Gå til innhold

Denne spillskjermen dekker nesten hele synsfeltet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Jeg har laget meg en sånn hjemme, og reagerer på prisen som nevnes. 180.000 for et slikt oppsett er ca 150.000 mer enn hva det kostet meg å bygge. Nå har jeg videokanonene over hodet, da det gav mest lys, men det bør ikke innvirke mye på prisen.

 

Om du ikke har så bør du lage en "Hjemme hos" reportasje og presentere løsningen :)

Lenke til kommentar

Jeg har laget meg en sånn hjemme, og reagerer på prisen som nevnes. 180.000 for et slikt oppsett er ca 150.000 mer enn hva det kostet meg å bygge. Nå har jeg videokanonene over hodet, da det gav mest lys, men det bør ikke innvirke mye på prisen.

Tipper at dybden på 60 cm forklarer mye av prisen. samt at prisen på denne delen var liten sammelignet med bil simulatoren så det var liten grun til å spare.

 

 

Lenke til kommentar
Jeg har laget meg en sånn hjemme, og reagerer på prisen som nevnes. 180.000 for et slikt oppsett er ca 150.000 mer enn hva det kostet meg å bygge. Nå har jeg videokanonene over hodet, da det gav mest lys, men det bør ikke innvirke mye på prisen.
Om du ikke har så bør du lage en "Hjemme hos" reportasje og presentere løsningen :)

 

 

Haha, skeptisk. Er redd jeg blir framstilt som en ultranerd. (Tror og håper at jeg ikke er det :-) )

 

Lenke til kommentar
Jeg har laget meg en sånn hjemme, og reagerer på prisen som nevnes. 180.000 for et slikt oppsett er ca 150.000 mer enn hva det kostet meg å bygge. Nå har jeg videokanonene over hodet, da det gav mest lys, men det bør ikke innvirke mye på prisen.
Tipper at dybden på 60 cm forklarer mye av prisen. samt at prisen på denne delen var liten sammelignet med bil simulatoren så det var liten grun til å spare.

 

Ja, det kan hende at projektorene er fryktelig dyre. Jeg bruker også short-throw projektorer, de står vel litt over 1 meter fra lerretet. Er nesten avhengig av det short-throw, ellers blir det vanskelig å få plasseringen av projektorene til å bli bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er rimelig irriterende at ingen kan presentere rammefrie monitorer. Seks stk slike ville gitt bortimot samme effekten uten bruk av prosjektorer.

 

Det er forresten "ganske mange" som har et prosjektor oppsett noe tilnærmet dette i flysimulator miljøet.

Lenke til kommentar
Jeg har laget meg en sånn hjemme, og reagerer på prisen som nevnes. 180.000 for et slikt oppsett er ca 150.000 mer enn hva det kostet meg å bygge. Nå har jeg videokanonene over hodet, da det gav mest lys, men det bør ikke innvirke mye på prisen.
Tipper at dybden på 60 cm forklarer mye av prisen. samt at prisen på denne delen var liten sammelignet med bil simulatoren så det var liten grun til å spare.

 

Ja, det kan hende at projektorene er fryktelig dyre. Jeg bruker også short-throw projektorer, de står vel litt over 1 meter fra lerretet. Er nesten avhengig av det short-throw, ellers blir det vanskelig å få plasseringen av projektorene til å bli bra.

På bildet så det ut som om midten bare var 5cm tykk eller slik, om den ikke er tykkere på bunnen noe jeg tviler på tror jeg de må bruke et kanske komplisert system for å prosjetere bildet til lerretet.

Lenke til kommentar

Det er rimelig irriterende at ingen kan presentere rammefrie monitorer. Seks stk slike ville gitt bortimot samme effekten uten bruk av prosjektorer.

 

Det er forresten "ganske mange" som har et prosjektor oppsett noe tilnærmet dette i flysimulator miljøet.

 

rammefrie ? en plass må man plassere baklyset

Lenke til kommentar

Det er rimelig irriterende at ingen kan presentere rammefrie monitorer. Seks stk slike ville gitt bortimot samme effekten uten bruk av prosjektorer.

 

Det er forresten "ganske mange" som har et prosjektor oppsett noe tilnærmet dette i flysimulator miljøet.

 

rammefrie ? en plass må man plassere baklyset

 

Ja, som f.eks. bak skjermen.

Lenke til kommentar

Det er rimelig irriterende at ingen kan presentere rammefrie monitorer. Seks stk slike ville gitt bortimot samme effekten uten bruk av prosjektorer.

 

Det er forresten "ganske mange" som har et prosjektor oppsett noe tilnærmet dette i flysimulator miljøet.

 

rammefrie ? en plass må man plassere baklyset

 

Ja, som f.eks. bak skjermen.

 

problemet er at markedet vil ha dem så tynne som mulig og det blir det en avveien.

det her jo mye å si hvilken teknologi man bruker.

Hvis man skulle plassere baklyset bak på skjermen så må man bruke led.

 

Alternativet er plasma . da slipper man baklyset .

Men da er det neppe mulig å få dem så tynn som så mange ønsker

Lenke til kommentar

Det er rimelig irriterende at ingen kan presentere rammefrie monitorer. Seks stk slike ville gitt bortimot samme effekten uten bruk av prosjektorer.

 

Det er forresten "ganske mange" som har et prosjektor oppsett noe tilnærmet dette i flysimulator miljøet.

 

rammefrie ? en plass må man plassere baklyset

 

Ja, som f.eks. bak skjermen.

 

problemet er at markedet vil ha dem så tynne som mulig og det blir det en avveien.

det her jo mye å si hvilken teknologi man bruker.

Hvis man skulle plassere baklyset bak på skjermen så må man bruke led.

 

Alternativet er plasma . da slipper man baklyset .

Men da er det neppe mulig å få dem så tynn som så mange ønsker

 

Du får vel knapt LCD skjerm i dag som ikke benytter LED belysning, enten bak eller på sidene. Så jeg skjønner ikke helt hva du mener med det argumentet.

 

I og med at det i dag selges TVer der noen benytter kantbelyst skjerm og noen benytter bakbelyst skjerm, så anser jeg det som et ikke argument. Ja, noen vil ha tynne skjermer, noen vil ha best bildekvalitet, og noen vil ha tynnest mulig kant rundt, siden flere produsenter leverer TVer med veldig tynne kanter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...