Gå til innhold

HP får patent på gjennomsiktige skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://patft1.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsrchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=8,212,744.PN.&OS=PN/8,212,744&RS=PN/8,212,744

Jeg er ikke kapabel til å lese patenter, men det ser ut som om de beskriver en hel del særtrekk ved teknologien. Slik jeg forstår det kan det samme oppnås med f.eks grafen, så alt håp for fri bruk er ikke ute.

Lenke til kommentar

En gjennomsiktig skjerm kunne jeg tenke meg i vinduer og speil, som overlag over noe jeg jobber med (må da ha bedre sensorer som kan følge med på hva som skjer under) og på alle andre steder der det er greit å få ett overlag med informasjon uten å miste synet av hva som skjer.

 

Avhengig av hvor nøyaktig fingerbevegelser kan måles (Kinect 2?), kan det være interessant å bruke noe slikt for utvikling at 3D-modellering også, hvor man kan manipulere objekter i ie. 3ds Max med hendene under skjermen og få direkte tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Hvis jeg har denne på en laptop og sitter på kafe, kan de som sitter ovenfor meg se hva seg ser på gjennom skjermen?

Ser ikke helt problemet dette er løsningen på... men det kan sikkert fungere bra i ar-briller og slike ting.

Lenke til kommentar

Hvis jeg har denne på en laptop og sitter på kafe, kan de som sitter ovenfor meg se hva seg ser på gjennom skjermen?

Ser ikke helt problemet dette er løsningen på... men det kan sikkert fungere bra i ar-briller og slike ting.

Er vel ikke beregnet for laptops, mer som en slags head up display alle mulige steder, opplagt bruksområde er biler.

 

Men vil ikke alle lcd skjermer være gjenomsiktige om du tar bort reflektoren og bakgrunnsbelysingen

Lenke til kommentar

En anvendelse som visstnok er under utvikling er i smarte hus. Gå bort til vinduet og få opp kontroll over varmestyring, om vinduene er gjennomsiktige eller ei (elektrokromt glass) etc. Det åpenbare resultatet er at enhver flate er en touchskjerm, uten at du trenger å ha klumpete monitorer overalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...