Gå til innhold

Googles «dronningnerd» skal redde Yahoo!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem er idiot nok til å slutte i google for å begynne i yahoo?Hun får kanskje bedre lønn, men hvor mye betyr lønninga når arbeidsplassen kan gå konkurs når som helst?

 

Hun har vært med i Google siden starten. Tror du hun er avhengig av høy lønn? Tror du hun kommer til å slite økonomisk dersom Yahoo dukker under?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og selv om Yahoo går konkurs, men selskap er det som ikke ville tilbudt henne en jobb. Sitter man med en sånn CV, så er man redda live ut:)

 

Hun har nok mer enn nok til å klare seg livet ut allerede du ;) Slike mennesker drives mye av utfordringer. At hun ser på toppjobben i Yahoo som en stor utfordring er det nok liten tvil om ;) Tenk for et mesterstykke det blir om hun klarer å få Yahoo på rett kjøl igjen! Når det gjelder å bytte jobb på dagen så er ikke dette uvanlig for toppsjefer. Det har liten mening at hun sier opp i Google for så å gå 3 til 6 mnd oppsigelsestid, det gagner hverken toppsjefen eller selskapet de jobber i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En gang i tiden var faktisk Yahoo en viktig nettaktør. De hadde en omfattende katalog over nettsider som mange brukte for å finne fram på nettet (den kan fortsatt finnes her). Men så kom Google og viste at det var bedre å bare rett og slett søke gjennom hele nettet på leting etter det du ville ha.

 

Nå er Google en nesten totalt dominerende aktør på mange områder på nettet. Håper Yahoo kan komme på rett kjøl igjen og gi Google litt konkurranse. Det kunne Google virkelig trengt.

Endret av A-Jay
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hyggelig å se at en kvinne får CEO jobben i et av de større IT selskapene der borte, om media klarer å gjøre en grei jobb ut av det så kan det kanskje få noen flere jenter inn i bransjen. Og for en(riktignok mann) som er på vei inn i samme bransje så hadde det vært hyggelig med litt flere kvinner :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snowleopard: Ja den arbeidskontrakten skulle jeg likt å se.
Arbeidskontrakten som lar deg skifte jobb?AtW

 

Regner det som normalt at man må som toppsjef har en klausul mot å gå direkte til konkurrent, pga kunnskap til forretningshemmeligheter,..

 

Men kjenner ikke amerikanske arbeidsmarkedet så godt, så mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Snowleopard: Ja den arbeidskontrakten skulle jeg likt å se.
Arbeidskontrakten som lar deg skifte jobb?AtW

 

Regner det som normalt at man må som toppsjef har en klausul mot å gå direkte til konkurrent, pga kunnskap til forretningshemmeligheter,..

 

Men kjenner ikke amerikanske arbeidsmarkedet så godt, så mulig jeg tar feil.

 

Personlig hadde jeg neppe vært særlig keen på en sånn klausul om jeg var ettertraktet. Skal man liksom sitte på ræva ett år da? De aller fleste jobber innen en bransje, og jobbytter blir derfor nødvendigvis til konkurrenter.

AtW

Lenke til kommentar
Snowleopard: Ja den arbeidskontrakten skulle jeg likt å se.
Arbeidskontrakten som lar deg skifte jobb?AtW
Regner det som normalt at man må som toppsjef har en klausul mot å gå direkte til konkurrent, pga kunnskap til forretningshemmeligheter,..Men kjenner ikke amerikanske arbeidsmarkedet så godt, så mulig jeg tar feil.
Personlig hadde jeg neppe vært særlig keen på en sånn klausul om jeg var ettertraktet. Skal man liksom sitte på ræva ett år da? De aller fleste jobber innen en bransje, og jobbytter blir derfor nødvendigvis til konkurrenter.AtW

 

Er lønna god nok, hadde du neppe tenkt lenge på det. Er en grunn til at ledere har fallskjermer i kontrakten. 1-2 års karantene fra jobb hos konkurrenter i samme bransje mot en fallskjerm som gir deg like mye eller mer enn om du hadde fortsatt i jobben, og ingen reduksjon eller avkorting om du i mellomtiden får deg jobb hos noen som ikke er direkte konkurrenter. Fremdeles ikke lysten? Da er du neppe sulten nok til den jobben, og like greit for arbeidsgiveren...

 

:-)

Lenke til kommentar

Snowleopard: Ja den arbeidskontrakten skulle jeg likt å se.

 

Det er helt vanlig med "Non-compete" avsnitt i kontrakter i USA. Spessielt i ansvars/toppstillinger. Dette er klausuler som nekter arbeidstakeren å være involvert i et konkurerende firma i alt fra 6 mnder til 2 år. Evt hvis kontrakten vedkommende opprinnelig hadde var datofestet (skulle ha en stilling i feks 3 år) Kan ikke vedkommende konkurrere innen kontraktstiden har gått ut, uavhengig om det er en oppsigelse eller fratredelse av stillingen. Dette er for å beskytte informasjon som tidligere arbeidstaker jobber med. Vedkommende kan bli saksøt for enorme summer dersom han/hun begynner direkte til en konkurrent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...