Gå til innhold

The Witcher-serien selger som hakka møkk (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utover spillenes åpenbare kvaliteter kan man spekulere i til hvilken grad salgene påvirkes av at CD Projekt har ord på seg for å respektere kundene sine? Det er faktisk ikke så lenge siden jeg installerte The Witcher for første gang og jeg ble sjokkert - positivt sjokkert - over at jeg ikke behøvde å registrere meg på Steam, Origin eller noe lignende ræl, og det tilsynelatende totale fraværet av DRM - jeg behøvde ikke å ha discen i maskinen mens jeg spilt engang! Denne typen brukervennlighet er jo nærmest uhørt i dag og jeg fikk følelsen av å ha funnet vann i ørkenen. Hvis flere selskaper følger denne linjen kan det godt være jeg vil bruke mer tid på PC-gaming fremover, etter mange år hvor jeg nærmest har kuttet ut fordi jeg ikke finner meg i all kundefiendtligheten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Etter min mening den mest sympatiske og kosligste utviklergjengen i spillbransjen for tiden. At de i tillegg er vannvittig gode på å lage spill, gjør dem til den utvikleren jeg kanskje respekterer aller mest akkurat nå. Skal kjøpe deres neste prosjekt, om det så bare er for å støtte disse gutta. Men noe sier meg at det også blir knakanes godt! Stå på!

Lenke til kommentar

Jeg kan også varmt anbefale bøkene. Bare to av dem er offisielt oversatt til engelsk, men resten er fanoversatt. For å gjøre en lang historie kort, les i denne rekkefølgen:

 

Korthistoriesamlinger:

  • The Last Wish (offisielt oversatt)
  • The Sword of Destiny: Fanoversatt, jeg har puslet sammen epub- og mobi-versjoner her, kan ellers pusles sammen (doc-format) herfra (rekkefølgen i denne boken finner du i så fall her).

Romaner ("sagaen"):

Resten av bøkene er fanoversatte:

  • Times of Contempt
  • Baptism of Fire
  • Tower of Swallow
  • The Lady of the Lake (ikke ferdig ennå, følg fremgangen her)

Jeg har puslet sammen epub- og mobi-versjoner av de fanoversatte bøkene her, Word-utgaver kan lastes ned herfra.

 

Anbefaler mobi- og epub-versjonene jeg har puslet sammen, de er redigert til å ha konsistent layout/design (samme som de offisielle oversettelsene, i alle fall på Kindle). Er ellers mange ulike layouts ute og går grunnet mange ulike oversettere.

Endret av MiSP
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XIQJlAy2KQ

Lastet ned 2'eren ulovlig (ja, jeg hater meg selv for det), men var sjapp med å kjøpe spillet etter at jeg fant ut at disse gutta var gode som gull. Og spillet er også fantastisk gøy, så ja, all ære til CD Projekt RED! :)

Lenke til kommentar

Fantastisk bra 2ern :) glad den kom på x360 .. ps3 eierne missa virkelig et av tidenes beste rpg spill

Du er vel klar over at spillet aldri burde ha kommet på konsoll? Jeg frykter at det er nettopp derfor det neste spillet kommer til å være så forbanna begrensa, når skal PC eiere få et spill som faktisk ikke blir tatt av konsollkreften?

Lenke til kommentar
Trist at toeren selger så godt. Det som gjorde eneren så vanvittig bra og at det skilte seg bort fra det andre søpla på markedet, implementerte de jo i toeren... Og folk elsker dem for det.:<
Hva er det da? (Bare nysgjerrig) :p

 

En verden som er realistisk?

 

TW2 er jo skikkelig fantasyoppgulp. Mye lilla og rosa farver. Eneren var grå og veldig deprimerende, med sine vakre glimt her og der. Solnedgang i "the Dike" eller en kveldspromenade gjennom kornåkrene i act 3 f.eks.

 

Ett tre på 4-5 meter i diameter og lilla belysning har ingenting å gjøre i en spillserie som startet sitt liv som en realistisk gjenfortelling av landskapet i østeuropa for 600 år siden. Introscenen til TW1 viser nøyaktig hva slags stemning jeg ønsket mer av i TW2. Jeg ble dessverre dypt skuffet da TW2 hadde fått en vesentlig mer hollywoodiansk justinbieber cash-is-king retning... Ny regissør og ny landskapsarkitekt var hyret inn, og det ble en helt ny grafisk stil.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...