Gå til innhold

Kaoshelg for Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MÅ jo være noen spisshåra idioter her som planlegger å legge til et sekund akkurat kl. 00:00:00 ! Hadde det vært gjort kl. 00:01:30 hadde ingen merka forskjellen og neppe noe utstyr hadde hatt problemer !

At det går an !

 

Like ikke å innrømme det ( :) ) men Google's løsning her er vel den mest geniale

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

dette forklarer en hel del med hvorfor minecraft serveren min kjørte seg skakk på dette tidspunktet og har kokt på 100% i et halvt døgn:

 

2012-07-01 01:59:59 [WARNING] Time ran backwards! Did the system time change?

2012-07-01 07:26:22 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

dette forklarer en hel del med hvorfor minecraft serveren min kjørte seg skakk på dette tidspunktet og har kokt på 100% i et halvt døgn:2012-07-01 01:59:59 [WARNING] Time ran backwards! Did the system time change?2012-07-01 07:26:22 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?

 

Her har sikkert rett i dette. Men minecraft serveren har såpass mye minnelekkasje at den kan klare dette helt på egenhånd også, er bare spørsmål om oppe-tid ...

På min server klarte den å bruke både 100% minne + 100% swap disk og hele serveren gikk i sneglefart ! (hadde ikke noe med klokke å gjøre)

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Hvorfor er det mindre problemer med ett annet tidspunkt? Og hvorfor skal "spisshårede idioter" ta skylda for inkompetent programering?AtW

 

Mindre problemer fordi punktet der dato endres er passert med god margin.

 

Regner med du kjenner Dilbert serien. Dette er omtrent det jeg mener :

http://dilbert.com/s...mic/2009-06-22/

 

Hvordan vet du at det er problemet? Og igjen, hvorfor i alle dager er det "spisshårede idioter" sin feil at noen dreit seg ut når de algde ett program?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor er det mindre problemer med ett annet tidspunkt? Og hvorfor skal "spisshårede idioter" ta skylda for inkompetent programering?AtW
Mindre problemer fordi punktet der dato endres er passert med god margin.Regner med du kjenner Dilbert serien. Dette er omtrent det jeg mener :http://dilbert.com/s...mic/2009-06-22/
Hvordan vet du at det er problemet? Og igjen, hvorfor i alle dager er det "spisshårede idioter" sin feil at noen dreit seg ut når de algde ett program?AtW

 

På forumet her diskutere ingen hva de vet, men heller hva de mener :) Hva noen vet er faktisk også fortsatt hva en mener uansett. Selv den som vet aller mest har likevel kun en bit av sannheten. Altså, jeg vet ikke eksakte grunnen men bare mener noe.

 

Så ikke ta det ille opp, at den spiss-håra har skylda er en av flere muligheter, en programmerer som driter seg ut en annen mulighet.

Endret av morten_b
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

MÅ jo være noen spisshåra idioter her som planlegger å legge til et sekund akkurat kl. 00:00:00 ! Hadde det vært gjort kl. 00:01:30 hadde ingen merka forskjellen og neppe noe utstyr hadde hatt problemer !

At det går an !

 

Like ikke å innrømme det ( https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png ) men Google's løsning her er vel den mest geniale

 

Du e klar over at GMT 00:00 ikkje e midnatt over heile verden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...