Gå til innhold

Minecraft 1.3 får dato (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"og den største nyheten er at enspillermodus ikke lenger er separat fra flerspillermodus."

Vil dette si at man må være på nett for å spille? Isåfall gir jeg f.. i å oppdatere.

 

Akkurat dette syns jeg hørtes håpløst ut også, særlig det med at det ville kreve mer. Minecraft er allerede optimalisert rimelig ræva.

Lenke til kommentar

"og den største nyheten er at enspillermodus ikke lenger er separat fra flerspillermodus."

Vil dette si at man må være på nett for å spille? Isåfall gir jeg f.. i å oppdatere.

"og den største nyheten er at enspillermodus ikke lenger er separat fra flerspillermodus."

Vil dette si at man må være på nett for å spille? Isåfall gir jeg f.. i å oppdatere.

 

Akkurat dette syns jeg hørtes håpløst ut også, særlig det med at det ville kreve mer. Minecraft er allerede optimalisert rimelig ræva.

 

Leste en annen plass at du kan la andre joine din verden uten tilleggsprogram. Så du ikke du trenger nett for å spille offline nei. Og dette er da også ganske greit når man skal spille med venner over nett.

Lenke til kommentar

"og den største nyheten er at enspillermodus ikke lenger er separat fra flerspillermodus."

Vil dette si at man må være på nett for å spille? Isåfall gir jeg f.. i å oppdatere.

Nei, er du gal? Notch er ikkje Ubisoft. I staden for å bruke kun ein client, kjører det ein server lokalt i bakgrunnen, som du spelar minecraft på. Dette har lite å seie for ytelse, spesielt mtp at Dinnerbone har gjort serveren meir effektiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"og den største nyheten er at enspillermodus ikke lenger er separat fra flerspillermodus."

Vil dette si at man må være på nett for å spille? Isåfall gir jeg f.. i å oppdatere.

Nei, er du gal? Notch er ikkje Ubisoft. I staden for å bruke kun ein client, kjører det ein server lokalt i bakgrunnen, som du spelar minecraft på. Dette har lite å seie for ytelse, spesielt mtp at Dinnerbone har gjort serveren meir effektiv.

 

Jeb*

 

Dette med at singelplayer har multiplayer "gående i bakgrunnen" er ikke noe problem når man spiller. De måtte også gjøre dette for mod API som kommer i fremtiden. Har spilt de siste snapshotene og de fungerer veldig bra :)

Lenke til kommentar

Er mulig jeg er helt på jordet, men burde ikke singleplayer server hjelpe på ytelsen for mange ved at det blir mulig for minecraft å bruke to kjerner? Mens den i dag bare bruker en (tror jeg)? Eller blir både klient og server kjørende på samme kjerne gjennom java?

Lenke til kommentar

"og den største nyheten er at enspillermodus ikke lenger er separat fra flerspillermodus."Vil dette si at man må være på nett for å spille? Isåfall gir jeg f.. i å oppdatere.

 

Regner med at det funker slik som Quake og Quake2 gjorde. Der var single-player bare en multi-player server som gikk lokalt. Man kunne tilogmed bli med i singleplayer spill som folk spilte over LAN.

 

Hvis MP blir sånn som det er nå, må du være på nett når du starter spillet, ellers forsvinner inventoryet ditt, og du blir hetende "Player".

Lenke til kommentar

Du trenger ikke være på nett for å spille singleplayer. Det er bare at spillet ditcher den nåværende måten å drive singleplayer på, og går over til en lokal versjon av multiplayer. Det vil si at maskinen din driver en lokal server som du spiller på. Ingen netttilgang nødvendig. Du kan åpne denne for andre på nettverket ditt om du vil, men det krever naturligvis en form for nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...