Gå til innhold

Mount & Blade med sjørøvere? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si at jeg øyeblikkelig fikk troen på dette spillet :) Fire and Sword var kanskje ikke det sterkeste spillet i serien, men motoren var jo fortsatt grei. Har ofte følt at overview kartet på m&b spilllene har vært lik sid meiers pirates, men med annen setting. Sikkert bare jeg som er rar ;) Dette tror jeg kan bli veldig bra :)

Lenke til kommentar

etter og ha sett traileren fra Assasins Creed massive skute krig, tenker jeg bare på hvor bra Mount & Blade hadde vert visst de solgte mega bra, og hadde holdt samme grafikk standar som AAA spill.

 

Men dette er jo bare drømmer, Mount & Blade serien er noe av det morsomte jeg har spillet på lenge.

Lenke til kommentar

Ser ut som en spill etter min smak. Savnet et godt piratspill, siste brukbare er vell 5-10 år siden nå.

 

Da refererer du til...? Sid Meier's Pirates? Det er vel det mest kjente av gode piratspill.

 

Selv falt jeg pladask for et svært undervurdert spill, nemlig Pirates of the Caribbean (aka Sea Dogs 2)! Det kom ut på samme tid som den første PoTC filmen, men er bare løst basert på filmen. Spillet var et free-roaming action-RPG, hvor du vekslet mellom å løpe rundt på øyer, drepte pirater, skaffet bedre loot og handlet i byene - og å seile på havet med full kontroll over skipet, hvor du kunne oppgradere skipet, kjøpe nye skip og til og med drive en flåte av flere skip! Ship-to-ship combat var fantastisk morsomt og nervepirrende, man ladet den typen skudd man ønsket å bruke, og siktet manuelt på skipene (chain-shots var best mot seilene, grapeshots mot crew osv). Når man boardet det andre skipet, slåss man selv med crew'et sitt mot fienden, og om man vant slaget, fikk man ta over skuta. Fatter ikke hvorfor spillet ikke ble mer populært.

Lenke til kommentar

Fordi det var så evig knotete å spille at det gjorde vondt. Don't get me wrong, jeg synes også spillet var helt herlig og spilte det masse. Så plukket jeg det opp igjen litt senere og innså at det kontrollmessig var helt grusomt. Spilte det på pc og var vel en xbox-port.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...