Gå til innhold

Nå blir Vertex 4 oppgradert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, men ingen intel-chipset støtter med enn to 6Gb/s porter, så da er man nødt til å ha ekstra kontroller-chip eller AMD-oppsett. Om jeg ikke tar helt feil så er disse ekstra billigkontrollerne langt bak intel sine ytelse, de sitter ofte på en PCIe x1-buss uten nok båndbredde, man kan få en del ekstra trøbbel med å boote fra dem, og det er vel ikke alle som støtter 4 6GB/s porter fra samme chip heller. AMD sine integrerte kontrollere vet jeg ikke så om, bortsett fra at man gjerne ikke snakket særlig pent om dem før i tida...

 

Om Lynx Point kommer med 6 x 6GB/s så kan det hende det blir vanligere å stripe mange ssd'er.

Lenke til kommentar

Nyeste gen LSI SATA/SAS baserte HBA støtter vel greit over 2000MB/s, mener jeg på. Om du går for versjonene uten onboard RAM, eller varianter med samme kontroller fra andre produsenter trenger ikke prisen være så gal.

De nye HBAene til lsi med pci-e 3.0 er allerede i butikkene. en 8 porter koster ca 2000kr. Glimrende for folk som vil ha høy sekvensiell ytelse. Samme med IBM 1015 for ca en tusenlapp. Over 2GB/s og potensielt over 3GB/s på lsi pci-e 3.0. Venter bare på at denne skal hoppe inn i postkassa så jeg får testet potensialet på denne også. Men jeg skal ikkje kjøre Vertex 4 for å si det slik :p

 

Jeg tippet 17 firmwareoppdateringer (med en gang v4 ble lansert) måtte til for at V4 skulle bli nogenlunde stabil. Vi begynner å nærme oss :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...