Gå til innhold

Netflix overgår TV-kanalene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konseptet TV med faste sendetider og reklameavbrekk er avleggs for lenge siden, ganske utrolig at det har holdt så lenge som det har med dagens teknologi. Dette gjelder forøvrig musikk også, selvom det har blitt mye bedre med spotify og lignende tjenester.

 

Er synd at teknologien ikke blir utnyttet mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det er det gjerne lang ventetid på Netflix på nye serier og film?

 

Jeg bruker PVR'en til å styre når jeg skal se på de få programmene jeg følger fast. Da spoler jeg glatt over reklamen, og synes det fungerer greit. Jeg hadde gledelig betalt en liten sum for å få det enda mer sømløst og til mine tider (les: når jeg føler for det). De alternativene jeg har kikket på foreløpig er gjerne altfor dyre med tanke på hvor lite jeg ser tv.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det er det gjerne lang ventetid på Netflix på nye serier og film?

 

Jeg bruker PVR'en til å styre når jeg skal se på de få programmene jeg følger fast. Da spoler jeg glatt over reklamen, og synes det fungerer greit. Jeg hadde gledelig betalt en liten sum for å få det enda mer sømløst og til mine tider (les: når jeg føler for det). De alternativene jeg har kikket på foreløpig er gjerne altfor dyre med tanke på hvor lite jeg ser tv.

 

PVR gjør systemet mindre ille, men er fortsatt alt alt for lite fleksibelt i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar

PVR gjør systemet mindre ille, men er fortsatt alt alt for lite fleksibelt i mine øyne.

Ja, det er nok også derfor jeg sjelden ser på tv, med mindre jeg har satt på film eller serier fra WD TV'en. som også er langt fra perfekt, men jeg liker hvordan de nyeste filmer og serier på magisk vis dukker opp der... ;)

 

Edit: Leif.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Hvor mange av dere er det som har testet det ?

 

Når man følger med på diverse serier filmer så må man jo enten se programmene når de går eller i opptak, hvis man da ikke finner de på nettet

 

Det var vel snakk om at man ikke skulle vente på programmene hvis man brukte Netflix , men hvordan kan man være så sikker på det ?

Man kan jo se programmene når man vil hos TV2 sumo og NRK netttv , men ikke før de har gått på ordinært tv

hvordan kan man tro at det blir så annerledes med NetFlix ?

Lenke til kommentar

Eneste positive med tradisjonelle TV-sendinger må vel være at det er der serier kommer først, og at man ofte kommer over interessante ting du neppe ville ha kommet over på netflix hvor du selv bestemmer hva du skal se.

 

Ellers så håper jeg netflix kommer til Norge, og får et enda bedre utvalg.

Lenke til kommentar

Det eneste som gjør meg noe intresert er om de klarer å legge til norske tekster.Men, dere som har prøvd netflix, er det alle tvserier/filmer (dvs, godt utvalg)

 

Har ikke netflix selv, men i en diskusjon på, var det en som hintet om en side der man kunne søke på filmer tilgjengelig på netflix, nemlig rottentomatoes.

 

Prøvde å søke på www.rottentomatoes.com på ordet "perfect". Fikk da 323 filmer i treff. søkte så på den netflix-baserte siden, og da fikk jeg hele 5 treff, hvorav hverken "a perfect storm" eller "perfect stranger" var å fnne (søk på perfect stranger i det generelle søket gav 5 treff alene).

 

Noen av dere som har netflix som kan verifisere at at resultatene er tilsvarende elendig, og ikke bare søket på "Rottentomatoes"? Hvor mange treff på filmer får du om du søker på ordet "perfect"?

 

PFT for svar!

 

Lenke til kommentar

Hvor mange av dere er det som har testet det ?Når man følger med på diverse serier filmer så må man jo enten se programmene når de går eller i opptak, hvis man da ikke finner de på nettetDet var vel snakk om at man ikke skulle vente på programmene hvis man brukte Netflix , men hvordan kan man være så sikker på det ? Man kan jo se programmene når man vil hos TV2 sumo og NRK netttv , men ikke før de har gått på ordinært tvhvordan kan man tro at det blir så annerledes med NetFlix ?

Nettflix er video on demand, var i usa og de hadde både netflix og en comcast video on demand løsning denne hadde nyere filmer da den var pay pr view men netflix har mye mer utvalg.

 

Ja du må selvsagt vente på at en film/ serie blir lagt ut men kun noen sekunder før den starter å spille.

Lenke til kommentar

Søkte kjapt på netflix på "perfect", og det ga 12 sider med resultater, dog så hadde langt fra alle filmene "perfect" i tittelen, de fleste hadde det i beskrivelsen.Søkte også på a perfect storm og perfect stranger som du sier, men ingen av de finnes i netflix.

 

Takker for svar. Siden jeg ikke følger med så mange serier, så antar jeg foreløpig at netflix ikke er godt nok for min del. Mulig jeg får holde meg til de "norske" tjenestene foreløpig (som Voddler)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...