Gå til innhold

10 lovende teknologier inspirert av sci-fi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avogtil synes jeg det er litt far-fetched å kalle endel slike ideer inspirert av sci-fi, når det ofte er relativt allmenne ideer, som har opprett både i sci-fi og andre steder. Det mest interessante er nok teleportering, svært nyttig, men samtidig, så er det også med denne teknologien, slik at det opprinnelige deg egentlig forsvinner, og man kopieres over til andre atomer. Man dør jo egentlig, vil folk gjøre det?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Avogtil synes jeg det er litt far-fetched å kalle endel slike ideer inspirert av sci-fi, når det ofte er relativt allmenne ideer, som har opprett både i sci-fi og andre steder. Det mest interessante er nok teleportering, svært nyttig, men samtidig, så er det også med denne teknologien, slik at det opprinnelige deg egentlig forsvinner, og man kopieres over til andre atomer. Man dør jo egentlig, vil folk gjøre det?AtW

 

Jeg har hørt at "det opprinnelige deg" ikke kan dø, men kun gå over i andre former. Kanskje det velger å gå over til den teleporterte formen? :p

Lenke til kommentar
Man dør jo egentlig, vil folk gjøre det?AtW

 

Jeg tenker at teleportering vil for det meste brukt til å "frakte" utstyr.

 

Det er isåfall en bortskusling av teknologien. Å kunne flytte materiell raskt er litt praktisk, å kunne flytte folk raskt vil transformere hele samfunnet totalt om det ikke krever for mye energi. Man kan jo feks bo ett sted totalt uavhengig av hvor du jobber, eller hvor vennene dine bor.

 

AtW

 

Avogtil synes jeg det er litt far-fetched å kalle endel slike ideer inspirert av sci-fi, når det ofte er relativt allmenne ideer, som har opprett både i sci-fi og andre steder. Det mest interessante er nok teleportering, svært nyttig, men samtidig, så er det også med denne teknologien, slik at det opprinnelige deg egentlig forsvinner, og man kopieres over til andre atomer. Man dør jo egentlig, vil folk gjøre det?AtW

 

Jeg har hørt at "det opprinnelige deg" ikke kan dø, men kun gå over i andre former. Kanskje det velger å gå over til den teleporterte formen? :p

 

Religiøse tror jo mye forskjellig, endel også at man ikke kan dø. Jeg deler ikke den troen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Så dersom "det opprinnelige deg" kun er en sammensetning av atomer, ser jeg ingen grunn til at det skulle dø dersom det blir teleportert. Da burde jo også det bli teleportert i samme slengen.

 

Det opprinnelige deg er andre atomer, man dør og det lages en kopi med egenskapeen du hadde. Det er lite sannsynlig at man flytter de konkrete atomene man består av.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg vil kalle det å dø når kroppen byttes ut og bevisstheten fortsetter i en ny kropp, men man blir definitivt tilintetgjort.

 

Dette gir endel medisinske muligheter. Man må lese av kroppen ganske nøyaktig, og med en del forskning skal det vel være mulig å sette den sammen i en noe vasket sammensetning.

 

Dette vil nok være forbud mot ganske lenge mens man debatterer om det er lov å tilintetgjøre mennesker, klone mennesker, hvordan man skal forhindre at den neste bin Anders lager 240 kopier av seg selv, mv.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Jeg synnes minneimplant er beskrevet for snevert hva med minneimplant som brukes til backup av minner. Hvis du dør så klonnes en ny kropp og du kan fortsette som før. Selvsagt bør en da også ha ekstern backup hvis implantet blir ødelagt. For å bruke dette må en også kunne lage kloner

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

På en måte dør kroppen man er i under atomteleportering, men samtidig må man tenke på de utrolige muligheten som oppstår av nettopp det. Dersom de kan flytte atomer og gjenoppbygge et helt menneske atom for atom, vil de også svært sannsynlig kunne endre atomene underveis, og vips, perfekt genmanipulering, evig liv. Liker du ikke hårfargen din? Sett teleportøren til å endre den! Ansiktsløft? Tull, evig ungdom!

 

Dog jeg vil si at Cyborg-teknologien er mer sannsynlig.. Ghost in the Shell, etc.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...