Gå til innhold

EU: – Du kan selge brukte nedlastbare spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det gjenstår det bare å se om det blir forbudt å hindre folk i å selge spillene videre, gjennom å knytte spillene til kontoer. Hadde det kanskje vært smart å gjøre salg mellom kontoer mulig ved å legge til en liten avgift for å selge spillet videre? Da hadde de iallefall tjent litt penger på det... :D

 

Lenke til kommentar

Så dette betyr at jeg kan sende en mail til Blizzard og si at jeg har betalt 200.- til min venn, for et brukt Diablo 3 og si at jeg SKAL ha det på min konto nå, for det har EU-domstolen sagt? Og de kan faktisk IKKE nekte meg?

Vet jo at det aldri vil komme gjennom, men det skal gå, i teorien?

Lenke til kommentar

Var populært med ulovlig salg av WoW-kontoer ganske lenge. Eks. power-levle en char og så selge kontoen videre. Nå kanke blizz si noe på det

Dette gjelder programvare, ikke spill kontoer, så om du kjøpte WOW online kan du selge lisensen vidre men Blizard kunne kreve at han ikke fikk med dine karakterer.

I praksis kan du selge hele pakka i dag, ingen som kommer til å legge hindringer her, Problmemet er om du har Diablo 3 på kontoen også og ønsker å beholde det.

Lenke til kommentar

Vert vel neppe noka endring over natten, men det er jo fint at sunn fornuft og forbrukarrett endå har nokre fans. Ser òg føre meg at dei som vert "ramma" av dette kjem til å prøve seg på noko kreativt, som semi-permanent utleige i staden for sal. Vidare må eventuelle løysinger for å faktisk mogleggjere digitalt bruktsal utviklast og implementerast i plattformane. Steam er godt på veg med "Steam Wallet"-systemet, men for andre er det skralt.

 

Kanskje verdt å merke seg at saken i utgongspunktet ikkje dreier seg om kontobaserte system som Steam, men om nettsal av lisensar for til dømes Photoshop. At ordlyden i dommen òg medfører at spel vert omfatta er ein heldig bieffekt.

Lenke til kommentar

Folk klapper og synes dette er et bra tiltak, uten engang å tenke over hva dette vil bety for spillere. På kort sikt vil det bety at du kan selge brukte nedlastbare spill, på lang sikt vil det bety at du aldri kan kjøpe et spill igjen, og du heller leier spillet. Dette vil i praksis foregå på en lignende måte som spillene man leier på Playstation Plus.

 

I stedet for å alltid finne smutthull, hvorfor bare ikke godta at noen ting er bedre som de er? Dette er definitivt et slikt tilfelle. Nei til videresalg av nedlastbare spill!

Lenke til kommentar

Folk klapper og synes dette er et bra tiltak, uten engang å tenke over hva dette vil bety for spillere. På kort sikt vil det bety at du kan selge brukte nedlastbare spill, på lang sikt vil det bety at du aldri kan kjøpe et spill igjen, og du heller leier spillet. Dette vil i praksis foregå på en lignende måte som spillene man leier på Playstation Plus.

 

I stedet for å alltid finne smutthull, hvorfor bare ikke godta at noen ting er bedre som de er? Dette er definitivt et slikt tilfelle. Nei til videresalg av nedlastbare spill!

 

Så argumentet er å ivareta forbrukerens rettigheter er dumt, fordi produsentene vil behandle kundene enda mer drit? Forby den type langtidsleie da, probelemt løst, vil ikke bedriftene forholde seg til forbrukeres rettigheter, så må de tvinges. Retten til å selge produkter man har kjøpt er ikke ett "smutthull".

 

AtW

Lenke til kommentar

Salg av brukte ting fungerer greit når det er fysiske ting fordi varen taper verdi etterhvert, og flere vil se hensikten i å kjøpe varen ny for å få full kvalitet.

 

Bruktspillsalg er verre for spillbransjen enn piratkopiering.

 

Farvel AAA games =(

Lenke til kommentar

Salg av brukte ting fungerer greit når det er fysiske ting fordi varen taper verdi etterhvert, og flere vil se hensikten i å kjøpe varen ny for å få full kvalitet.

 

Bruktspillsalg er verre for spillbransjen enn piratkopiering.

 

Farvel AAA games =(

 

Prøver du å si at varer med lavt/ikke noe verditap ikke kjøpes nytt?

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja, dette har jeg venta på så lenge. Enten eier jeg, eller så leier jeg, og så lenge det står "purchase" på knappen forventer jeg rettigheter forbundet med det første. Dette er forhåpentligvis bare begynnelsen på oppklaringen av rettighetståkeheimen som digitalt innhold er i dag.

 

Jeg vil tippe at bransjen i stedet for å gå i dialog med lovgiverne for en ordning de selv kan tjene en slant på, setter seg på bakbena og surmuler slik de pleier.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...