Gå til innhold

Dette er internetts frihetserklæring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, "fjerne" piratane. Søtt.

Det er faktisk umulig. Om nokon vil ha noko gratis, så skaffar dei det, uansett kor ulovleg.

Eg seier ikkje at eg støttar eller er imot piratkopiering her, eg seier at det alltid går å cracke eller hacke ting.

 

Eg stoler helder på Valve sin ideologi, at piratkopiering er eitt serviceproblem. Eg har kjøpt fleire og fleire spel takka vere steam, og eg syns det er ei grei teneste. Mykje betre å gi pengar til folk som fortener det, samtidig som ein kan innstallere spela sine på alle maskiner så lenge ein kan logge inn. Enklare å trykke "install" enn å cracke, laste ned potensielle virus, unrar'e, mounte osv osv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Så lenge man fjerner piratene er det like greit for meg.

 

Så du vil tilbake til brev-piratvirksomhet som i 1980-1990??

 

For øvrig så vil nok heller piratene legge seg opp mot anonyme nettverk som STATER og FOLKET er avhengige av fram til man kan fortelle sannheten uten å risikere dødsstraff (Assange og han soldaten som kommer til å dø under sosial tortur for å ha lekket informasjon fra Irak).

Lenke til kommentar

Så lenge man fjerner piratene er det like greit for meg.

 

Å fjerne piratene er vell delvis umulig. Det eneste vi kan gjøre, er vell å ikke laste ned ulovelig programvare osv. selv.

 

Den frihetserkleringen støtter jeg fullt ut. Likte spesielt at den spesielt at den var laget for å brukes som en norm.

"? Disse prinsippene ble med hensikt laget for å være så overordnet som mulig. Det handler ikke om å foreslå noen spesifikke endringer. Isteden er det ment å være en rettesnor hvor hvordan ting bør være, sier han ifølge Ars Technica."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Så lenge man fjerner piratene er det like greit for meg.

 

Å fjerne piratene er vell delvis umulig. Det eneste vi kan gjøre, er vell å ikke laste ned ulovelig programvare osv. selv.

 

Den frihetserkleringen støtter jeg fullt ut. Likte spesielt at den spesielt at den var laget for å brukes som en norm.

"? Disse prinsippene ble med hensikt laget for å være så overordnet som mulig. Det handler ikke om å foreslå noen spesifikke endringer. Isteden er det ment å være en rettesnor hvor hvordan ting bør være, sier han ifølge Ars Technica."

 

Ja da støtter frihetserklæringen til internett.

Lenke til kommentar

Så lenge man fjerner piratene er det like greit for meg.

 

Når bransjene tilbyr tjenester som er like lette å bruke som "ulovlige" kilder så forsvinner piratvirksomheten betydelig. Se hva spotify gjorde med piratvirksomheten innen musikk i skandinavia.

 

Det er og slik at de få tjenestene som eksisterer, (netflix, hulu, og lignende), er alle sammen svært begrensede i utvalget sitt, og er ikke globale.

 

Jeg forstår godt at nordmenn laster ned siste episoden av en amerkiansk TV-serie når norske kanaler ligger 2-4 sesonger bak, og DVD-boksene blir ikke solgt her til lands før det har gått på TV.

 

Pandoras eske er åpnet så IP-eierene trenger å møte konsumerene og piratene på halvveien, og ikke prøve å innføre lover som skader mer enn det gjør godt.

 

-frank

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ganske vag og overordnet ja. Den kunne godt vært spesifisert mer, men det kan godt komme senere. Om bare alle de store aktørene er enige i dette er det et sterkt startpunkt.

Jeg støtter denne fullt ut :)

 

Når det gjelder pirater er jeg enig med svelemoe. Massivt utbredelse av pirater er et service problem. Med service som er bedre enn piratene tilbyr kan man sikkert bli kvitt 90% av piratene på relativt kort tid, men det vil alltid være folk der ute som ikke vil betale for ting. Disse blir man ikke kvitt uansett, og er et whack-a-mole prosjekt.

Lenke til kommentar

Jeg for min del har det mange kaller egne regler når det kommer til "å stjele på nettet", siden nå som vi har en dekoder i hus som kan ta opp ting på tv, og jeg går glipp av et show fra "I kveld med ylvis" så føler jeg at jeg kan laste ned det fra nettet. Siden jeg kunne ha tatt det opp og sett det uansett, men forskjellen er da om jeg må ringe ringe hjem å spørre om noen der kan ta det opp for meg, eller bare drite i det, og heller laste ned fra nettet? Samme når det gjelder film, hvis filmen har gått på tv før, eller du ikke rekker å se hele filmen, så vil ikke jeg bli straffet for å hente resten av filmen fra nettet for så å se det ferdig? Men når det gjelder spill ogsånn er jeg ganske enig i at blir feil å laste ned, fordi det er ikke noe du har "betalt" for fra før av på en måte... Det blir så feil hvis jeg må kjøpe inn 5 kopier av en film for å ha en filmkveld med familien eller med gutta. For hvis ikke så har ikke de betalt for å se filmen.. Synes folk burde ta en "chill pill" og forbedre servicen, istedet for å bruke penger på kampanjer mot dette...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...