Gå til innhold

Olympus viser egne databriller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo flere som jobber i retning denne typen produkter jo bedre! Jeg har veldig stor tro på at slik teknologi har potensiale for å bli fantastisk nyttig/viktig, og hvis det er konkurranse mellom flere parter så kan det bare komme den teknologiske utviklingen til gode :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Er veldig enig med Stigma. Selv om dette produktet fra Olympus så både upraktisk og stygt ut, så skapes det konkurranse!

 

Jeg vet ihvertfall at jeg kommer til å kjøpe noe sånt i fremtiden. Om det er 1 år eller 5 år til er avhengig av hva produsentene klarer å snekre sammen. Dette gjør ihvertfall ikke saken verre. :)

Lenke til kommentar

Ser frem til den dagen jeg kan få et godt HUD integrert i briller (uten styrke for min del). Gjerne koblet opp mot smart-telefon og i samarbeid med apps der. I første generasjon vil det være nok med bare en enfarget relativt enkel implementasjon for tekst og ikoner med info, men gjerne med litt oppløsning for å få plass til litt med god skarphet.

Lenke til kommentar

Ser frem til den dagen jeg kan få et godt HUD integrert i briller (uten styrke for min del). Gjerne koblet opp mot smart-telefon og i samarbeid med apps der. I første generasjon vil det være nok med bare en enfarget relativt enkel implementasjon for tekst og ikoner med info, men gjerne med litt oppløsning for å få plass til litt med god skarphet.

 

Det var min tanke også, med HUD i glasset, eller som en film på glasset, så får man mere fleksibilitet i forhold til ramme, og om man vil ha glass med eller uten styrke og annen synskorrigering.

 

Kanskje en mulighet for tilkobling til uttrekkbar kabel fra nakkestøtte via innebygd port i ene brillearmen, for å motta lading under lengre kjøreturer.

 

Har mindre tro på at man kan kombinere VR med/uten 3D i en slik brille, men om man kan switche mellom HUD og VR, blir det moro.

Lenke til kommentar

Før:

OMG er ikke engang litt aktuelt å bruke briller bare for å se ettpar timer med 3D film..

 

Nå:

Selvfølgelig skal jeg ha brillene, ser frem til å gå med dem 24/7 !!!

 

.. Humans...

 

Jeg skal fortelle deg noe om mennesker, som kanskje vil gi deg litt økt forståelse. Det er mange av de, og alle er ikke enig, at ett menneske engang sier noe, og at et annet menneske en gang sier noe som tilsynelatende er motstridene er ingen overraskelse.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...