Gå til innhold

Canon bekrefter minnekorttrøbbel for 5D Mark III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amatørmessig, enkelt og greit.

Dessuten hadde det vært bedre med to CF spor, men jeg ser de fysiske plassbegrensingene.

 

Det er også et faktum at 5D mkIII kun har USB 2-støtte. Irriterende at det tekniske ikke er up-to-date på et såpass kostbart kamera. Nå kan det være at USB 2 ikke er noen begrensning av praktisk betydning, men like fullt irriterende, og D800 har jo fått USB 3.

Endret av tech8
Lenke til kommentar

Man må jo ha forståelse for at Canon holder prisen nede... :)

 

USB2 er en begrensning for alle som bruker teethering, f.eks. i et studio.

 

Må man? Det er snakk om ting som går ganske yme utover kvaliteten, med liten innsparing og ett dyrt produkt. Jeg synes ikke man må ha noe forståelse i det hele tatt for denne type innspaeringer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Man må jo ha forståelse for at Canon holder prisen nede... :)

 

USB2 er en begrensning for alle som bruker teethering, f.eks. i et studio.

 

Må man? Det er snakk om ting som går ganske yme utover kvaliteten, med liten innsparing og ett dyrt produkt. Jeg synes ikke man må ha noe forståelse i det hele tatt for denne type innspaeringer.

 

AtW

 

Tipper det var et snev av ironi i den første setningen., mtp. prisene Canon har lagt seg på i det siste :)

Lenke til kommentar

Hvor stor buffer er det i 5DIII egentlig? Dersom denne er stor, er man ikke kritisk avhengig av verdens raskeste minnekort. Verre er det med USB 2.0.

 

Jeg har Sony a55. Det er bare et billig amatørkamera. Det takler likevel så raske minnekort som finnes (har kjøpt!) men siden buffer er begredelig, blir det smått med serieopptak med 10 bilder i sekundet... Funker bare med små JPEG filer. RAW blir bare totalt stopp...

Lenke til kommentar

Dette var tøvete av canon, men på den andre siden jeg er overbevist om at de aller fleste aldri ville oppdaget dette dersom ingen hadde gjort dem oppmerksom på "problemet"

Virkelig? Å cappes til 20 MB/s tror jeg ganske mange ville oppdaget.

 

Joda, men det er selvsagt kun når man bruker SD-kort. CF er selvsagt raskere, så lenge man ikke skriver til SD-kortet samtidig.

Lenke til kommentar

Man kan mene mye, men et kamera tar mange år å lage. Det er ikke bare å rive ut en komponent. Ting henger veldig tett sammen. Min mistanke er at disse delene av 5DmkIII er designet før USB3 ble tilgjengelig. Det er også mye gjenbruk av komponenter/design. Nikon D800 har USB3; D4 har faktisk bare USB2. Ikke noe problem siden jeg så godt som aldri bruker USB-porten på kamera. Ser på det som heller kjipt relatert minnekorthastighet

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...