Gå til innhold

Test: B&O BeoPlay V1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

B&O har liksom blitt mediehyllas Rolex, som ofte kun blir kjøpt på grunn av status blant bekjente. Virkelig design-interesserte har langt penere rammer å velge blant, og de som interesserer seg for bildelkvalitet og annen teknikk har også langt bedre alternativer.

 

Nå har riktignok både B&O og Rolex enkelte løsninger som virkelig frister rent teknisk også. Stadig interessant å se hva de kommer på, uten at jeg noen gang kommer til å kjøpe produktene deres.

Lenke til kommentar

"Bang & Olufsen er kjent for å være blant de beste når det kommer til design og kvalitet"

 

Har no verkeleg vert borti enormt mange asus laptopar som har hatt bang og olufsens eminente stempel på seg. Samtlige av dei høyres ut som ein standard laptop. Min konklusjon er at Bang og Olufsen lager heilt normale produkt til ein unormal prislapp (Anna utstyr frå dei har ikkje imponert meg heller).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvordan B&O er i dag, men på 90-tallet hadde de en fantastisk kvalitet på sine TVer. TVene hadde sjelden reperasjon og TVen varte i 16-20 år, altså mye lengre levetid enn andre merker.

Nå har selvsagt mye skjedd på TV markedet siden 90-tallet, hvor f.eks. LG og Samsung var søppel TVer som både hadde dårlig bildekvalitet og kort levetid før de røk....

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvordan B&O er i dag, men på 90-tallet hadde de en fantastisk kvalitet på sine TVer. TVene hadde sjelden reperasjon og TVen varte i 16-20 år, altså mye lengre levetid enn andre merker.

Nå har selvsagt mye skjedd på TV markedet siden 90-tallet, hvor f.eks. LG og Samsung var søppel TVer som både hadde dårlig bildekvalitet og kort levetid før de røk....

Altså, det var langt fra uvanlig med den type levetid på 70 og 80-tallet. 90-tallet vet vi lite om enda ettersom 20år vil representere TVer solgt frem til '92. Ikke at vi får vite så mye heller. Det er sikkert en del med nettopp B&O som fortsatt synes de ikke har råd til å kaste tv'n sin. Forøvrig var røret Sony Trinitron på 80-90 tallet om jeg ikke tar feil.

Nå til dags ville det vært mye mer interessant å sjekke ut innmaten på denne TVen men en "bildekvalitet i en annen klasse". Høyst sannsynlig vil man vel finne en komplett Samsung eller Panasonic innenfor med noen få tillegg på lyd-siden og fjernkontroll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har no verkeleg vert borti enormt mange asus laptopar som har hatt bang og olufsens eminente stempel på seg. Samtlige av dei høyres ut som ein standard laptop. Min konklusjon er at Bang og Olufsen lager heilt normale produkt til ein unormal prislapp (Anna utstyr frå dei har ikkje imponert meg heller).

De fleste Asus-laptopper har forsterkere fra B&O (ICE Power), men B&O har ikke hatt noe med lyden å gjøre. De bare prøver å få "creds" ved å klistre deres navn på maskinene. Så konkluder på nytt.

 

Er det høyttaler utganger det som ser ut som 6 stk RJ-45 plugger bak der?

Jess, linjesignal da, så du må ha aktive høytalere eller effektforsterker. Noen av RJ45-pluggene er andre ting også.

 

Altså, det var langt fra uvanlig med den type levetid på 70 og 80-tallet. 90-tallet vet vi lite om enda ettersom 20år vil representere TVer solgt frem til '92. Ikke at vi får vite så mye heller. Det er sikkert en del med nettopp B&O som fortsatt synes de ikke har råd til å kaste tv'n sin. Forøvrig var røret Sony Trinitron på 80-90 tallet om jeg ikke tar feil.

Nå til dags ville det vært mye mer interessant å sjekke ut innmaten på denne TVen men en "bildekvalitet i en annen klasse". Høyst sannsynlig vil man vel finne en komplett Samsung eller Panasonic innenfor med noen få tillegg på lyd-siden og fjernkontroll.

Var vel stort sett Philips som leverte billedrørene. Det er et Samsungpanel i denne, men chassiet er B&O sitt eget.

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hvordan B&O er i dag, men på 90-tallet hadde de en fantastisk kvalitet på sine TVer. TVene hadde sjelden reperasjon og TVen varte i 16-20 år, altså mye lengre levetid enn andre merker.Nå har selvsagt mye skjedd på TV markedet siden 90-tallet, hvor f.eks. LG og Samsung var søppel TVer som både hadde dårlig bildekvalitet og kort levetid før de røk....
Altså, det var langt fra uvanlig med den type levetid på 70 og 80-tallet. 90-tallet vet vi lite om enda ettersom 20år vil representere TVer solgt frem til '92. Ikke at vi får vite så mye heller. Det er sikkert en del med nettopp B&O som fortsatt synes de ikke har råd til å kaste tv'n sin. Forøvrig var røret Sony Trinitron på 80-90 tallet om jeg ikke tar feil. Nå til dags ville det vært mye mer interessant å sjekke ut innmaten på denne TVen men en "bildekvalitet i en annen klasse". Høyst sannsynlig vil man vel finne en komplett Samsung eller Panasonic innenfor med noen få tillegg på lyd-siden og fjernkontroll.

 

Har en 28" B&O her, den er langt over 20 år (1990 tror jeg), og funker knall, god lyd er det i den også! Men, det som alle andre skriver her angående kvalitet i lyd inni tv'n:

 

De som bryr seg om lyd, driter langt i innebygde høytalere, da kjøper man reciever og høytalere!

 

Synd Pioneer la ned tv-produksjon, ingen høytalere, kun ramme, ingen smartTV ****skap, 3 HDMI, ah, kan ikke de andre lære snart! Vil ha SKJERM, og KUN skjerm, ikke alt mulig apps, skype og ditt og datt, herregud, det er en jævla tv!

Lenke til kommentar

Ser det er mange som rakker ned på B&O her, og mye av det er begrunnet i pris. Jeg kan være enig i at prisen er på den stive siden, men de uslåelige på design og kvalitet, og med det mener jeg både lyd og bilde, samt byggekvalitet. Det er ikke lett å finne et alternativ som er så minimalistisk, men som samtidig har god lyd.

 

Vi sitter fortsatt på en B&O CRT-tv fra 2000 og den er uslåelig på bildekvalitet og lyd sammenlignet med alternativene, men problemet er igjen prisen. På den tiden fikk du vel en tv av samme størrelse til 3k, mens tilsvarende B&O kostet 10k.

 

Kjøper man en av design tv'ene til f.eks. Samsung må en koste på seg en lydplanke eller liknende for å få grei lyd og prisen for tv'en blir ikke så ulik B&O da...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...