og jeg mener det burde vært praktisk å gitt de en bot som svir, samt renter og rentersrente. 150.000 Euro med en årlig rente på 15% burde vært fornuftig. Dette går tilbake til 2006, så en fem år ville vært et greit utgangspunkt. Da snakker vi om 300.000 Euro selskapet burde betale, siden de driter i andre. (I tillegg til en bot på ti ganger det beløpet, bare for å vise at penger ikke er alt).

 

(Samtidig burde man fengslet de ansvarlige for piratkopiering og deling av piratkopiert innhold til noen millioner mennesker. Siden dette også er med overlegg i en organisasjon, så snakker vi her om mafiavirksomhet og burde straffes deretter.)

Lenke til kommentar

Kjøpte Johnny Cash - The Man In Black, The definitive collection idag.Kjøper som regel det jeg liker av musikk, så tok en sjangs på denne.Oppdaget at de har sensurert sangen "A Boy Named Sue(Live)" hvor han skal si "Son Of A Bitch". Der har de ikke triksa det bort, neida, bare klippet bort et helt sekund av hele spekteret og erstattet det med en høy og utrolig irriterende PIIIIIIIIIIIIIIIP.Nice Sony. :nei:

Jeg hadde ærlig talt prøvd å heve det kjøpet.

 

Har tenkt tanken, men jeg har den sensurfrie versjonen i FLAC, så jeg tar det ikke så veldig tungt. Plata kostet i tillegg ca det samme som 2 cola på Narvesen, men leksa er lært!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...