Gå til innhold

Test: Shazam vs SoundHound vs TrackID


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ingen i redaksjonen som har en Galaxy Nexus så dere kan sjekke ut Googles gjenkjenningstjeneste? Den kommer i form av en widget og krever at Android er versjon 4.1 eller nyere.

 

Jeg sitter paa 4.1.1 nexus og driver aa tester google sin as we speak faktisk, den gjenkjenner laatene ganske saa fair men om vi f.eks tar greenday og du klikker paa widgeden saa kommer du til google play green day, saa den er den enkelste av alle sammen, soundhorn er den jeg bruker og foretrekker.

Lenke til kommentar

Er det ingen i redaksjonen som har en Galaxy Nexus så dere kan sjekke ut Googles gjenkjenningstjeneste? Den kommer i form av en widget og krever at Android er versjon 4.1 eller nyere.

 

Jeg sitter paa 4.1.1 nexus og driver aa tester google sin as we speak faktisk, den gjenkjenner laatene ganske saa fair men om vi f.eks tar greenday og du klikker paa widgeden saa kommer du til google play green day, saa den er den enkelste av alle sammen, soundhorn er den jeg bruker og foretrekker.

Så langt synes jeg den har vært dårligere enn Soundhound på å gjenkjenne låter, men kan ha vært tilfeldigheter.

Lenke til kommentar

Er det ingen i redaksjonen som har en Galaxy Nexus så dere kan sjekke ut Googles gjenkjenningstjeneste? Den kommer i form av en widget og krever at Android er versjon 4.1 eller nyere.

 

Som Bompi-Bjørn sier så fungerer det også på ICS. Du kan laste ned APKen her:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1742652

 

Jeg har selv testet den og den er milevis fra Shazam og SoundHound. Er ikke i nærheten. Den feiler 9/10 ganger, og da er det snakk om sanger som spilles på radioen.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Soundhound fra tid til annen om jeg hører en fet låt på radio som jeg ikke kjenner. Digg å kunne finne den kjapt, åpne i Spotify og lagre rett i spilleliste derfra.

 

Men beste funksjonen som gjør at jeg bruker Soundhound er jo nynning/plystring for å gjenkjenne låter. Det brukte jeg senest i går når datteren min på 4 gikk rundt å nynnet Dovregubbens Hall. Den fant Soundhound med en gang, jeg lagret den på Spotify, og åpnet deretter Spotify på Squeezeboxen for å få musikken i stua. Alt fra mobilen selvsagt. Da ble hun imponert.

Lenke til kommentar

Vi har kun testet disse applikasjonene med innspilt musikk, og utgangspunktet har vært å finne ut hvilken app som best gjenkjenner musikk man hører på et utested eller kafé full av støy. Nynning/plystring har altså ikke vært vektlagt.

 

Forresten:

Om det er artikkelforfatters musikksmak som er representert i testen (shining, opeth, farmers market osv) har jeg bare en ting å si: HELLS YEAHS!

Jeg har prøvd å bruke variert og litt tilfeldig musikk, men styrt unna popmusikk siden alle appene tar det lett. Smaken min skinner visst gjennom uansett, for de tre du nevner her er helt oppe på lista mi!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...